Indbrud i bilen uden synlige tegn
Fra : NHF

Dato : 01-09-07 22:41

Hej

Jeg er ejer af en VW Passat årgang 1998 og den anden nat havde jeg indbrud i
bilen. Nu har jeg soveværelse med vindue til min carport og er af den type
som vågner når en kat tramper i min indkørsel, og naturligvis vågner jeg
også en en åndsvag biltyv tramper i indkørslen. Jeg flyver naturligvis efter
tyven, men han (og kammeraten Jimmy som var ved at bryde ind i en anden bil)
var i toptræning mht. løb, jeg kunne desværre ikke hente ham/dem (måske også
heldigt for mig).
Da jeg vendte tilbage til bilen kunne jeg konstatere, at min GPS stadig sad
i bilen, og at alle 4 vinduer var rullet ned. Det kan kun lade sig gøre at
åbne vinduerne vha. comfort åbning med nøglen, men ingen af mine dørlåse bar
præg af hærværk. Har tyvene mon fået fat på en 'A-nøglen' fra Volksburg
eller er det bare pære let at åbne sådan en bil med en falsk nøgle?

Mvh.

NHF, Århus

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 02-09-07 06:53

"NHF" <volvo4sale@privat.dk> skrev i en meddelelse news:46d9dc69$0$98079

> [...]
> bar præg af hærværk. Har tyvene mon fået fat på en 'A-nøglen' fra
> Volksburg eller er det bare pære let at åbne sådan en bil med en falsk

Bingo, det er alm. kendt at en VAG kan åbnes med et stk. vådt wienerbrød,
pga. komfort åbne/ luk, men VW nægter med sædvanlig arrogance, at det er et
problem ;)). Prob. har været kendt i ~10 år, og intet er sket, udover de har
pustet en masse "varmluft". Det er ufatteligt der stadig kan tegnes
forsikring uden forbehold til de potter.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-09-07 07:34

NHF skriver:

> [...]
> præg af hærværk. Har tyvene mon fået fat på en 'A-nøglen' fra Volksburg
> eller er det bare pære let at åbne sådan en bil med en falsk nøgle?

Det sidste. Man skal blot kunne "ramme" kontakten inde i døren.

Vil du ikke have den "overraskelse" igen, skal du have disablet din
comfortåbning af vinduer.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : NHF

Dato : 02-09-07 08:03

> Vil du ikke have den "overraskelse" igen, skal du have disablet din
> comfortåbning af vinduer.

Okay, jeg har lige efterprøvet teorien, rullet vinduet ned, låst døren, og
lige så snart jeg åbner døren inde fra så låser centrallåsen op
Jeg er chokket, her braser min ellers meget loyale verden sammen over for
VW. Er der nogen som ved hvardan comfortåbning disables? Via computer?

På min Sharan årg. 2002 kan jeg ikke låse døren op indefra det har VW da
fået lavet lidt bedre.

Tak for jeres svar!

Mvh.

NHF, Århus

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-09-07 08:18

NHF skriver:

> Okay, jeg har lige efterprøvet teorien, rullet vinduet ned, låst døren, og
> lige så snart jeg åbner døren inde fra så låser centrallåsen op

Men det er vel ikke sådan det er sket - eller ?

Centrallåsen låses op, indefra med håndtaget, da man i mange lande
bruger at kør emed dørene låste for at udefrakommende ikek skal komme
ind. Vil man så ud af bilen lukker man bare op.

> Jeg er chokket, her braser min ellers meget loyale verden sammen over for
> VW.

Det er nu almen kendt at man kan gøre sådan

> Er der nogen som ved hvardan comfortåbning disables? Via computer?

Jeps, enten på dit værksted, eller vha en der har VAG-COM.

> På min Sharan årg. 2002 kan jeg ikke låse døren op indefra det har VW da
> fået lavet lidt bedre.

Men du kan rulle vinduer ned på samme vis, hvis komfortåbning ikke er
disblet. En kollega fik "ribbet" sin Sharan her for 3 måneder siden.
Sharan'en er fra 2006.

Fra : NHF

Dato : 02-09-07 08:40

> Men du kan rulle vinduer ned på samme vis, hvis komfortåbning ikke er
> disblet. En kollega fik "ribbet" sin Sharan her for 3 måneder siden.
> Sharan'en er fra 2006.

Det er korrekt, du kan åbne vinduerne på samme vis, men du kan ikke låse
dørene op, så tyven er nød til at kravle ind i bilen gennem vinduet hvilket
gør det lidt mere besværligt.
Jeg overvejer om det nu også er fornuftigt at disable comfortåbning, hvis en
tyv nu ser noget "guf", så vil han vel bare smadre vinduet - det koster jo
nogle dage på værkstedet.

Mvh.

NHF, Århus

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-09-07 08:54

NHF skriver:

> Det er korrekt, du kan åbne vinduerne på samme vis, men du kan ikke låse
> dørene op, så tyven er nød til at kravle ind i bilen gennem vinduet hvilket
> gør det lidt mere besværligt.

Lidt - ja

> Jeg overvejer om det nu også er fornuftigt at disable comfortåbning, hvis en
> tyv nu ser noget "guf", så vil han vel bare smadre vinduet - det koster jo
> nogle dage på værkstedet.

Der er ikke mange der smadrer vinduerne. De prøver istedet af brække
bilen op, det larmer ikke så meget.

Men mangler komfortåbning af vinduer ved man jo ikke, hvad tyvene gør,
så det er lidt af et spil. På den anden side er der vel ingen grund til
at efterlade noget i bilen der kan virke interessant for tyve ?

Min privatbil er altid ryddet i kabinen for _alt_ interessant. Børnesæde
og lidt legetøj er der næppe nogle der gårør efter. Firmaslæden bliver
altid tømt for PC og PDA når den efteraldes i indlørslen, så der ikek er
noget at komme efter.......

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 02-09-07 09:35

"NHF" <volvo4sale@privat.dk> skrev i en meddelelse news:46da68d7$0$14001

> Jeg overvejer om det nu også er fornuftigt at disable comfortåbning, hvis
> en tyv nu ser noget "guf", så vil han vel bare smadre vinduet - det koster
> jo nogle dage på værkstedet.

Der findes tools på markedet, som kan påvirke den switch på et splitsek..
Eneste sikre er at fravælge comfort el. selv fjerne alt af værdi. Du er
heldig hvis du slipper for hærværk el. interiør flås for at få anlæg, navi
ud :(.

Fra : Leonard

Dato : 02-09-07 11:28

On Sun, 2 Sep 2007 09:40:06 +0200, NHF wrote:

> Jeg overvejer om det nu også er fornuftigt at disable comfortåbning, hvis en
> tyv nu ser noget "guf", så vil han vel bare smadre vinduet - det koster jo
> nogle dage på værkstedet.

Jeg kender flere håndværkersfirmaer, hvor politiken er, at bilerne
aldrig låses, når de holder ude om natten, til gengæld tømmes de for alt
af værdi.
Så kan en evt. tyveknægt åbne dørene og kigge ind og konstatere, at der
ikke er noget at komme efter.
Så er der større chance for at bilen ikke er ødelagt.

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : Martin Petersen

Dato : 02-09-07 12:41

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke er noget at komme efter.
> Så er der større chance for at bilen ikke er ødelagt.

Så må man håbe de prøver dørhåndtaget før de smadrer ruder/brækker i døren.
Så kloge er de åbenbart ikke her i byen. ;(

- Martin

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 03-09-07 16:58

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> [...]
> bruger at kør emed dørene låste for at udefrakommende ikek skal komme
> ind. Vil man så ud af bilen lukker man bare op.

Men VW er åbenbart ikke de klogeste... på min 11år gamle primera er det
lavet så smart at hvis jeg låser med fjernbetjeningen så kan døren
overhovedet IKKE åbnes indefra, låsedimserne i håndtaget får ikke
centrallåsen til at reagere... men hvis jeg låser døren manuelt indefra,
så kan de selvfølgelig åbnes ved at låse op indefra (gælder alle 4
døre). Det ville ikke være så svært at programmere computeren til at
kende forskel på om den er løst med fjernbetjening eller indefra kabinen.

Thomas

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 02-09-07 15:13

> [...]
> efter tyven, men han (og kammeraten Jimmy som var ved at bryde ind i en
> anden bil) var i toptræning mht. løb, jeg kunne desværre ikke hente

http://www.i-s.dk/Guides/polishkey/polishkey.htm

Se her :)

/Dennis

Fra : William 'Billy-Boy' ~

Dato : 02-09-07 16:46

On Sun, 2 Sep 2007 16:13:25 +0200, "Dennis Pedersen"
<usenetspam*FJERNDETTE*@daydreamer.dk> wrote:

>http://www.i-s.dk/Guides/polishkey/polishkey.htm
>
>Se her :)

Hmmm, så løsningen er altså panserglas, en yderst kraftig elmotor uden
klemstop og en 10 sekunders-timer... >;->

Men så er der jo svineriet....sædeovertræk i nappa?

--
Don't mess with left-wing activists.....

.....it's not nice to pick on retards!

Fra : Uffe Ravn

Dato : 02-09-07 18:40

William 'Billy-Boy' Boysen wrote:

> Hmmm, så løsningen er altså panserglas, en yderst kraftig elmotor uden
> klemstop og en 10 sekunders-timer... >;->
>
> Men så er der jo svineriet....sædeovertræk i nappa?

Kan de så lære det?

Mvh. Uffe Ravn