Hvordan pudser man ?
Fra : Karsten Krambs

Dato : 09-07-01 21:35

Jeg har en mur der skal pudses overfladen er fin ren og fast, jeg har
købt noget tyndpudsmørtel hos Kalk og Mørtel lageret.

Jeg havde tænkt at trække et lag op på væggen og herefter bruge den
sjove dims med blød pude i runde bevægelser [hehe jeg ved ikke hvad
den hedder]...

Er der ikke en der kort kan forklarer proceduren

Ps. det er en indvendig væk

Fra : Bo Jensen

Dato : 09-07-01 22:00

Karsten Krambs <krambs@nospam.writeme.com> skrev i en nyhedsmeddelelse:7r4kktsapvdqf8smt7mn9edpldp9of2j5v@4ax.com...
> [...]
> den hedder]...
>
> Er der ikke en der kort kan forklarer proceduren

Hej.

I "Byggekram" byggemarkederne kan man GRATIS afhente bøgerne "gør ord til handling" (pt. 11 bind). Der står blandt andet udførligt beskrevet, hvordan man pudser en mur. Vist er bøgerne reklame for en masse forskellige navngivne produkter, men jeg har ikke selv noget problem med at "læse igennem" disse og blot tilegne mig principperne.

Held og lykke - at pudse en mur er nemlig svært for en amatør. At vandskure, berappe eller filtse er kun lidt nemmere

Mvh
Bo

Fra : Karsten Krambs

Dato : 09-07-01 22:10

> [...]
>
>Held og lykke - at pudse en mur er nemlig svært for en amatør. At vandskure, berappe eller filtse er kun lidt nemmere

Hej Bo
Det er nok ikke en pudsning jeg vil lave...

Kan du kort skitsere du andre principper ?!?
vandskure, berappe og filtse

Karsten

Fra : Bo Jensen

Dato : 10-07-01 18:59

Karsten Krambs <krambs@nospam.writeme.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4a7kktsomogr49kh88aknhqo925olkanqf@4ax.com...

> Hej Bo
> Det er nok ikke en pudsning jeg vil lave...
>
> Kan du kort skitsere du andre principper ?!?
> vandskure, berappe og filtse
>
> Karsten

Hej igen.

Det står også i bemeldte bøger. Men jeg vil nu alligevel se at skaffe mig
den "Portlandavis", som Helle omtaler. Måske er der nye oplysninger der.

Mvh
Bo

Fra : Helle Skoett

Dato : 09-07-01 23:16

Hej Karsten.
Hos kalk og mørtel har de også en "avis" fra aalborg portland, der fortæller
alt, hvad du behøver vide. I hvilke forhold du blander mørtlen, hvordan du
først slasker et tyndt lag på muren, og dagen efter et tykkere lag (som kan
binde til det tynde)
Det er ikke så svært.
vh
helle s
PS: De skriver også, at skidtet ætser, så du skal holde fingrene fra det. Af
erfaring ved jeg, at der går ca en 1/2 time fra du putter fingrene ned i
det, til du mærker skaden, og så er du uarbejdsdygtig nogle dage ;0)

Fra : Ludo

Dato : 10-07-01 14:19

Jeg har lige vandskuret. Men fingerne nede i skidet.
Mine hænder tørrede fuldstændig ud, og huden skaller mere end godt er.

Fra : G&H

Dato : 10-07-01 17:13

"Helle Skoett" <Helle.Skoett@bt.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> erfaring ved jeg, at der går ca en 1/2 time fra du putter fingrene ned i
> det, til du mærker skaden, og så er du uarbejdsdygtig nogle dage ;0)

Auvvv. Det har jeg prøvet, mistede al huden på fingrespidserne. Det svier i
en lille uges tid, men så får man skam også en fin tynd hud bagefter *G*
..
..
..
Nå, men kalkmørtel er en base, det kan man neutralisere ved at vaske
fingrene i syre. Jeg kommer ca. et ølglas saltsyre i en spand vand, vasker
fingrene i det med jævne mellemrum imens jeg arbejder. Det er

Mvh
Tha

PS. skyl lige med rent vand, når du har haft dem i syren !!!!

Fra : Flemming Vind Christ~

Dato : 11-07-01 20:51

Har du prøvet at spørge mester dendek på www.dendek.dk ?