Film med Charles Bronson
Fra : Nederbasse

Dato : 31-08-07 21:39

Hej

Jeg søger en ældre western med Bronson hvor filmen starter med en togstation
og noget mundharpe musik

Er der nogle der kan hjælpe?
Ved godt der ikke er meget at gå efter

Lars

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 31-08-07 21:43

"Nederbasse" <xxx@xx.com> wrote:

> Jeg søger en ældre western med Bronson hvor filmen starter med en
> togstation og noget mundharpe musik

Once Upon a Time in the West

<http://www.imdb.com/title/tt0064116/>

--
Anders Thorsen Holm | http://www.thorsenholm.dk

Stor 1-værelses ejerlejlighed i Åbyhøj, Århus sælges:
http://ejerlejlighed.thorsenholm.dk/Aarhus

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 31-08-07 23:06

Anders Thorsen Holm skrev bl.a.:

> Once Upon a Time in the West
>
> <http://www.imdb.com/title/tt0064116/>

Som oprindelig havde den danske titel "Vestens hårde halse" og i øvrigt
er en af filmhistoriens bedste film nogensinde.

--
Mvh.: Jørgen Grandt - www.hamigen.dk

Fra : Per Vadmand

Dato : 01-09-07 09:02

Jørgen Grandt wrote:

> Som oprindelig havde den danske titel "Vestens hårde halse" og i
> øvrigt er en af filmhistoriens bedste film nogensinde.

Sjovt nok gættede også jeg filmen med det samme, skønt jeg ikke er til
westerns i almindelighed eller Leone i særdeleshed.

Den indledningsscene er vis i så mange sammenhænge og citeret i så mange
andre film og medier, at den er en klassiker i sig selv. På linie med scener
som den Cary Grant og sprøjteflyet eller badeværelsesceneb i Psycho.

Per V

--
Nu har den sure, gamle mand sørme skrevet en roman til! Læs om den her:
http://home0.inet.tele.dk/perve/skoenlitteratur.htm

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 01-09-07 15:58

Per Vadmand skrev:

> [...]
>
> Den indledningsscene er vis i så mange sammenhænge og citeret i så mange
> andre film og medier, at den er en klassiker i sig selv.

Du kender måske Sergio Leones billedsprog fra Lucky Luke?

Jeg fik selv et deja-vu da jeg som voksen så Den gode, den onde, og den
grusomme, efter at have læst Dusørjægeren som barn.

Mikkel