/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Olieskrabering...
Fra : Leo.5500@gmail.com


Dato : 01-09-07 16:03

Jeg har brug for hjælp: Hvordan får man en olieskrabering op i
cylinderen. Den virker jo som om den er 5 mm for lang...

Jeg kan lige nævne at vi snakker 2CV, så stemplet sidder på motoren og
jeg står med cylinderen løst i hånden. Eller dvs, den er monteret over
de 2 kompressionsringe, det er kun olieskraberingen, der virker helt
umulig at klare med almindeligt håndværktøj. Der må være nogen her,
der kan det rigtige trick, teknikken er jo betydeligt tættere på BMW-
motorcykler end
andre biler...

MVH Leo


 
 
Michael Dahlberg (01-09-2007)
Kommentar
Fra : Michael Dahlberg


Dato : 01-09-07 17:03

Leowrote:
>Jeg har brug for hjælp: Hvordan får man en olieskrabering
>op i cylinderen. Den virker jo som om den er 5 mm for lang...

Du har brug for en stempelring kompressor, F.eks.:
http://images.google.dk/imgres?imgurl=http://www.sarpsborgmotor.no/db/bilder/66766.jpg&imgrefurl=http://www.sarpsborgmotor.no/site/maler/x/%3Fcase_vis%3Dartikkel%26HmenyID%3D6%26artikkelid%3D24&h=380&w=450&sz=22&hl=da&start=13&tbnid=PXE9QCUdRdxj8M:&tbnh=107&tbnw=127&prev=/images%3Fq%3Dstempelring%26gbv%3D2%26svnum%3D10%26hl%3Dda%26sa%3DG

se ca midt på siden.
Du klarer det ikke med kun håndværktøj .

Michael Dahlberg
(BMW K75C)



Ukendt (02-09-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-09-07 09:16

On Sat, 1 Sep 2007 18:03:07 +0200, Michael Dahlberg wrote:

> Du klarer det ikke med kun håndværktøj .

Sikke da noget pjat, utallige er de BSA, og Triumph, Honda stempler jeg/vi
har monteret uden værktøj. Det er da ikke nødvendigvist let, men kan da
sagtens lade sig gøre.

Typisk ved flercylindrede motorer, monteres stemplerne i cylinderblokken
inden denne sættes på motoren. Cylinderblokken klodses op på motorblokken,
og herefter skubbes stemplerne et efter et ned til sin respektive
plejlstang, og pinden monteres. Der er dog firecylindrede hvor foringerne
går så dybt i blokken, at denne procedure ikke kan anvendes.

Så Leo, pil stemplet af motoren, og saml tingene på arbejdsbordet. Herefter
sætter Du stempel med cylinder på 2cv'en, evt. en hjælper til at støtte
vægten af cylinderen.

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg

Brian Lund Larsen (01-09-2007)
Kommentar
Fra : Brian Lund Larsen


Dato : 01-09-07 17:17

On Sep 1, 6:03 pm, "Michael Dahlberg" <m.dahlb...@mail.tdcadsl.dk>
wrote:
> Leowrote:
>
> >Jeg har brug for hjælp: Hvordan får man en olieskrabering
> >op i cylinderen. Den virker jo som om den er 5 mm for lang...
>
> Du har brug for en stempelring kompressor, F.eks.:http://images.google.dk/imgres?imgurl=http://www.sarpsborgmotor.no/db...
>
> se ca midt på siden.
> Du klarer det ikke med kun håndværktøj .
>
> Michael Dahlberg
> (BMW K75C)

Hvad med et spændebånd og en overskåren øldåse? Det ligner altså.. :)

--

// brian - SV1000S K6


Robert Andersen (01-09-2007)
Kommentar
Fra : Robert Andersen


Dato : 01-09-07 21:40

Jeg kan lige nævne at vi snakker 2CV,............
....... teknikken er jo betydeligt tættere på BMW-
motorcykler end
andre biler...

Den ryger lige i citat bogen ))))



Jansen (02-09-2007)
Kommentar
Fra : Jansen


Dato : 02-09-07 08:40

Robert Andersen skrev:
> Jeg kan lige nævne at vi snakker 2CV,............
> ...... teknikken er jo betydeligt tættere på BMW-
> motorcykler end
> andre biler...
>
> Den ryger lige i citat bogen ))))
>
>
Hov Hov
ingen mobning her i gruppen, tak )

Ole Jansen
BMW K100RT

skoleskibe@hotmail.c~ (02-09-2007)
Kommentar
Fra : skoleskibe@hotmail.c~


Dato : 02-09-07 12:23

On Sun, 02 Sep 2007 09:40:11 +0200, Jansen <Ole.Jansen@Gmail.kom>
wrote:

>Robert Andersen skrev:
>> Jeg kan lige nævne at vi snakker 2CV,............
>> ...... teknikken er jo betydeligt tættere på BMW-
>> motorcykler end
>> andre biler...
>>
>> Den ryger lige i citat bogen ))))
>>
>>
>Hov Hov
>ingen mobning her i gruppen, tak )
>
>Ole Jansen
>BMW K100RT


Nåeh du kører jo en K model, du skulle vel ikke være truffen, det er
værre for os der kører en gammel R model ¶;-D

Kim

BMW R100RS 1977

MZ ETZ 251 Saxon - Velorex


Leo.5500@gmail.com (02-09-2007)
Kommentar
Fra : Leo.5500@gmail.com


Dato : 02-09-07 13:50

On 2 Sep., 13:23, skolesk...@hotmail.com wrote:
> On Sun, 02 Sep 2007 09:40:11 +0200, Jansen <Ole.Jan...@Gmail.kom>
> wrote:
>
> >Robert Andersen skrev:
> >> Jeg kan lige nævne at vi snakker 2CV,............
> >> ...... teknikken er jo betydeligt tættere på BMW-
> >> motorcykler end
> >> andre biler...
>
> >> Den ryger lige i citat bogen ))))
>
> >Hov Hov
> >ingen mobning her i gruppen, tak )
>
> >Ole Jansen
> >BMW K100RT
>
> Nåeh du kører jo en K model, du skulle vel ikke være truffen, det er
> værre for os der kører en gammel R model ¶;-D
>
> Kim
>
> BMW R100RS 1977
>
> MZ ETZ 251 Saxon - Velorex

Hej allesammen

Undskyld den lidt sene respons. Jeg spurgte (trods alt) også på
citronik.dk's forum, og der var der enighed om at en
stemringskompressor var løsningen. Jeg havde ingen øldåser ved hånden,
så det blev en dåse tun der måtte lade livet. Det lykkedes sent i går
aftes, men det var da stadig ikke nemt. Nu står jeg så med en utæt
olietrykledning til topstykket, der er sq meget arbejde ved gamle
biler. Man laver en ting, 3 andre går i stykker...
I øvrigt var det ikke for sjov at jeg sagde at 2CV og BMW-boxeren er i
familie: De første prototyper af 2CV kørte med BMW-motor, men blev
forkastet pga al for høj ydelse. De kunne jo køre 100 km/t... !
Citroën lavede så deres egen boksermotor på 375 cc og 9 hk, så var der
lidt mere fornuft i det. Senere er vi da heldigvis kommet op på 602
cc, 32 hk og 100 km/t i godt vejr.
Hvis din BMW-boksermotor tikker ved vippearmene kan du montere de
bølgeskiver der er standard på 2CV, så der er lidt detaljer der stadig
er fælles. Sådan var det i hvert fald på den model, der hed 60/2 eller
noget i den stil...

MVH Leo


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste