honda vtr eller suzuki sv 1000s
Fra : Tommy

Dato : 01-09-07 14:24

hvilken skal man vælge . Fordele ulemper . osv.

Tommy

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-07 16:02

On Sat, 1 Sep 2007 15:23:52 +0200, Tommy wrote:

> hvilken skal man vælge . Fordele ulemper . osv.

VTR-F selvfølgelig Nej, der er ikke et oplagt valg mellem de to. En
"fie" er lidt mere letkørt end SV, som skal føres med fast hånd. VTR-F har
væsentlig færre Hk. men det mærkes heller ikke voldsomt, og slet ikke på de
snoede hvor begge har kræfter nok.

Der er lidt forskellige erfaringer på http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr
fra mine 50.000 Km. med "fie"

VTR SP er en helt anden boldgade, faktisk en baneracer med lys.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 01-09-07 19:47

Orla Pedersen wrote:

> [...]
> væsentlig færre Hk. men det mærkes heller ikke voldsomt, og slet ikke på de

Væsentlig færre hk er nu kun 10stk. Det føles bare af mere, fordi SV
motoren er hårdere, mens VTR er den blødere og mere letkørte.

Jeg ville tage Firestormen i den sidste udgave med den "store" tank. Men
prøv dem begge, og vælg derefter. Ingen af dem er dårlige.

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-07 21:00

On Sat, 1 Sep 2007 18:47:17 +0000 (UTC), Jesper Pedersen wrote:

> Væsentlig færre hk er nu kun 10stk.

På papiret ja, i praksis nok tættere på de 15-20 Hk. (set i sommer ved
Rydberg)

Orla Pedersen, som dog ikke savnede de manglende Hk.

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-07 09:53

On Sat, 1 Sep 2007 17:01:35 +0200, Orla Pedersen wrote:

> Der er lidt forskellige erfaringer på http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr
> fra mine 50.000 Km. med "fie"

Nåe-ja, hvad der ikke lige står er, at forgaffelfjedrene _skal_ skiftes til
Wilbers, eller Wirth, og returdæmpningsskruerne skal have en ekstra halv
omgang venstre om. Originalfjedrene er alt for bløde, og dæmpningen sat alt
for hårdt. Dette giver anledning til dårlig føling med forhjulet under
bremsning, og på ujævne overflader. Men det koster under 1KKr. at opdatere.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 01-09-07 23:36

Tommy skrev:
> hvilken skal man vælge . Fordele ulemper . osv.

Det ved kun du.
Det er dine behov der skal dækkes.

Sv'eren har mere "bøf" reelt i form af HK, men ha også en mere "rå"
karakteristik, end VTR-F

Den har ry for at være styretræg - og det er den da også i forhold til
en 600 ccm racer, men styre det kan den udmærket.
Den er udstyret med fuld justerbar affjedring for og bag.
Den har indsprøjtning.

VTR-F forekommer noget blidere i sin fremfærd, men der burde nu ikke
være problemer med at følge med på en aftentur, eller en tur syd på.
Hondaen forekommer mig lidt mere "tilgivende".

For begge gælder at de ikke har den store aktionsradius (ca. 200 km +-
25 km afhængig af køremåde.

Anders Thorup lagde en test ud hvor de testes mod hinanden sammen med
Fazer 1000

http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=295

--
Dun@nt - der har set en SP1 han gerne vil have
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-07 09:04

On Sun, 02 Sep 2007 00:36:23 +0200, "J.C.Kløve" wrote:

> Sv'eren har mere "bøf" reelt i form af HK, men ha også en mere "rå"
> karakteristik, end VTR-F

Tankevækkende egentlig, for R1200S er om muligt endnu mere rå end SV i
motorgangen. Måske ér karburatorer bare bedre......

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 02-09-07 09:08

Orla Pedersen skrev:

> Tankevækkende egentlig, for R1200S er om muligt endnu mere rå end SV i
> motorgangen. Måske ér karburatorer bare bedre......

mjaa nu har jeg jo ikke prøvet R1.2KS endnu - men det kan vi jo gøre
noget ved

Tror du det er carbureringen/indsprøjtningssystemet der giver denne "rå"
fornemmelse, eller mon det bare er at man stedse trækker mere saft og
kraft ud af den samme grundlæggende teknologi?

Det burde da være muligt at få en silkeblød motor ud af indsprøjtning
også....

--
Dun@nt

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-07 09:29

On Sun, 02 Sep 2007 10:07:47 +0200, "J.C.Kløve" wrote:

> mjaa nu har jeg jo ikke prøvet R1.2KS endnu - men det kan vi jo gøre
> noget ved

Ja, det må bero på en fejl

> Tror du det er carbureringen/indsprøjtningssystemet der giver denne "rå"
> fornemmelse, eller mon det bare er at man stedse trækker mere saft og
> kraft ud af den samme grundlæggende teknologi?

Måske, det, der i den grad irreterer mig for tiden, er dette påløbsfenomen
ved indsprøjtninger, (bil såvel som mc), hvor der lukkes fuldstændigt af
for motoren, (styringen ?), under påløb, for så at sætte igang med et ryk
når motoromdrejningerne nærmer sig tomgang. Det er faktisk ret voldsomt på
"makita". Det er også næsten umuligt at lave pæne nedgearinger efter en
periode med påløb, det tager alt for lang tid at "vække" motoren. En
karbunade motor er der jo omgående :-/

Jan, (mc-chauffør), skal hilse i øvrigt, fortalte om nøjagtigt samme
problemer på VFR800, dog reduceret meget vha. power commander. Hvordan
forstår jeg ikke helt, for den kan da vist ikke ændre på cut-off fra
originalboksen.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 02-09-07 09:41

Orla Pedersen skrev:
> [...]
> problemer på VFR800, dog reduceret meget vha. power commander. Hvordan
> forstår jeg ikke helt, for den kan da vist ikke ændre på cut-off fra

For SV'erens vedkommende ved jeg at synkroniseringen er utrolig
væsentlig (jeg kan mærke et jeg er ved at trænge til justering igen) for
hvor "rå" motoren fornæmmes, den mindste glidning i synkroniseringen kan
mærkes.

Jeg er ved at have rimeligt styr på påløb/nedgearing/påløb ikke mindst
takket Armand der bemærkede hvor elendigt dt var på en af mine videoer

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-07 15:41

On Sun, 02 Sep 2007 10:41:23 +0200, "J.C.Kløve" wrote:

> Jeg er ved at have rimeligt styr på påløb/nedgearing/påløb ikke mindst
> takket Armand der bemærkede hvor elendigt dt var på en af mine videoer

Lidt om problemet, sakset fra det svenske BMW-forum

citat:

"Har faktiskt praktiserat att gå in i utförs-serpentin-kurvor med stödgas
och samtidig inbromsning med frambromsen, mitt i svängen när det är dags
att släppa bromsen och dra på gas så ligger stödgas redan på, och
kurvtagningen förefaller gå snabbare och smidigare med direkt
tyngdpunktsförflyttning utan att passera motorbromsstadiet - som känns som
ett ingenmansland där cykeln varken vill svänga eller luta.

Snappade upp tipset från en "snubbe" i Göteborgsdistriktet som kör en
modern ST-boxer, och fattade aldrig att tekniken är avsedd för just sådana
moderna hojar med nervös bränsleinsprutning - för att unvika rycket mitt i
kurvan.

Min gamla förgasarhoj har inga sådana ryck, så tricket var väl inte ämnat
för mig egentligen.. fast metoden kändes helt okej. Iallafall tills
frambromsen började mattas pga den alltför snabba nerfarten. R80GS har sina
begränsningar när det går utför.."

stödgas = høj tomgang.

Fra : Western

Dato : 02-09-07 17:54

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev >
> [...]
> som
> ett ingenmansland där cykeln varken vill svänga eller luta.

Metoden er velkendt som middel mod "lastvekselreaktioner". Normalt dog
med brug af bremsen i agterenden. Det har to fordele: Det påvirker
(næsten) ikke styregeometrien og det giver ingen risiko for fading på
hovedbremsen.

--

Leif Westen

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 02-09-07 19:45

Orla Pedersen skrev:

> [...]
> tyngdpunktsförflyttning utan att passera motorbromsstadiet - som känns som
> ett ingenmansland där cykeln varken vill svänga eller luta.

Ja udmærket beskrivelse af fænomenet/fremgangsmåden.

Fra : Per

Dato : 02-09-07 16:33

Tommy wrote:
> hvilken skal man vælge . Fordele ulemper . osv.

Ingen tvivl !

Det skal være VTR´en - det er jo en Honda med væsentlig bedre kvalitet til
følge. Ikke at suzukien er dårlig - det er bare en Suzuki og den anden en
Honda.

Den holder også brugtprisen bedre - igen fordi det er en Honda.

Der er også bedre dele på Hondaen - bare se på bremserne fx.

Suzukien er billigere, men det er jo også en Suzuki

/Per

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 02-09-07 16:39

Per skrev:

> [...]
>
> Der er også bedre dele på Hondaen - bare se på bremserne fx.
>
> Suzukien er billigere, men det er jo også en Suzuki

bræk

Fra : Ths

Dato : 02-09-07 16:49

> Suzukien er billigere, men det er jo også en Suzuki

Meget fint, Einstein. Meget logisk argumenteret - not.

/Ths

Fra : Ole Schultz

Dato : 02-09-07 18:34

On Sun, 2 Sep 2007 17:33:27 +0200, "Per" <mesked@hotmail.com> wrote:

>Suzukien er billigere, men det er jo også en Suzuki

Hold da op hvor dine argumenter er latterlige.

Plonk!

Ole

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-07 19:59

On Sun, 2 Sep 2007 17:33:27 +0200, Per wrote:

> Der er også bedre dele på Hondaen - bare se på bremserne fx.

Og Du har så ikke kørt på nogen af dem, LOL

Fra : Brian Wendelbo

Dato : 03-09-07 21:40