temperatur vedr. snegle
Fra : Cindy

Dato : 31-08-07 12:27

Hvornår bliver temperaturen for kold for de fordømte snegle? Jeg ved
selvfølgelig godt, at de ikke går rundt i frostvejr, men kunne man være så
heldig at de må gå i hi allerede ved 7-8 grader?

Hvor går de forresten hen?

Cindy

Fra : Ole Christiansen

Dato : 31-08-07 13:18

http://www.havenyt.dk:80/artikler/dyrkningsmetoder/skade_og_nyttedyr/212.html

--
Ole

Fra : Cindy

Dato : 31-08-07 15:02

"Ole Christiansen" < skrev i en meddelelse

http://www.havenyt.dk:80/artikler/dyrkningsmetoder/skade_og_nyttedyr/212.html

Ih mange tak. Det var sandelig en masse rigtig gode forklaringer. Det ser jo
så ud som om æggene er helt hvide og op til 4 mm. Jeg har en krukke, som
buer lidt indad i kanten, og derinde under opdagede jeg for et par år siden
en tyk bræmme af æg. Ød- ard, tænkte jeg og skrabede dem ud med en spartel.
Herefter røg de direkte i skralde-bøtten. Men de var højest 2 mm og så havde
de en led mørkegrå farve. Hvad mon jeg slap for, ved at smide dem ud?

Det var også en god ting, at høre at de går langt udenom hvidløg. Jeg tænkte
nok, der måtte være nogle få ting, de ikke var glade for. Jeg synes nu
heller ikke der var gnavet spor af et par store brændenælder, som havde haft
held til at skyde op mellem nogle stauder. På nogle lupiner som stod i
nærheden, så det ellers ud til at de har gnavet godt.

Jamen jeg tror, vi skal prøve at gøre os umage med at finde frem til alle de
planter, som de ikke rører. Det må man kunne bruge til at lave 'snegleværn'.

Hilsen og tak.

Cindy

Fra : Morten

Dato : 31-08-07 13:47

Hej de graver sig ned i jorden og lever der.
vi skulle grave noget indkørsel op og det var så hårdt at det skulle bankes
løs med en elhammer og alligevel var der dræber snegle ca 40 cm under
jorden, jeg fatter ikke hvordan de kan komme derned

Mvh Morten

Fra : Cindy

Dato : 31-08-07 15:06

"Morten" skrev i en meddelelse

> [...]
> bankes løs med en elhammer og alligevel var der dræber snegle ca 40 cm
> under jorden, jeg fatter ikke hvordan de kan komme derned.

Næh, det lyder da underligt. Jeg ville heller ikke have troet, de kunne
trives længere tid nede i jorden. Jeg troede endda, det måtte være
væmmelligt for dem at gå ovenpå bar jord. Hvis den er for gruset kan det vel
ikke være rart for dem.

Hilsen Cindy