SKatte pligtig værdi af frit brændstof kor~
Fra : Jens Willadsen

Dato : 01-09-07 07:53

Hej

Jeg stå overfor lønforhandling snart.
Da jeg kører ret langt på arbejde overvejer jeg at spørge om et arbejdsgiver
betalt brændstof kort kan indgå i min lønpakke.
Men jeg er lidt i tvivl om hvad jeg vil få ud af det, da sådant et
personalegode højst sandsynligt bliver beskattet.
Jeg har søgt lidt på internettet men kan ikke rigtigt finde nogen takster
for det.

Er der nogen af jer der er bekendt med taksterne ??

MVH jens

Fra : Tau

Dato : 01-09-07 10:49

"Jens Willadsen" <jens-fjerndette-@willadsen.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
> for det.
>
> Er der nogen af jer der er bekendt med taksterne ??

Uden at kende din afstand, har du jo muligheden for at trække
kørselsgodtgørelse fra, via SKAT.
Får du bensin ved siden af, skal du betale skat af den værdi som bensinen
har, da det kan betragtes som en del af lønnen.>

vh
Poul

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 01-09-07 11:20

Jens Willadsen skrev:
> [...]
> for det.
>
> Er der nogen af jer der er bekendt med taksterne ??

Taksterne? Skat er komplet ligeglad med om du får udbetalt din løn i
benzin, bananer eller penge. Du bliver i alle tilfælde beskattet af
værdien af din løn.

Der er ikke et selvstændigt punkt i skattelovgivningen der hedder "Fri
benzin" som der er med "Fri telefon".

Fra : Jens Willadsen

Dato : 01-09-07 19:34

Synes ellers jeg havde set noget et eller andet sted, men kan ikke huske
hvor

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 01-09-07 22:29

Jens Willadsen skrev:
> Synes ellers jeg havde set noget et eller andet sted, men kan ikke huske
> hvor
>
> "Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> wrote in message

Det må være i dine drømme.

Fra : claus b. p.

Dato : 03-09-07 11:23

> Det må være i dine drømme.

Du tænker muligvis på fri bil. Der er alle udgifter arbejdsgiverbetalt, og
der beregnes et fast beløb i skat efter bilens værdi.
Fri bil er altså en fordel hvis man kører meget privat.
Du vil ikke få mere ud af et benzinkort end hvis du fik pengene i løn.
En lille skattefordel kan man få med et rentefrit billån fra arbejdsgiveren.
Der er en lille beskatning af den rentefordel man har, dvs. man bruger en
minimumsrente (i øjeblikket 3 % tror jeg) som lægges på den skattepligtige
indkomst, og derefter trækkes fra i kapitaludgifter. Dette giver en reel
besparelse i forhold til de 5-10% bankerne udlåner penge til.

/Claus