/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Skoda slår Mercedes
Fra : retroman


Dato : 31-08-07 21:29

Samtidig konstaterer AutoBild, at kabinen i Skoda er så lækker, at den
sagtens kan måle sig med Mercedes, og så er der ingen vej udenom den
overraskende totalsejr

http://www.berlingske.dk/bilen/artikel:aid=932740



 
 
Niels Bengaard (31-08-2007)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 31-08-07 21:34

> Samtidig konstaterer AutoBild, at kabinen i Skoda er så lækker, at den
> sagtens kan måle sig med Mercedes, og så er der ingen vej udenom den
> overraskende totalsejr
>
> http://www.berlingske.dk/bilen/artikel:aid=932740

Ja primært på prisen, men det er der jo intet nyt ved.

Mvh Niels



Jasper Norman Ahrens~ (31-08-2007)
Kommentar
Fra : Jasper Norman Ahrens~


Dato : 31-08-07 22:57

> Samtidig konstaterer AutoBild, at kabinen i Skoda er så lækker, at den
>> sagtens kan måle sig med Mercedes, og så er der ingen vej udenom den
>> overraskende totalsejr

Ja, jeg er selv meget i tvivl... skal det være den nye E320 eller en
Octavia?

/Jasper



Klaus G. (01-09-2007)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 01-09-07 08:10

> Ja, jeg er selv meget i tvivl... skal det være den nye E320 eller en
> Octavia?
C180 eller E320...hmmm :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery



Martin Kiefer (02-09-2007)
Kommentar
Fra : Martin Kiefer


Dato : 02-09-07 00:00


"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message
news:46d910d2$0$2714$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Ja, jeg er selv meget i tvivl... skal det være den nye E320 eller en
>> Octavia?
> C180 eller E320...hmmm :)

Ja det har jeg så forklaret min MB forhandler efter at have haft den nye
C-klasse i en dags tid. Det er da godt nok en om'er!

Næe, nu er vi så på jagt efter en E-280 eller E-320 istedet. Er ved at
undersøge om det egentlig kan betale sig at importere den selv. der står
nogle stykker ved MB i Flensburg som kunne være interessante. Starmark har
vi helt opgivet pga. den service de leverer allerede ved de første
salgskontakter. Hvordan vil det så ikke blive når bilen skal serviceres...

Men for at komme lidt tilbage til emnet. vi har et par stykker i familien
der har købt octaviaer til en små 300K stykket. Altså må nok indrømme at når
jeg sætter mig ind i dem, er den første fornemmelse: "plastik, billigt og
ikke specielt pænt". Men det er nok bare mig, der er vant til "mere".

...
Mvh
Martin Kiefer
www.kiefer.dk


Lars Knudsen (02-09-2007)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 02-09-07 09:16

On Sun, 2 Sep 2007 00:59:40 +0200, "Martin Kiefer" <news2@kiefer.dk>
wrote:

>Men for at komme lidt tilbage til emnet. vi har et par stykker i familien
>der har købt octaviaer til en små 300K stykket. Altså må nok indrømme at når
>jeg sætter mig ind i dem, er den første fornemmelse: "plastik, billigt og
>ikke specielt pænt". Men det er nok bare mig, der er vant til "mere".

Den ligner nok så meget andet i den klasse.

Jeg vil da bestemt håbe at MB leverer noget der føles af højere
standard end det, man finder i en Octavia.

Men så vil jeg da i øvrigt sige, at generelt føles kontakter "rigtigt"
i Octaviaen, tingene fungerer og sidder hvor man skal bruge dem (med
andre ord indretningen er gennemtænkt), og der er ikke noget der
rasler eller virker ustabilt. Da vi købte vores prøvekørte vi f.eks.
også den nye Peugeot 407 og der var niveauet ikke bedre, nærmere
modsat da jeg ikke kan udstå de der store mængder "plastic med
alu-look" de havde i demo bilen.

Men ingen af delene kunne da slå vores gamle BMW 5-serie E39 på de
områder. Tilsvarende ville jeg forvente af MB.


hilsen Lars


Mogens (02-09-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 02-09-07 11:07

"Lars Knudsen" <noemail@in.this.place> skrev i en meddelelse
news:11skd35akjso5osc27kal8lkjt35lln5qm@4ax.com...

> Men ingen af delene kunne da slå vores gamle BMW 5-serie E39 på de
> områder. Tilsvarende ville jeg forvente af MB.

Jep, den slår heller ikke E39



Lars Knudsen (02-09-2007)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 02-09-07 16:18

On Sun, 02 Sep 2007 10:06:40 GMT, "Mogens" <no@reply.nu> wrote:

>> Men ingen af delene kunne da slå vores gamle BMW 5-serie E39 på de
>> områder. Tilsvarende ville jeg forvente af MB.
>Jep, den slår heller ikke E39

Hehe... Good point... Og naturligvis har du ret!


hilsen Lars



Mogens (01-09-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 01-09-07 08:27

"retroman" <retroman@(nonono).no> skrev i en meddelelse
news:46d87a0b$0$7608$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Samtidig konstaterer AutoBild, at kabinen i Skoda er så lækker, at den
> sagtens kan måle sig med Mercedes, og så er der ingen vej udenom den
> overraskende totalsejr
> http://www.berlingske.dk/bilen/artikel:aid=932740

Jeg foretrækker nu at bedømme resultatet selv uden en dansk
journalists indblanding. MB vinder (også med den mindste ben-
zinmotor), men er prisen et stort parameter, ser det anderledes ud.
C-klasse mod, Octavia og Mondeo:
www.autobild.de/artikel/Themen-Testberichte-Wer-hat-hier-den-Stern-verdient-_375983.html

Ganz ohne Standesdünkel und ohne Premium-Brille: Der Mercedes C 180 K ist
klar das ausgewogenste Auto. Knackig, komfortabel, souverän. Auch der
Basis-Benziner passt bestens. Kommt der Preis ins Spiel, gewinnt genauso
klar der fast 10.000 Euro günstigere Skoda. Den Octavia bringt vor allem der
famose 1,8-Liter auf ein ganz neues Niveau, Glückwunsch. Genau andersrum
geht es dem Ford Mondeo, der von seinem müden Zweiliter geplagt wird.
KAROSSERIE Punkte max. SKODA MERCEDES FORD
Platzangebot 30 22 23 28
Kofferraum/Variabilität 20 17 12 16
Zuladung (Anhängelast) 20 17 15 18
Sitze/Sitzposition 30 26 28 27
Raumgefühl/Rundumsicht 20 13 17 14
Ausstattung/Bedienbarkeit 30 26 27 27
Sicherheitsausstattung 30 22 25 26
Qualitätseindruck/Materialien 20 17 18 17
Zwischenergebnis 200 160 165 173

ANTRIEB/FAHRWERK
Motoreigenschaften 20 19 18 15
Beschleunigung/Vmax 30 24 22 20
Elastizität 20 17 12 12
Fahrverhalten 30 26 29 27
Fahrgeräusche 10 7 9 8
Fahrkomfort 20 16 18 17
Getriebe/Schaltung 20 18 17 17
Lenkung/Wendekreis 20 18 18 17
Bremsen 30 21 26 21
Zwischenergebnis 200 166 169 154

KOSTEN
Steuer/Versicherung 20 19 19 20
Verbrauch/Umwelt 40 35 32 30
Garantie 20 11 13 7
Wartung 20 17 17 14
Aufpreisgestaltung 10 7 6 6
Wiederverkauf* 10 7 9 6
Grundpreis 80 78 54 70
Zwischenergebnis 200 174 150 153
*ermittelt von Bähr&Fess Forecasts/Saarbräcken

Gesamtpunktzahl 600 500 484 480
Platzierung 1. 2. 3.
Preis-Leistungssieger X
FAHRZEUGDATEN FORD MERCEDES SKODA
Motor Bauart/Zyl./Einbaul. R4, vorn quer R4, Kompr., vorn lSngs R4,
Turbo, vorn quer
Ventile/Nockenwellen 4 pro Zylinder/2 4 pro Zylinder/2 4 pro
Zylinder/2
Nockenwellenantrieb Kette Kette Kette
Hubraum 1999 cmê 1796 cmê 1798 cmê
kW (PS) bei U/min 107 (145)/6000 115 (156)/5200 118 (160)/5000
Nm bei U/min 185/4500 230/2500 250/1500
Höchstgeschwindigkeit 210 km/h 223 km/h 223 km/h
Getriebe FYnfgang manuell Sechsgang manuell Sechsgang manuell
Antrieb Vorderradantrieb Hinterradantrieb Vorderradantrieb
Bremsen vorn/hinten Scheiben/Scheiben Scheiben/Scheiben
Scheiben/Scheiben
Testwagenbereifung 215/55 R 16 W 225/45 R 17 W 205/55 R 16 V
Radgröße 6,5 x 16Ò 7,5 x 17Ò 6,5 x 16Ò
Abgas CO2 189 g/km 182 g/km 176 g/km
Verbrauch* 11,2/6,0/7,9 l 10,7/5,8/7,6 l 10,1/5,9/7,4 l
Tankinhalt/Kraftstoffsorte 70 l/Super 66 l/Super 55 l/Super
Vorbeifahrgeräusch 72 dB (A) 74 dB (A) 74 dB (A)
Anhängelast gebr./ungebr. 1500/700 kg 1700/740 kg 1300/650 kg
Kofferraumvolumen 550 l 475 l 560-1420 l

MESSWERTE FORD MERCEDES SKODA
Beschleunigung 0-50 km/h 3,3 s 3,1 s 2,9 s
0-100 km/h 10,3 s 9,5 s 8,3 s
0-130 km/h 17,0 s 15,5 s 13,4 s
Elastizität 60-100 km/h 10,8 s (4. Gang) 9,5 s (4. Gang) 6,5 s (4.
Gang)
80-120 km/h 16,5 s (5. Gang) 18,3 s (6. Gang) 10,9 s (6. Gang)
Leergewicht/Zuladung 1570/520 kg 1555/415 kg 1400/585 kg
Gewichtsverteilung v./h. 58/42 % 53/47 % 59/41 %
Wendekreis links/rechts 11,8/12,0 m 10,6/10,8 m 10,7/10,9 m
Bremsweg aus 100 km/h kalt 37,3 m 35,9 m 37,2 m
aus 100 km/h warm 37,6 m 36,5 m 38,0 m
Innengeräusch bei 50 km/h 59 dB (A) 59 dB (A) 61 dB (A)
bei 100 km/h 66 dB (A) 65 dB (A) 66 dB (A)
bei 130 km/h 68 dB (A) 68 dB (A) 68 dB (A)
Testverbrauch - Test CO2 9,0 l - 215 g/km 8,6 l - 206 g/km 7,5 l - 178
g/km
Reichweite 780 km 760 km 730 km

KOSTEN/GARANTIEN FORD MERCEDES SKODA
Abgasnorm Euro 4 Euro 4 Euro 4
Steuer pro Jahr 135 ? 122 ? 122 ?
Typklassen HPF/VK/TK 17/17/15 15/21/17 16/19/20
Werkstattintervalle 20 000 km/1 Jahr nach Anzeige/2 Jahre 30 000 km/2
Jahre
Kosten Ölwechsel/Inspektion 140/380 ? 180/500 ? 130/400 ?
Garantie/Gewährleistung Garantie Garantie Garantie
Technik/km-Begrenzung 2 Jahre/ ohne 2 Jahre/ ohne 2 Jahre/ ohne
Garantie gegen Durchrostung 12 Jahre 30 Jahre 12 Jahre
Mobilitätsgarantie 2 Jahre 30 Jahre unbegrenzt

PREISE/AUSSTATTUNG FORD MERCEDES SKODA
Modell Mondeo 2.0 Ghia C 180 K Avantgarde Octavia 1.8 T FSI Amb.
Airbags Fahrer/Beif./Seiten vo. S/S/S S/S/S S/S/S
Kopfairbags vorn/hinten S/S S/S S/S
Klimaanlage/-automatik -/S -/S S/400 ?
Automatikgetriebe N 2.178 ? N
elektrisches Schiebedach 815 ? 1.214 ? 790 ?
Metalliclack 510 ? 881 ? 390 ?
Grundpreis 25.775 ? 32.106 ? 22.460 ?
S = Serie, N = nicht lieferbar, *inklusive 670 ? für 16''-Bereifung



KASO (01-09-2007)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 01-09-07 12:23


"retroman" <retroman@(nonono).no> skrev i en meddelelse
news:46d87a0b$0$7608$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Samtidig konstaterer AutoBild, at kabinen i Skoda er så lækker, at den
> sagtens kan måle sig med Mercedes, og så er der ingen vej udenom den
> overraskende totalsejr
>
> http://www.berlingske.dk/bilen/artikel:aid=932740

Lidt hen i skoven. Bilerne er i alle henseender i forskellige klasser. En
Octavia er en Golf med større bagagerum - og dermed en langt mindre bil end
f.eks. Mondeo - og Mercedesen. Så det er en test af æbler mod pærer og
appelsiner. Den billigste frugt vinder - for man for lige mange vitaminer
for pengene




Martin (01-09-2007)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 01-09-07 15:48

KASO wrote:
> Lidt hen i skoven. Bilerne er i alle henseender i forskellige
> klasser. En Octavia er en Golf med større bagagerum - og dermed en
> langt mindre bil end f.eks. Mondeo - og Mercedesen. Så det er en test
> af æbler mod pærer og appelsiner. Den billigste frugt vinder - for
> man for lige mange vitaminer for pengene

Enig.
Tag fx. Årest Bil. Hvorfor vinder en Mercedes S-klasse ikke over en Opel
Corsa? Selvfølgelig er S-klassen da en bedre bil. Men der er mange andre
parametre som ikke kan sammenlignes direkte. Pris/kvalitet og det faktum at
begge biler kan fragte mennesker fra A-B.



Mogens (09-09-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 09-09-07 08:08

"retroman" <retroman@(nonono).no> skrev i en meddelelse
news:46d87a0b$0$7608$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Samtidig konstaterer AutoBild, at kabinen i Skoda er så lækker, at den
> sagtens kan måle sig med Mercedes, og så er der ingen vej udenom den
> overraskende totalsejr

Desuden laver MB ikke bio-biler - www.berlingske.dk/bilen/artikel:aid=935372



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408938
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste