Hvad er det Octaviaen prøver at fortælle m~
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 31-08-07 19:58

Hej guruer,

Forleden kom jeg til at bemærke at kontrollampen for glødelamperne pludselig
blev ved med at være tændt en 5 sekunders tid efter bilen blev startet.
Først troede jeg at der var gået en pære, men da jeg kom hjem og checkede,
var alt i sin skønneste orden. Næste dag var alting normalt, kontrollampen
slukkede som den plejer straks efter start.
Her i dag var lampen så pludselig igen tændt i de der ca. 5 sekunder efter
start - og nu faldt 10 øren så pludselig - i begge tilfælde havde jeg haft
min trailer hægtet på.....
Altså - alle glødelamper på bilen og på traileren virker. Hvad er det så den
prøver at fortæller mig ? - jeg kan jo ikke tro at det er en indikering af
at man har trailer med...
Instruktionsbogen siger ikke noget om dette fenomen.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Klaus G.

Dato : 31-08-07 20:22

> [...]
> indikering af at man har trailer med...
> Instruktionsbogen siger ikke noget om dette fenomen.

På mercedes betyder "eftertændning" på gløderør pæren, at et gløderør, eller
flere er defekte... Men det står tilgengæld i brugsforvirringen.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : alexbo

Dato : 31-08-07 20:52

"Andreas M. Hansen" skrev

> Altså - alle glødelamper på bilen og på traileren virker. Hvad er det så
> den prøver at fortæller mig ? - jeg kan jo ikke tro at det er en
> indikering af at man har trailer med...

Måske er trailerens lygter ikke monteret i ligevægt, så er der større
forbrug i den ene side, det "ser" computeren og fortæller at noget er galt
med lyset.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-07 21:01

> [...]
> indikering af at man har trailer med...
> Instruktionsbogen siger ikke noget om dette fenomen.

Sandsynligvis at det er lavet en "billig" installation af el til trækket. I
stedet for at montere det helt korrekt, har man snuppet strøm fra
baglygterne. Det har iøvrigt kun den betydning at du får den omtalte fejl...
Mvh Tommy

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 31-08-07 23:35

> [...]
> indikering af at man har trailer med...
> Instruktionsbogen siger ikke noget om dette fenomen.

Det kunne tyde på, at der er noget galt med kredsløbet på traileren.
I min Octavia har jeg bemærket det samme, når jeg spænder campingvognen på
og samtidig aktiverer det indbyggede 12 v anlæg, der er i campingvognen. Så
snart jeg slår dette fra, viser den ikke noget. Så måske indikerer det, at
noget strøm kommer tilbage fra traileren.

Kurt