Reklamegas fra Peugeot ?
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 31-08-07 16:52

Når nu man er den "heldige" ejer af en Peugeot kan man få et fint blankt
magasin fra dem ind i mellem - en masse reklamegejl og en lille smule
oplysning om nye modeller, ekstraudstyr osv.

I den seneste udgave er der en artikel om tandremmen hvor de bl.a. skriver:
"Udskyder man tandremsskiftet eller får den monteret og justeret blot en
anelse forkert, løber man en stor risiko. Derfor er det hasardspil selv at
forsøge det hjemme i garagen eller på et uatoriseret værksted. På
gammeldags motorer kunne man godt skifte tandremmen med standardværktøj og
'lidt Gefühl' men med nutidens motorer går den ikke."

Artiklen fortsætter med at kritisere uoriginale tandremme for at være af
dårligere kvalitet eller at de opfører sig anderledes og dermed kan være
skadelige for motoren.

Det er da rigtig nok at tandremmen kan, hvis den knækker, hopper eller
lign. være meget skadelig for motoren - men er det ikke lidt overdrevet at
påstå at et uautoriseret værksted er hasardspil med motoren? Så ringe er
vel hverken værkstederne eller de uoriginale tandremme vel heller ikke? (og
mon ikke mange uautoriserede bruger originale remme?)

Fra : Tom

Dato : 31-08-07 17:08

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> (og
> mon ikke mange uautoriserede bruger originale remme?)

Jo, selv om det er så stort et arbejde at skifte den at jeg ikke gider på
min mondeo, så er det ikke fordi det er de store kunster ved det. Men jeg
ville ikke (hvis jeg gad), sætte en uoriginal på, da der kun er garanti på
remmen og det ikke er alt som er 1. sortering hos tsvansen.

--
Tom

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 31-08-07 17:45

> [...]

> Artiklen fortsætter med at kritisere uoriginale tandremme for at være af
> dårligere kvalitet eller at de opfører sig anderledes og dermed kan være

Fis i en hornlygte, hvordan skulle de opføre sig anderledes, hvad er det
næste?, ventilator, servoremmen? ;)). Selv har jeg kørt med rem& strammer
fra Krogslund, og det var ikke pga. det Skodaaen brækkede sig, det var
resten :(((.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-09-07 01:14

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote in

> hvordan skulle de opføre sig anderledes

Jeg ved det ikke helt, måske noget med at hvis det er lavet af et andet
materiale kan det påvirkes anderledes af slitagen - men det er vist en tynd
end at holde sig fast i...

Fra : Claus Frørup

Dato : 31-08-07 20:56

Isang tao pinangalanan, Henrik Stidsen <henrikstidsen@gmail.com>
nagsulat:

> Peugeot skriver:
> Derfor er det hasardspil selv at
>forsøge det hjemme i garagen eller på et uatoriseret værksted.

Har der ikke lige været en undersøgelse om kvaliteten på bl.a.
Pegøjternes værksteder?

De lå da vist i bunden sammen med deres to søstre.

Det ligner et forsøg på selvhævd.
--
Hvem jeg er?
Se det på http://www.froerup.dk/claus

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-07 00:30

Den 31/08-2007 klokken 15:51, skrev
i <Xns999DB5BB03EF5news.hs235.dk@130.225.247.90>:

> [...]
> justeret blot en anelse forkert, løber man en stor risiko. Derfor er
> det hasardspil selv at forsøge det hjemme i garagen eller på et

Hehe, hvor er de gode
Da jeg for en del år siden fik skiftet tandremmen på min 205 XS på et
autoriseret Peugeot værksted, humpede bilen nærmest hjem.
Næste dag mødte jeg op igen, og antydede, at fejlen var opstået efter
skiftet af remmen.
"Dette kunne ikke være årsagen. Det var helt sikkert defekte tændkabler".
Da mekanikeren så kom tilbage og meldte bilen klar, nævnte han sådan lige
henkastet: "Timingen stod en tand forkert".

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-09-07 01:13

"Kjeld Nielsen" kjeldn(snabela)ddf(punktum)dk wrote in

> Hehe, hvor er de gode

Ja de er faktisk ret gode til det med humor :) Fik også sådan et fint
automatisk brev fra dem i maj. De ville da lige minde mig om at det snart
var tid til det årlige serviceeftersyn (jeg fik serviceret den hos Peugeot
i december, så årligt? næppe) og så var der noget reklame for deres 200.000
km motorgaranti. Havde de nu noteret sig kilometertælleren ved sidste
service ville de vide at jeg efter al sandsynlighed ikke var dækket under
den længere...

Derudove en masse pral om hvor gode de var - det må være et andet værksted
de snakker om...

> Da mekanikeren så kom tilbage og meldte bilen klar, nævnte han sådan
> lige
> henkastet: "Timingen stod en tand forkert".

Men det var ikke tandremmen den var gal med ....... ;)

Fra : KASO

Dato : 01-09-07 12:40

> [...]
> (og
> mon ikke mange uautoriserede bruger originale remme?)

Nu producerer Peugeot (eller andre bilfabrikanter for den sags skyld) ikke
selv deres remme, men køber dem hos f.eks. Conti - eller hvor det nu ellers
er billigst for tiden, så begrebet "original" er lidt spøjst....

En omhyggelig mekanikker kan sagtens (med det rette værktøj) skifte en
tandrem til en ny i god kvalitet - og de omhyggeligste mekanikkere findes
ikke nødvendigvis på et autoriseret værksted - og de bedste dele behøver
ikke at være "originale" (jeg har f.eks. anvendt Brembo bremseskiver på
flere biler - de er typisk bedre end originalmonteringen.....).