C 5.
Fra : Preben og Charlotte

Dato : 31-08-07 15:54

Hej med jer.

Jeg ville høre om der er nogen der har noget godt eller skidt at sige om en
C5´er fra 2002 , 2,0 benzin , jeg har lige købe en der har gået CA. 100000
km , jeg håber jeg bliver glad for den men har det lidt skidt med franske
biler da man har hørt meget om at de holder mere på værksted end de køre.

Hilsen Preben.

Fra : Tom

Dato : 31-08-07 16:13

"Preben og Charlotte" <kildeparken@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 100000 km , jeg håber jeg bliver glad for den men har det lidt skidt med
> franske biler da man har hørt meget om at de holder mere på værksted end

Det er eller sjældent at nogen kan tåle, eller efterspørger kritik af deres
bil

Franskmænd er ikke så gode til det med ledninger og stik

--
Tom

Fra : Torben

Dato : 31-08-07 20:20

"Preben og Charlotte" <kildeparken@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> 100000 km , jeg håber jeg bliver glad for den men har det lidt skidt med
> franske biler da man har hørt meget om at de holder mere på værksted end

Hvor meget måtte du slippe?

mvh
Torben

Fra : Preben og Charlotte

Dato : 01-09-07 21:46

"Torben" <real_anonymous@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Preben og Charlotte" <kildeparken@mail1.stofanet.dk> wrote in message
>
> Hvor meget måtte du slippe?

Hej.
Jeg måtte ryste op med 160000 for den , en ejer og fuld service efter hvad
jeg kan se på netet skulle det ikke være for dyrt.

Hilsen Preben.

Fra : Torben

Dato : 02-09-07 11:10

> Hej.
> Jeg måtte ryste op med 160000 for den , en ejer og fuld service efter hvad
> jeg kan se på netet skulle det ikke være for dyrt.

Ok var bare nysgerrig - har en nabo der har en 5 år gammel C5, 2.0 med under
100.000 kørte km. Den er yderst velholdt.

Han blev budt 105.000 i bytte hos den lokale Citroen forhandler, hvilket
rystede ham en del. Til sammenligning blev jeg, på samme tidspunkt, budt
110.000 for min 4 år gamle Skoda Fabia Combi 1.2 med 82.000 på klokken.

Han skal ALDRIG have citroen igen - "har ikke råd", siger han

Men tillykke med bilen (og nu har den jo taget skraldet).

mvh
Torben

Fra : KASO

Dato : 01-09-07 12:44

> [...]
> 100000 km , jeg håber jeg bliver glad for den men har det lidt skidt med
> franske biler da man har hørt meget om at de holder mere på værksted end

De første årgange C5 er ikke med til at forbedre franskmændenes ry. Biler
efter facelift skulle efter sigende være ganske stabile. En 2002 _kan_ have
fået rettet børnesygdommene - men udfra de, jeg kender med tilsvarende,
ville jeg gå efter en model fra efter faceliftet....

(Og jeg kører iøvrigt selv 2 franske biler - Berlingo og Grand Scénic - uden
at være bekymret. Efter 10 år med skiftende Renault'er uden nævneværdige
problemer, er jeg ikke voldsomt nervøs ved franske biler generelt. Der er
dog et par modeller, som jeg ville have betænkeligheder ved - C5 fra før
faceliftet er én af dem....)

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 02-09-07 19:38

> [...]
> 100000 km , jeg håber jeg bliver glad for den men har det lidt skidt med
> franske biler da man har hørt meget om at de holder mere på værksted end

Jeg har i nogle år fået betaling for at skrue i Citroën´er. C5 er en af
Citroen's mere problemnfyldte biler. Mange elfejl på spejle, sæder, elruder,
bagruder (weekend) og andet er klasiske. Alle årgange af C5 inden faceliftet
er ramt, men de første årgange er ramt hårdest.

Der ud over så jeg mange fejl på ting som sprinkermotor, servoslanger der
hyler, samt bagbremser. De bagerste kalibre er af aluminium og sidder på et
bremseåg af støbejern. Kaliberen irer i samlingen, så kaliberen til sidst
presses til at sidde skævt. Dette kan renses. Desuden sidder der en
dækplader over klodserne som holder på fugt, så de små øjne der holder
bolten til klodserne rådner på på 2-4 år. De kan se fine ud, men et lille
dask med en hammer vil vise at øjerne er som lavet at sukker.
Håndbremsekablet har det også med at revne så der gå vand ind til kablerne.

En del klager ofer stort olieforbrug, men den kører jo 30.000 km mellem
sercvice, så man kan ikke forvente ikke at skulle efterfylde en smule.
Undervognen er der ikke de store problemer med.

Pæreskift er en udfordring, men med lidt teknik og 2 brækkede fingre så kan
det køres på få minutter hvis man har en lille hånd.

Dejlig bil at kører i hvis man ikke er til race. Masser arf plads.
Fornuftlig pris. Masser af udstyr. Jeg tør dog ikke selv at købe en, da jeg
har set hvor dyre de "kan" være i drift. Nu har du jo købt, så vi satser på
at din er problemfri og at du bliver rigtig glad for den.

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : Mø||er

Dato : 03-09-07 07:28

Ikke alt er godt med den nye C%'er - www.s-b.dk/C5