Problemer med BF2 online
Fra : Dopedog

Dato : 30-08-07 08:47

Ak ja ... ENDNU engang (fristes man næsten til at sige) er der problemer med
mit Battlefield 2. Det kører overhovedet ikke stabilt online !

Jeg har en 15 mbit / 1 mbit forbindelse, så den burde jo være gearet til
online play (for at sige det mildt!). Min ping på diverse servere ligger
også omkring 30 - 40 stykker, så der burde heller ikke være problemer ! Men
4-5 sekunder efter jeg har joinet en server, så begynder den at hakke cirka
hvert 3. sekund, og nogen gange kommer det frem med "There is a problem with
your connection". Jeg HAR åbnet helt for det i Zonealarm, og jeg bruger ikke
Windows XP's automatiske firewall. Andre spil, som f.eks. Call Of Duty 2,
kører fuldstændig gnidningsfrit online.

BF2 kører også gnidningsfrit i singleplayer, så det burde ikke være
installationen eller noget der er gået galt. Men har såmænd også prøvet at
afinstallere og geninstallere, med samme resultat.

Nogen der ved hvad fejlen kan være ? Eller skal jeg bare droppe BF2 online ?
Lidt surt når man har købt spillet men ja, ikke meget at gøre ved det jo.

Mit system :

AMD Sempron(tm) Processor
3000+
1.81 GHz, 1.50 GB Ram
NVIDIA GeForce 6200SE TurboCache(TM) 256 MB grafikkort
Windows XP med SP2
Zonealarm firewall + NOD32 antivirus

-Ronnie

Fra : Bjarne K.

Dato : 30-08-07 09:04

"Dopedog" <ostejorgenskimSLETDETHER@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> 3000+
> 1.81 GHz, 1.50 GB Ram
> NVIDIA GeForce 6200SE TurboCache(TM) 256 MB grafikkort

Kan ikke lige huske hvad punkterne helt nøjagtigt hedder, men check i for
multiplayer opsætningen at der er sat hak i adsl og ikke lan. (du har jo
godt nok en lan lignende forbindelse (hastighedsmæssigt), men der sker jo
ikke noget ved at prøve om det hjælper at skifte)

Har set at det kan give hakken, at kører med for høj settings i textures,
men det burde ikke give "connection" fejlen.

Du skriver ikke om du kører wifi ?

Bjarne K.

Fra : Dopedog

Dato : 30-08-07 13:23

> [...]
> godt nok en lan lignende forbindelse (hastighedsmæssigt), men der sker jo
> ikke noget ved at prøve om det hjælper at skifte)

Det vil jeg lige prøve. Vender tilbage om det hjælper.

> Har set at det kan give hakken, at kører med for høj settings i textures,
> men det burde ikke give "connection" fejlen.

Alle grafiksettings er sat til Low eller slået helt fra.

> Du skriver ikke om du kører wifi ?

Altså trådløst ? Det gør jeg ikke

Fra : Dopedog

Dato : 30-08-07 16:04

> Det vil jeg lige prøve. Vender tilbage om det hjælper.

Det hjalp sku at ændre på det !! Har lige gamet det i en halv times tid, og
det hakkede nærmest ikke. Der var lige et lille hak med meget lange
mellemrum, men der kunne jeg også se at alle spillernes (næsten) pings steg,
så det var sikkert noget med serveren. Det eneste problem lige nu, det er så
at jeg er elendig til BF2, men man bliver jo nok bedre med tiden

MANGE tak for hjælpen til jer 2 !!!

Fra : Hagar

Dato : 30-08-07 10:04

"Dopedog" <ostejorgenskimSLETDETHER@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 3000+
> 1.81 GHz, 1.50 GB Ram
> NVIDIA GeForce 6200SE TurboCache(TM) 256 MB grafikkort

Prøv og slå alt fra der kører i baggrunden, firewall, antivirus og andet,
simpelthen alt, og prøv så at tag en runde eller to og se om det skulle give
noget.
Jeg har kun min indbyggede Windows firewall kørende når jeg spiller.
Prøv at gå i start / kør / msconfig og se hvad der ligger der, du kan under
fanen start se alle de ting der starter op med Windows, slå så meget fra der
som muligt.

Hagar