Hvem har brugt et citat om paradigmeskift ~
Fra : Mr. D

Dato : 28-08-07 20:45

.... i sin "hvad-er-det-nu-det-hedder" nederst i sit indlæg?

Citatet handler om, at den der vil bevirke et paradigmeskifte hos sin næste,
må tale gennem det (eller til) det paradigme, han befinder sig i nu.

Hvem kan hjælpe mig?

simon

Fra : Vidal

Dato : 28-08-07 21:20

Mr. D wrote:
> [...]
>
> Citatet handler om, at den der vil bevirke et paradigmeskifte hos sin næste,
> må tale gennem det (eller til) det paradigme, han befinder sig i nu.

Skal du vide, hvem der bruger det eller
er sætningen nok?

-Myron Tribus
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Mr. D

Dato : 28-08-07 21:58

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Mr. D wrote:
>
> "When you try to change a mans paradigm, you must keep in mind that he
> can hear you only through the filter of the paradigm he holds."
> -Myron Tribus

Yes, yes, yes!!! This is my lykkelige day!

Hvorfor sagde du ikke bare det første gang Vidal? Hva var det for noget med
omvejen omkring Kierkegaard, når du nu vidste, hvad jeg mente?

Mr. D
simon

Fra : Vidal

Dato : 29-08-07 08:38

Mr. D wrote:

> Yes, yes, yes!!! This is my lykkelige day!
>
> Hvorfor sagde du ikke bare det første gang Vidal? Hva var det for noget med
> omvejen omkring Kierkegaard, når du nu vidste, hvad jeg mente?

Du spurgte i den forkerte gruppe.
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Mr. D

Dato : 29-08-07 16:17

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Du spurgte i den forkerte gruppe.

Men, men ... du er vel Vidal både i den politiske og den kristelige gruppe,
er du ikke?

simon

Fra : Vidal

Dato : 29-08-07 18:53

Mr. D wrote:

> Men, men ... du er vel Vidal både i den politiske og den kristelige gruppe,
> er du ikke?

Wer bin ich? Sie sagen mir oft,
ich träte aus meiner Zelle
gelassen und heiter und fest
wie ein Gutsherr aus seinem Schloss.

Wer bin ich? Sie sagen mir oft,
ich spräche mit meinen Bewachern
frei und freundlich und klar,
als hätte ich zu gebieten.

Wer bin ich? Sie sagen mir auch,
ich trüge die Tage des Unglücks
gleichmütig, lächelnd und stolz,
wie einer, der Siegen gewohnt ist.

Bin ich das wirklich, was andere von mir sagen?
Oder bin ich nur das, was ich selbst von mir weiß?
Unruhig, sehnsüchtig, krank, wie ein Vogel im Käfig,
ringend nach Lebensatem, als würgte mir einer die Kehle,
hungernd nach Farben, nach Blumen, nach Vogelstimmen,
dürstend nach guten Worten, nach menschlicher Nähe,
zitternd vor Zorn über Willkür und kleinlichste Kränkung,
umgetrieben vom Warten auf große Dinge,
ohnmächtig bangend um Freunde in endloser Ferne,
müde und zu leer zum Beten, zum Denken, zum Schaffen,
matt und bereit, von allem Abschied zu nehmen?

Wer bin ich? Der oder jener?
Bin ich denn heute dieser und morgen ein anderer?
Bin ich beides zugleich? Vor Menschen ein Heuchler
und vor mir selbst ein verächtlich wehleidiger Schwächling?
Oder gleicht, was in mir noch ist, dem geschlagenen Heer,
das in Unordnung weicht vor schon gewonnenem Sieg?

Wer bin ich? Einsames Fragen treibt mit mir Spott.
Wer ich auch bin, Du kennst mich, Dein bin ich, o Gott!

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsggard

Fra : Mr. D

Dato : 29-08-07 20:24

> [...]
>
> Wer bin ich? Einsames Fragen treibt mit mir Spott.
> Wer ich auch bin, Du kennst mich, Dein bin ich, o Gott!

Ja, ja, snak du bare udenom

simon
Mr. D

Fra : Lyrik

Dato : 23-10-07 02:23

On Tue, 28 Aug 2007 21:44:57 +0200, Mr. D <s-griis@post5delete.tele.dk>
wrote:

> [...]
> næste,
> må tale gennem det (eller til) det paradigme, han befinder sig i nu.

Må jeg prøve?

Gud og Fanden
det løber rundt for fanden,-
hvor blev det gamle evangelium af?
Nå i morgen er der sikkert atter en dag..
i bytte for pinse så får vi jul
min tro er blevet slagterens rævesul.
Jeg vil ha'
Scifi og tøser hos landsbylægen