DVD Profiler og optagede film ?
Fra : Michael Schrøder

Dato : 30-08-07 12:00

Jeg har efterhånden en hel del film optaget på HDD-recorder og kopieret til
DVD-r.

Hvordan gør I med dem i forhold til DVD Profiler - lægger dem ind med navn
og er ligeglade med lyd, features m.m. ?
- og hvis ja, hvordan markerer man så at filmen ikke skal findes i reolen
men kassen med "skiver" ?

Lige nu har jeg alle mine købefilm i DVD Profiler, og resten i et
regneark...

mvh Michael

Fra : Morten Wartou

Dato : 30-08-07 15:21

Michael Schrøder wrote:
> [...]
> reolen men kassen med "skiver" ?
>
> Lige nu har jeg alle mine købefilm i DVD Profiler, og resten i et

Du kunne skrive det i "notes"-feltet (tryk CTRL-E og vælg "personal
information", skriv f.eks.: "DVD-R, skivekassen") - så kan du hurtigt få en
liste over disse skiver ved at skrive "skivekassen" i "other" i søgning.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Morten Wartou

Dato : 30-08-07 15:23

Michael Schrøder wrote:
> [...]
> reolen men kassen med "skiver" ?
>
> Lige nu har jeg alle mine købefilm i DVD Profiler, og resten i et

En smartere måde end den jeg foreslog lige før... :) Lav de "tags" du vil
bruge, f.eks. en der hedder "DVD-R" og en der hedder "I skivekassen", og så
sætter du blot disse "tags" for de pågældende skiver.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Chokmah

Dato : 30-08-07 22:53

"Morten Wartou" <morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk> skrev i
en meddelelse news:46d6d2a5$0$93967$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> En smartere måde end den jeg foreslog lige før... :) Lav de "tags" du vil
> bruge, f.eks. en der hedder "DVD-R" og en der hedder "I skivekassen", og
> så sætter du blot disse "tags" for de pågældende skiver.

fortæl lige hvordan man gør ? altså laver disse tag s jeg er helt ny i det
her ..

Mv.
Chokmah

Fra : Michael Schrøder

Dato : 03-09-07 05:41

> [...]
> bruge, f.eks. en der hedder "DVD-R" og en der hedder "I skivekassen", og
> så sætter du blot disse "tags" for de pågældende skiver.

Yes det er smart - kombineret med at skrive noget under "Edition" så det
også kan ses "mere umiddelbart"

Tak for hjælpen

/Michael

Fra : Chokmah

Dato : 30-08-07 22:51

"Michael Schrøder" <news4mis2@schroeder.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men kassen med "skiver" ?
>
> Lige nu har jeg alle mine købefilm i DVD Profiler, og resten i et

Hmm jeg kæmper lidt med det samme problem men hvis det ikke er en købe dvd
altså en film fra hd optager eller en divX osv. så skriver jeg det under
Notes som en bemærkning - det er ikke optimalt fordi det ville jo være skønt
at kunne skilde sine købe dvd er fra sine hd rekorder optagelser og divX
konvateringer - jeg kan ikke lige finde ud af hvordan man gør det andet ind
at skrive det som en del af emne linjen for film navnet ???

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-07 08:30

"Chokmah" <usnet1*@gmail.com> wrote in message

> "Michael Schrøder" <news4mis2@schroeder.dk> skrev i en meddelelse

Jeg lægger ind med navn blandt andet for at få skuespillere med. Features,
lyd m.v. kan så rettes manuelt.

Bemærk at der under "Edit profile" "Generel information" til højre for
feltet "DVD title" er et felt, der hedder "Edition", her er det muligt at
tilføje sine egne tekster f.ex. "Egen optagelse"

Så bliver titlen vist således i oversigten: "Forbidden Planet : Egen
optagelse" (uden anførselstegn)

Der kan så søges og filtreres på "Egen optagelse"

Sven

Fra : Chokmah

Dato : 01-09-07 18:41

"Sven Lindhardt" <svt(Snabela)lindhardt(Dot)net> skrev i en meddelelse

> Bemærk at der under "Edit profile" "Generel information" til højre for
> feltet "DVD title" er et felt, der hedder "Edition", her er det muligt at
> tilføje sine egne tekster f.ex. "Egen optagelse"

ok .... ja for det er ret vigtigt ... men jeg har under mine egen bemærkning
skerevt nogen søger ord og dte virker
men hvis systemet kan finde filmen så kan man well få alt det op man vil med
en eller ksuspiller osv.

> Så bliver titlen vist således i oversigten: "Forbidden Planet : Egen
> optagelse" (uden anførselstegn)
>
> Der kan så søges og filtreres på "Egen optagelse"

Tak for inforen