On 31 Aug., 12:48, Michael Poulsen <michaelkarstadpoul...@jubii.dk>
wrote:
> On 31 Aug., 12:46, Michael Poulsen <michaelkarstadpoul...@jubii.dk>
> wrote:
>
>
>
> > On 30 Aug., 23:07, "S?ren H?yer Hansen" <si...@post.tele.dk> wrote:
>
> > > Hej Michael
>
> > > Indsætning af modstande er kun nødvendig hvis du har et (mekanisk) blinkrelæ
> > > der kræver et relativt stort strømforbrug for at virke. Et elektronisk
> > > blinkrelæ er ikke afhængig af forbruget for at virke (men kan dog heller
> > > ikke tåle et stort strømforbrug - typisk over 30 W - hvilket ikke skulle
> > > være tilfældet, hvis du har LED hele vejen rundt.)
> > > Problemet med indikatoren kan være måden den indgår i kredsløbet. I nogle
> > > tilfælde kan det være nødvendigt at ændre det. Hvis du har indikator for
> > > hver side, burde det ikke være et problem, men ellers kan det være at
> > > indikatorpæren skal have stelforbindelse på et ben og en ensretterdiode
> > > tilluttet til hver sides blinklys, så strømmen ikke "løber over" i den side
> > > der ikke skal blinke.
>
> > > Vh
> > > Søren
>
> > > "F.Syndergaard" <fin...@post.tele.dk> skrev i en meddelelsenews:46d70bcd$0$26750$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> > > > Efter hvad jeg ved om dette skal du have modstande over diodelamperne.
> > > > Så vidt jeg husker er de på 7 ohm og 10W.
> > > > Jeg har set dem på "Louis". Så tror dit relæ du stadig har pærer i.
> > > > Og så virker det som det altid har gjort.
> > > > Og du kan bruge det originale relæ.
>
> > > > MVH.
> > > > Finni
>
> > > > "Michael Poulsen" <michaelkarstadpoul...@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> > > >news:1188489743.605143.88210@d55g2000hsg.googlegroups.com...
> > > > Hej
>
> > > > Jeg har skiftet mine blinklys ud på min Kawasaki ZXR 400 fra '93 til
> > > > nye mini diode lys, og jeg tænkte at jeg ville lave en ordentlig
> > > > løsning, der for købte jeg et elektronisk blinkrelæ, og dette venter
> > > > jeg på nu, men efter at have læst lidt frem og tilbage herinde kan jeg
> > > > se at det måske bliver et problem at jeg har en blinklysindikator
> > > > siddende i intrumentbrættet, kommer det hele til at virke efter jeg
> > > > har fået monteret det nye relæ, eller skal jeg gøre noget ved
> > > > blinklysindikatoren, som jeg vil beholde funktionel?- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> > > - Vis tekst i anførselstegn -
>
> > Hej igen
>
> > Det er nemlig løsningen uden modstande jeg helst vil have, her er et
> > ledningsdiagram, kan du fortælle mig hvilken vej de to ensrettere skal
> > vende for at det virker? Jeg har købt to styks i dag, og jeg ved
> > hvilken vej de blokerer for strømmen, men ikke hvilken vej de skal
> > vende i systemet, om blokeringen skal sidde ind mod eller ud mod
> > blinklyspæren i diagrammet.:
>
> >
http://www.zxrworld.co.uk/Manuals/L%20Model/ZXR400%20L%20Chapter%2015...
>
> > Mvh
> > Michael Poulsen- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> > - Vis tekst i anførselstegn -
>
> Det er faktisk den her model, med kun en forlygte, men det andet
> diagram er pænere at se på, det her er lidt ødelagt:
>
>
http://www.zxrworld.co.uk/Manuals/H%20Model/ZXR400%20H%20Chapter%2015...
Så fik jeg løst problemet!
1. Ud med indikatorpanelet, som hang sammen med speedo,
2. og så, som foreslået, så skulle den ene ledning til indikatoren
(Grå) have stelforbindelse(Sort med gul stribe), disse blev loddet
sammen, og
3. herefter kom der en ensretter på hver blinklys-ledning(Grøn & Grå),
og
4. herefter blev disse to loddet sammen efter ensretterne,
5. og loddet sammen med den grønne ledning til indikatoren.
(1-5)Indmellem blev der brugt nogle cm. krympe-flex, så det er gået
hen og blevet helt professionelt.
Herefter blev det hele sat til, og det virkede perfekt. Jeg takker for
hjælpen, og andre må skrive hvis de står i samme problem, så skal jeg
gøre mit bedste for at hjælpe.