Købe ny MC i DK uden afgift
Fra : Henrik Mahler

Dato : 30-08-07 16:52

Hej

Kan en dansk forhandler sælge en ny MC uden
afgift, (til plugning), eller har han betalt
afgiften allerede ? blir det mon for bøvlet ?

Påtænkte MC koster 20.000 kr normal incl afgift
hvad ville et godt tilbud på en "palle-pris"
uden afgift mon cirka være ? (hvis muligt)

MVH Henrik

Fra : Michael Poulsen

Dato : 30-08-07 17:04

On 30 Aug., 17:52, Henrik Mahler <n...@paradis.dk> wrote:
> [...]
>
> Påtænkte MC koster 20.000 kr normal incl afgift
> hvad ville et godt tilbud på en "palle-pris"
> uden afgift mon cirka være ? (hvis muligt)

Jeg mener at afgiften er
80% på motorcykler med en nypris under 55.000kr., og
180% på motorcykler med en nypris over 55.000kr.

Mvh
Michael P

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 30-08-07 17:32

"Michael Poulsen" <michaelkarstadpoulsen@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

>Jeg mener at afgiften er
> 80% på motorcykler med en nypris under 55.000kr., og
>180% på motorcykler med en nypris over 55.000kr.

Der er da ikke afgift på de første 14000. Eller sådan noget. Så for en mc
der indregget koster 20.000 er det næsten det samme uden afgift.
Vil jeg mene. Men hvor står det

/Mads

Fra : Henrik Mahler

Dato : 30-08-07 17:39

Hmmm ,.. der er vist også noget om en nedre grænse på
8000 ,.. er det ikke den kineserne sniger sig under ?

Anyway jeg så en ny Honda ANF 125 Innova sat til salg
uden afgift for 10.000 Kr hos en jysk forhandler for
nogle måneder siden, huske ikke hvor, og ved ikke om
tilbudet er "typisk" ,.. skal snart bruge et kæde-kit
2 nye dæk, samt et par kabler, og ville igrunden også
godt have et par ekstra hjul med fastmonterede vinter-
dæk, det ku jo hurtigt løbe op altsammen, og da MC´en
er en keeper så var det jo oplagt at tage springet

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 01-09-07 22:53

Henrik Mahler wrote:
> Hej
>
> Kan en dansk forhandler sælge en ny MC uden
> afgift, (til plugning), eller har han betalt
> afgiften allerede ? blir det mon for bøvlet ?

Det burde ikke være noget problem, afgiften bliver først betalt når den
skal indregistreres første gang..

Thore

Fra : Henrik Mahler

Dato : 02-09-07 18:11