skriger når jeg går
Fra : Tibbe

Dato : 30-08-07 06:45

Min hund, en tibbetansk terrier kan slet ikke blive passet.. Det er
meget belastende , da jeg ikke kan have den med alle steder..

Hver gang jeg forlader den, så hylder og skriger den. Ikke her hjemme.
Han kan sagtens være alene 7 og 8 timer.

Men hvis vi f.eks er ude og køre og jeg forlader bilen, og laden nogen
andre kigge efter ham. Så skriger han. Hvis vi forsøger at besøge
nogen, for derefter at lade ham blive, så skriger han..

Når jeg ikke er hjemme, så er han meget urolig sammen med resten af
familien...

Nogen gode ideer

Vh
Birgit

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 30-08-07 07:24

"Tibbe" <mortil3@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Du skal lade nogle af de øvrige familiemedlemmer tage over, nu ved jeg ikke
hvordan din familiemæssige situation er, om du har store børn feks. og om du
har mand osv.
men lad dem om feks. lufteture, leg i haven, træning osv. i en periode, for
at få ham "afvænnet lidt".
prøv ligeledes at ignorere ham, det er dig der skal tage kontakt, ikke ham.
Træn i at gå fra ham, og i den tid han er "efterladt", skal de øvrige tage
over og aktivere ham, lave noget sjovt med ham, få ham overbevist om, at
jorden ikke går under når mor er væk.

Jeg har selv en "morhund", der kun meget modvilligt vil gå tur med manden i
huset..(-;
men han kan dog sagtens være alene både hjemme og i bilen, jeg har en gang
måtte have ham i pension, og der sultestrejkede han og var meget nedstemt i
de to dage det stod på.
Det brød han sig ikke om.
Mine børn "træner" ofte med ham, laver feks. gemmeleg med ham, skjuler enten
sig selv eller en genstand, som han skal finde, et stort hit hos begge
parter, eller agility i haven, med nogle hjemmebiksede forhindringer,
ligeledes til stor morskab. Det er lige før at ungerne håndterer ham bedre
end manden i huset.

Det er noget der kræver en del træning, da det er hans tillid til andre
mennesker end dig der skal bygges op, men det kan sagtens lade sig gøre. Tag
det i små etaper, så han får succes, nederlag skaber ikke fremgang.
Start med at der bliver kræset for ham, når du forlader ham (i kort tid!),
lad de øvrige i familien sidde på gulvet hos ham og give ham noget lækkert,
rose når han tier og er rolig, og ignorere hvis han tager på vej, udvid
tidsrammen efterhånden som han kan klare det, og efterhånden som han finder
ud af, at det slet ikke er så slemt, så begynd at udbyg aktiviterne med ham
når du ikke er der, så han finder ud af, at andre mennesker såmænd kan være
en ok erstatning for moooar.

Mvh. Marie

Fra : Is

Dato : 01-09-07 18:50

[...]

-------

Det er godt at have noget hunden føler sig tryk/hjemme ved, hvor
hunden "efterlades"

Det kan være et tæppe som han plejer at ligge på i huset,
det kan også være noget tøj du har haft på, og som stadig lugter af
dig, (ikke noget nyvasket), det ku være, en t-shirt, eller et par
bukser.

Erik Isager

Fra : Hm

Dato : 01-09-07 19:01

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse3@get2net.dk> skrev i en meddelelse

Erik Isager

Hej Erik
hvordan går det med din "lille" hvalp.
hilsen
Hanne

Fra : Is

Dato : 01-09-07 19:18

"Hm" <mishama@hongnet.dk> skrev i en meddelelse

> "Is" <detteerminnewsgruppemailadresse3@get2net.dk> skrev i en
> [...]

Hej

Jo tak, det går da rigtig godt, han GROR, han vejer over 13 kg nu. Og
bliver mere og mere fræk, men modig, det er han nu ikke.

Men for ikke at fylde denne tråd med det, skal vi så ikke bare sige
at jeg skriver i løbet af ugen, og lægge lidt billeder ud.
Han fylder 4 mdr den 5

Erik Isager

Fra : Hm

Dato : 01-09-07 19:37

> at jeg skriver i løbet af ugen, og lægge lidt billeder ud.
> Han fylder 4 mdr den 5

Undskyld, Undskyld Tippe
Jeg havde helt glemt at jeg var i en tråd, kom bare i tanke om det var længe
siden vi har hørt noget til IS lille hund:
Hanne/ som er meget "sluk øret"

Fra : flynderborg@stofanet~

Dato : 02-09-07 20:18

On 30 Aug., 08:24, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOS...@vip.cybercity.dk> wrote:
> [...]
> når du ikke er der, så han finder ud af, at andre mennesker såmænd kan være

hej marie

Når han er hjemme i sit eget hus er der ingen problemer. Det er mere
når vi alle skal noget, f.eks et sted hen hvor hunde ikke er velkomne,
eller på ferie mv... Så har vi baladen. men jeg må nok bide i det sure
æble og efterlade ham på en pension. Så må han jo hyle og skrige til
vi kommer tilbage...

Birgit

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-09-07 10:25

<flynderborg@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

[...]

Nu har jeg ikke læst hele tråden, så måske har jeg misset noget af
indledningen.

Leg lidt med bæstet, når det så gerne vil være lidt for sig selv, lukker du
døren, og frejdigt siger, vi leger videre, når mor kommer tilbage.... Sådan
i grove træk, prøv at få hunden til at gå væk fra dig, i stedet for omvendt.
Lyd glad når du forlader den... I stedet den her ynken.... mor kommer snart
hjem igen, nu må du ikke være ulykklig så længe Vel ?.
Var den ikke ulykkelig før, så er den det nu.... Altid få det til at lyde,
som er der noget rigtigt fedt i vente... Mor er glad, så er jeg glad..

M.V.H....Benny..