billån til brugtbil
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-08-07 22:17

Hej

Hvad er jeres erfaringer med at låne til brugte biler?

Jeg ved man kan finde atraktive lånetilbud hos forhandlere. Men hvis
man nu vil låne 100.000 til en brugt bil uden om forhandler. Hvor skal
man så satse på at låne?

Jeg har fået et "tilbud" fra Nordea, men det synes jeg er alt for
dyrt... De vil have hele 35,4K i renter for at låne 102K over næsten
6år...

Jeg havde nu regnet med noget i stil med 2K om måneden i 5år hvilket
giver en renteudgift på 20K det er stadigt meget, men er det da ikke
realistisk?

Det drejer sig sansynligtvis om en VW touran, og der er vel ikke
specielle tilbud hvis det ikke går igennem en forhandler?

Mvh. Bjarke

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-08-07 23:10

Bjarke Hansen <bjarke_h@hotmail.com> wrote in

> Hvad er jeres erfaringer med at låne til brugte biler?

Har kun gjort det en gang...

> Jeg har fået et "tilbud" fra Nordea, men det synes jeg er alt for
> dyrt... De vil have hele 35,4K i renter for at låne 102K over næsten
> 6år...

Det lyder dyrt.

> Jeg havde nu regnet med noget i stil med 2K om måneden i 5år hvilket
> giver en renteudgift på 20K det er stadigt meget, men er det da ikke
> realistisk?

Jeg lånte ca. 140.000kr med 5½ års tilbagebetalingstid. Det er 2700 om
måneden og ender med svjh ca. 20.000 i overskud til banken - så dit forslag
lyder slet ikke urealistisk. Jeg har Jyske Bank.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-08-07 05:33

Bjarke Hansen skriver:

> Hvad er jeres erfaringer med at låne til brugte biler?

Sparkassen Kronjylland - hver gang. Enten som direkte billån, eller som
kassekredit på min lønkonto.

> Jeg ved man kan finde atraktive lånetilbud hos forhandlere. Men hvis
> man nu vil låne 100.000 til en brugt bil uden om forhandler. Hvor skal
> man så satse på at låne?

Forhør diverse banker.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe