Hilsepligt.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-08-07 19:08

Det er ikke godt med solidariteten.

Henne omkring Sct.Hans var der en direktør fra Vejle der undlod at
hilse, på trods af at den sideværts afstand knap nok var den
anbefalede meter.

Det var slemt.

Nu er det så sket igen, selv om det efterhånden er en gammel skade.

En velkendt skribent her fra gruppen har undladt at hilse, på trods af
mit brug af overhalingsblink som hilsen.

Denne kendte dækpusher og racerkører overhaler mig henne i Sverige,
iført firmabil und alles, helt uden at hilse.

Det er bemærkelsesværdigt, i betragtning af, hvad man ellers kan få
øje på af bagateller ude i trafikken.

Tag Jer sammen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-08-07 19:11

Folmer Rasmussen skriver:

> Denne kendte dækpusher og racerkører overhaler mig henne i Sverige,
> iført firmabil und alles, helt uden at hilse.

Det kunne være han far, der kører med "reklamevogn". Ham har jeg mødt et
par gange, hvorimod dækpusheren selv har jeg kun mødt i "civil".

> Det er bemærkelsesværdigt, i betragtning af, hvad man ellers kan få
> øje på af bagateller ude i trafikken.

Hvad er det du kører i af køretøj og hvordan kan man kende dig ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-08-07 19:18

On Wed, 29 Aug 2007 20:10:42 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Folmer Rasmussen skriver:

>Det kunne være han far, der kører med "reklamevogn". Ham har jeg mødt et
>par gange, hvorimod dækpusheren selv har jeg kun mødt i "civil".

>--

Så må han s'gu sætte farmand ind i tingene. .o)

>--

>Hvad er det du kører i af køretøj og hvordan kan man kende dig ?

>--

17.5 meter lastbil hvor vognmandens navn står med næsten meterhøje
bogstaver på traileren.

Og mit navneskilt i forruden.

Og det er ikke noget med gummiænder eller putte-nutte. der står
simpelthen Folmer.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-08-07 19:20

Folmer Rasmussen skriver:

> 17.5 meter lastbil hvor vognmandens navn står med næsten meterhøje
> bogstaver på traileren.

Netto ?

> Og mit navneskilt i forruden.
>
> Og det er ikke noget med gummiænder eller putte-nutte. der står
> simpelthen Folmer.

Å-K

Klaus (residerende som regel i en lille sort (beskidtgrå) Touran med
Schur logo over det hele).
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-08-07 19:24

On Wed, 29 Aug 2007 20:19:56 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
> [...]

>Netto ?

>Å-K
>
>Klaus (residerende som regel i en lille sort (beskidtgrå) Touran med

Burde jeg vide hvad Schur laver?

Jeg har hørt navnet, men der ringer ingen klokke.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-08-07 19:27

Folmer Rasmussen skriver:

> Burde jeg vide hvad Schur laver?

Næh.

> Jeg har hørt navnet, men der ringer ingen klokke.

Den del af "bolscheforretningen" jeg er ansat i laver mærkningsudstyr.
Kig på nærmeste mælkekarton, datoen skrevet med "prikker" på toppen af
den er skrevet med en af "vores" prinere. Eller datoen på en pose kims
chips, merrild kaffe osv. Alt fra små dåser op til hele paller og
bigbags med kort og foderstof kan vi klare.

Teknologierne er blækstråleskrivere inkjet, "drop on demand", laser,
etiket og applikatorer til lidt af hvert.

I morgen skal jeg så til gengæld ud til et produkt (inkjet printer) der
står i en anden del af "bolscheforretningen", hvor vi fremstiller
isterningsposer. Ellers er Schur nok mest kendt for papkasser/karton.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-08-07 19:35

On Wed, 29 Aug 2007 20:27:14 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
> [...]

>står i en anden del af "bolscheforretningen", hvor vi fremstiller
>isterningsposer. Ellers er Schur nok mest kendt for papkasser/karton.

Jeg vidste det fan'me.

Sådan nogen papkasser har jeg s'gu kørt med, selv om det er længe
siden.

Isterningsposerne bruger vi dagligt i den hjemlige husholdning.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-08-07 20:49

Folmer Rasmussen skriver:

> Sådan nogen papkasser har jeg s'gu kørt med, selv om det er længe
> siden.

Se, man møder "skur" mange gange i hverdagen, uden at tænke over det.

> Isterningsposerne bruger vi dagligt i den hjemlige husholdning.

Okay, der må jeg melde pas, bruger mere mælk end isterninger..........

Fra : Henrik B.

Dato : 30-08-07 08:01

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen

> Isterningsposerne bruger vi dagligt i den hjemlige husholdning.

Nej da, is trækker man ud af den lille åbning på fronten af fryseren. ))

--
Nu på Vista 64-Bit...

Fra : KASO

Dato : 30-08-07 19:42

> "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen

> Nej da, is trækker man ud af den lille åbning på fronten af fryseren.
> [...]

Hvordan har du fået fryseren til at køre på Vista 64-bit?

Men på den anden side oplever man jævnligt, at Windows fryser - så det er da
meget fikst, at du nu har fundet ud af at udnytte det til noget praktisk

Fra : Finn Guldmann

Dato : 01-09-07 07:56

Henrik B. skrev:
> Nej da, is trækker man ud af den lille åbning på fronten af fryseren. ))

Så hedder der ikke isterninger, men bakteriebomber.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 30-08-07 15:25

Klaus D. Mikkelsen wrote:
Ellers er Schur nok mest kendt for papkasser/karton.

Ak ja, min læreplads som litograf fra 1979-1983.

M.v.h
Niels

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 30-08-07 20:58

Folmer Rasmussen wrote:

> Burde jeg vide hvad Schur laver?

Nope - nothing to see - move along.

Jeg rammes af nogle ret voldsomme associationer til produktnavne som
Marsh, Clarisoft, Clarinet og Blueprint.

Knus
Regnar

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-08-07 22:05

Regnar Bang Lyngsø skriver:

> Jeg rammes af nogle ret voldsomme associationer til produktnavne som
> Marsh, Clarisoft, Clarinet og Blueprint.

Marsh er et af utallige brands ejet af en stor pengefond. I dag er alt
udstyret branded med Videojet navnet.

Softwaren er ikke som sådan ejet af "Videojet koncernen", men du har da
ret.

Hvorfra kender du det ?

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 01-09-07 08:17

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Marsh er et af utallige brands ejet af en stor pengefond. I dag er alt
> udstyret branded med Videojet navnet.
>
> Softwaren er ikke som sådan ejet af "Videojet koncernen", men du har da
> ret.

I know - har haft licensfnidder med englænderne :)

> Hvorfra kender du det ?

Min bolschebutik har købt sådan noget udstyr hos din bolschebutik (eller
rettere den vejlensiske bolschebutik som er blevet en del af din
bolschebutik). Jeg arbejder i IT-afdelingen - IT-afdelingen er ansvarlig
for printere - så ved den nok også en masse om mærkningsudstyr Det
er en af de printerinstallationer der tog længst tid og krævede mest i
forhold til at få det til at spille - men nu virker det vist efter
hensigten

Knus
Regnar

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-09-07 16:49

Regnar Bang Lyngsø skriver:

> Min bolschebutik har købt sådan noget udstyr hos din bolschebutik (eller
> rettere den vejlensiske bolschebutik som er blevet en del af din
> bolschebutik).

Willet.....

> [...]
> er en af de printerinstallationer der tog længst tid og krævede mest i
> forhold til at få det til at spille - men nu virker det vist efter

Okay.

Fra : Claus Frørup

Dato : 29-08-07 21:32

Isang tao pinangalanan, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> nagsulat:

>Folmer Rasmussen skriver:
klip

>Hvad er det du kører i af køretøj

Trillebør med jydekrog
--
Hvem jeg er?
Se det på http://www.froerup.dk/claus

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 31-08-07 14:49

"Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> skrev i en meddelelse
> Isang tao pinangalanan, "Klaus D. Mikkelsen"
> <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> nagsulat:

> klip

> Trillebør med jydekrog

Dælme en stor trillebør...........

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 31-08-07 14:49

"Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> skrev i en meddelelse
> Isang tao pinangalanan, "Klaus D. Mikkelsen"
> [...]

Kunne ikke genkende sjafutten på 250S, så jeg hilste ikke

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Mogens

Dato : 29-08-07 19:27

> [...]
> iført firmabil und alles, helt uden at hilse.
> Det er bemærkelsesværdigt, i betragtning af, hvad man ellers kan få

Nu har "Kim" jo ret mange biler, hvoraf ret mange kjør i S, IMO?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-08-07 19:32

On Wed, 29 Aug 2007 18:26:50 GMT, "Mogens" <no@reply.nu> wrote:

>Nu har "Kim" jo ret mange biler, hvoraf ret mange kjør i S, IMO?

>--

Åh herregud, de 300 stykker. ,-)

Det sidste møde var netop i Sverige. Helt nøjagtigt mellem Helsingborg
og Jönköping.

I år regner vi med at passere 35.000 enkeltture over Öresundsbron, så
det er ikke utænkeligt at du har bemærket et par stykker derovre.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 29-08-07 19:45

> [...]
> I år regner vi med at passere 35.000 enkeltture over Öresundsbron, så
> det er ikke utænkeligt at du har bemærket et par stykker derovre.

Som jeg har skrevet tidligere, mærker vi "Kim" i trafikken.
F.eks ynder de at lægge sig i midterbanen inden betalingsanlæget
således, at ingen kan komme foran med mulighed for at "blokere" - de
skal jo igennem helt ude til højre.
(det må være dét, de føler - hvorfor de gør det)

Forleden blev jeg trængt op mod autoværnet ifm. den første afkørsel
i S efter betalingsanlæget. Jeres nye bugseringsvogn ønskede ikke, at
jeg benyttede afkørslen ganske legalt og derved passerede ham "inden-
om", hvorfor han trak over imod mig og ind i min bane. Han skulle selv-
følgelig ligeud...

Jeg ved, at du ikke hører til ovenstående - jeg har kørt med dig. I S

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-08-07 20:07

On Wed, 29 Aug 2007 18:45:10 GMT, "Mogens" <no@reply.nu> wrote:

> [...]
>følgelig ligeud...
>
>Jeg ved, at du ikke hører til ovenstående - jeg har kørt med dig. I S

Jamen jeg kan kun gentage mig selv, igen-igen.

Der findes umådelige mængder af klaphatte alle vegne, og beklageligvis
også hos os.

Disse alternative begavelser nøjes skam ikke med at terrorisere andre.
Næh nej, egne kolleger går heller ikke ram forbi.

Forleden dag måtte jeg bakke ud af en rasteplads i Polen, fordi en
"kollega" havde parkeret midt i indkørslen til lastbilparkeringen.

Da jeg pænt gjorde ham opmærksom på, at jeg gerne ville ind og benytte
en af de mange ledige p-pladser, som han blokerede for, slog han bare
ud med armene, og vibrerede lidt med overskægget.

Det er til at få knopper af.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Leonard

Dato : 29-08-07 19:35

On Wed, 29 Aug 2007 18:26:50 GMT, Mogens wrote:

> Nu har "Kim" jo ret mange biler, hvoraf ret mange kjør i S, IMO?

Og ham jeg mødte 3 gange i Sverige og Norge for 14 dage siden, han
hilste heller ikke da jeg sagde: "dav, Folmer" til ham på en
tankstation...
--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-08-07 19:38

On Wed, 29 Aug 2007 20:34:30 +0200, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
wrote:

>Og ham jeg mødte 3 gange i Sverige og Norge for 14 dage siden, han
>hilste heller ikke da jeg sagde: "dav, Folmer" til ham på en
>tankstation...

>--

Så har det ikke været myself. ;-9

Jeg kunne ikke drømme om ikke at hilse, hvis nogen hilser på mig.

Det skulle lige være en campist der holder der hvor jeg skal sove.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Leonard

Dato : 29-08-07 20:18

On Wed, 29 Aug 2007 20:38:16 +0200, Folmer Rasmussen wrote:

> Så har det ikke været myself. ;-9

Næ, det tænkte jeg nok

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-08-07 12:12

> Det skulle lige være en campist der holder der hvor jeg skal sove.

Med tanke for vores debatter omkring dine påstande omkring campisters brug
af lastbilers parkeringspladser, var det med særlig interessse jeg kørte ind
på hver eneste rasteplads på årlige færd til Italien med slingrevognen på
krogen her i august.

Lad mig først konstatere - som en kendsgerning ;) - at lastbilerne langt fra
parkerer der hvor der er sat plads af til dem. Hvis de kan komme til at
parkere på bilparkeringspladserne, gør de også det. Også selv om det er uden
for egentlig campingsæson. Men jeg ved det godt - der er ikke plads. Min
Golf plus min campingvogn (11 meter langt) folder jeg sammen, så den fylder
3 parkeringspladser - mens andre mere almindelige (:)) campister fylder 4-5
stykker, fordi de bare kan finde ud af at parkere ved at køre forlæns ind og
så parkere så de nemt kan komme ud - og så er der kun lidt plads til os
andre.

Men lastbilerne parkerer af helvede til :)

--
Per

Fra : BJ

Dato : 30-08-07 14:58

KLIP

> Det er ikke godt med solidariteten.

Uhada, ser det så sort ud for sosserne, ssferne og enhederne..

> [...]
> iført firmabil und alles, helt uden at hilse.
>
> Det er bemærkelsesværdigt, i betragtning af, hvad man ellers kan få

Du bør køre rundt som de andre professionelle truckere, med et skilt i
forruden (og gerne begge sideruder også) hvorpå der står:

**FOLMER**

LOL

mvh
Bjørn J.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 31-08-07 07:58

On 30 Aug., 23:05, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> Hvorfra kender du det ?

Jeg har en ven, som jeg godt nok ikke har snakket med længe, som vist
også arbejder hos Schur.
Jeg sender lige en mail ved lejlighed.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og