|
| En opsummering på et par tråde. Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 29-08-07 16:53 |
|
P.gr.a. mit job er jeg kun i stand til at deltage i debatten
lejlighedsvis, hvilket der sikkert er mange der er glade for.
Der er dog et par ting som kommer bag på mig, på trods af min
forholdsvis store anciennitet i gruppen.
Alle diskussionerne om overhalinger f.eks.
Herre Jemini. Kom med mig en tur til Polen. Så skal I fandme se
overhalinger.
Ikke at forglemme Tyskland. De kan også det gylle.
En tysk specialitet er den der med at skulle overhale alle de
lastbiler man kan nå, inden et vejarbejde.
Ved de fleste vejarbejder dernede, er 2. vognbane nemlig som regel kun
2 meter bred, og det synes BMW'erne, Audi'erne og Mercedes'erne altså
er lige lidt nok.
Derfor forbi lastbilerne, og så ind til højre og klaske bremserne i.
Det er godt at man har luret dem.
Så har jeg bemærket en anden diskussion om race på offentlig vej. Især
hvis der kun er de hvide striber som afgrænsning. *LOL*
Det er der flere som synes er noget forfærdeligt griseri. . Det kan
kun skyldes at de pågældende skribenter aldrig har været i Tyskland,
eller også har de fortrængt det.
Det er (undskyld mit franske), fuldstændigt tåbeligt at komme
galoperende med langt over 200 km/t. en meters penge fra inderste
vognbane, hvor hastigheden som oftest er bestemt af lastbilerne.
D.v.s. i omegnen af 90 km/t.
Der skal ikke megen fantasi til at forestille sig, hvad der sker når
en sagesløs bilist har flettet ind på autobahn mellem lastbilerne, og
derefter forståeligt nok ønsker at holde et lidt højere tempo.
Det udløser s'gu et chock både hos ham der trækker ud, og ham der
kommer blæsende med over 200 km/t. Det er sidstnævnte jeg har mindst
medlidenhed med.
Under alle omstændigheder skal der ikke soves i timen, når man er ude
i den pulveriserende trafik.
Kan denne bemærkning bruges?:
Kør for fanden som om at du i morgen skal bruge bilen til 3 ugers
bilferie.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Mogens (29-08-2007)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 29-08-07 17:10 |
|
"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:1c4bd3pj3nh6vq848omhmn8haiifq4i9sm@4ax.com...
> Kør for fanden som om at du i morgen skal bruge bilen til 3 ugers
> bilferie.
Træning inden?
| |
Folmer Rasmussen (29-08-2007)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 29-08-07 17:21 |
|
On Wed, 29 Aug 2007 16:09:39 GMT, "Mogens" <no@reply.nu> wrote:
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:1c4bd3pj3nh6vq848omhmn8haiifq4i9sm@4ax.com...
>
>> Kør for fanden som om at du i morgen skal bruge bilen til 3 ugers
>> bilferie.
>
>Træning inden?
>--
Jeg kan få øje på din humoristiske pointe, men det er ikke noget man
kan træne i.
Hver eneste gang man ser en horribel situation, tænker man at nu
bliver det ikke værre. Det bliver det så, ikke længe efter.
Du har jo dit på det tørre. Din ferie er jo slut.
Min begynder først på søndag.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Mogens (29-08-2007)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 29-08-07 17:45 |
|
"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:u17bd35p5drku7m3mq6fm5qa415mhbl96r@4ax.com...
>>> Kør for fanden som om at du i morgen skal bruge bilen til 3 ugers
>>> bilferie.
>>Træning inden?
> Jeg kan få øje på din humoristiske pointe
Tak
> men det er ikke noget man kan træne i.
Du skrev:
"Kør for fanden, som om du imorgen skal på ferie"
Direkte udledt af den sætning skrev jeg:
"Træning inden?" - altså spørgsmåltegn
Jow, man kan godt øve i at skulle køre 6.000 km. Det samme
gør man, når man går til teori og praksis hos en kørelærer, inden
kortet erhverves
Puds brillerne he he...
| |
Folmer Rasmussen (29-08-2007)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 29-08-07 17:55 |
|
On Wed, 29 Aug 2007 16:44:38 GMT, "Mogens" <no@reply.nu> wrote:
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:u17bd35p5drku7m3mq6fm5qa415mhbl96r@4ax.com...
>
>>>> Kør for fanden som om at du i morgen skal bruge bilen til 3 ugers
>>>> bilferie.
>
>>>Træning inden?
>
>> Jeg kan få øje på din humoristiske pointe
>
>Tak
>
>> men det er ikke noget man kan træne i.
>
>Du skrev:
>"Kør for fanden, som om du imorgen skal på ferie"
>Direkte udledt af den sætning skrev jeg:
>"Træning inden?" - altså spørgsmåltegn
>
>Jow, man kan godt øve i at skulle køre 6.000 km. Det samme
>gør man, når man går til teori og praksis hos en kørelærer, inden
>kortet erhverves
>
>Puds brillerne he he...
>--
Jeg begynder at græde, hvis du bliver ved med at være efter mig.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Jesper Hedegaard (29-08-2007)
| Kommentar Fra : Jesper Hedegaard |
Dato : 29-08-07 17:19 |
|
"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:1c4bd3pj3nh6vq848omhmn8haiifq4i9sm@4ax.com...
> P.gr.a. mit job er jeg kun i stand til at deltage i debatten
> lejlighedsvis, hvilket der sikkert er mange der er glade for.
>
> Der er dog et par ting som kommer bag på mig, på trods af min
> forholdsvis store anciennitet i gruppen.
>
> Alle diskussionerne om overhalinger f.eks.
>
> Herre Jemini. Kom med mig en tur til Polen. Så skal I fandme se
> overhalinger.
>
> Ikke at forglemme Tyskland. De kan også det gylle.
>
> En tysk specialitet er den der med at skulle overhale alle de
> lastbiler man kan nå, inden et vejarbejde.
>
> Ved de fleste vejarbejder dernede, er 2. vognbane nemlig som regel kun
> 2 meter bred, og det synes BMW'erne, Audi'erne og Mercedes'erne altså
> er lige lidt nok.
>
> Derfor forbi lastbilerne, og så ind til højre og klaske bremserne i.
>
> Det er godt at man har luret dem.
>
> Så har jeg bemærket en anden diskussion om race på offentlig vej. Især
> hvis der kun er de hvide striber som afgrænsning. *LOL*
>
> Det er der flere som synes er noget forfærdeligt griseri. . Det kan
> kun skyldes at de pågældende skribenter aldrig har været i Tyskland,
> eller også har de fortrængt det.
>
> Det er (undskyld mit franske), fuldstændigt tåbeligt at komme
> galoperende med langt over 200 km/t. en meters penge fra inderste
> vognbane, hvor hastigheden som oftest er bestemt af lastbilerne.
> D.v.s. i omegnen af 90 km/t.
>
> Der skal ikke megen fantasi til at forestille sig, hvad der sker når
> en sagesløs bilist har flettet ind på autobahn mellem lastbilerne, og
> derefter forståeligt nok ønsker at holde et lidt højere tempo.
>
> Det udløser s'gu et chock både hos ham der trækker ud, og ham der
> kommer blæsende med over 200 km/t. Det er sidstnævnte jeg har mindst
> medlidenhed med.
>
> Under alle omstændigheder skal der ikke soves i timen, når man er ude
> i den pulveriserende trafik.
>
> Kan denne bemærkning bruges?:
>
> Kør for fanden som om at du i morgen skal bruge bilen til 3 ugers
> bilferie.
>
> --
>
> Venlig hilsen
> Folmer
Hej Folmer
Om din deltagelse i gruppen er velkommen eller ej skal jeg lade stå for din
regning
Men hvis jeg forstår dig ret mener du i dit indlæg at det er fuldstændigt OK
og endda ganske fornuftigt af man skal have ret til at trække ud i yderbanen
på motorvejen og forvente at trafikken derude både forventer dig og kan leve
med at du trækker ud når du vil og med den hastighed du finder passende til
yderbanen ?
Der kommer du sgu i modvind herfra - havde jeg bare 1 krone pr. gang jeg
har oplevet det herhjemme - trods at min hastighed hver gang har være langt
under 200 - ja - nærmest helt nede på lovlig motorvejshastighed - så var jeg
en holden mand i dag.
Skal vi nu ikke lige holde fast ved at det kun kan beskrives som fuldkommen
tåbeligt og at du udviser 112% foragt for andres liv og førlighed hvis du
trækker ud i yderbanen som netop beskrevet. Og at denne kørselsmåde er
fuldstændig uacceptabel.
--
Jesper Hedegaard
Savage når vejret spiller
Suzuki Jimny når vejret spilder
| |
Folmer Rasmussen (29-08-2007)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 29-08-07 17:36 |
|
On Wed, 29 Aug 2007 18:18:33 +0200, "Jesper Hedegaard"
<virker@ikke.uk> wrote:
>Hej Folmer
>
>Om din deltagelse i gruppen er velkommen eller ej skal jeg lade stå for din
>regning
>--
Jeg skal tænke over det. Jeg kunne jo få lavet en
opinionsundersøgelse.
>--
>Men hvis jeg forstår dig ret mener du i dit indlæg at det er fuldstændigt OK
>og endda ganske fornuftigt af man skal have ret til at trække ud i yderbanen
>på motorvejen og forvente at trafikken derude både forventer dig og kan leve
>med at du trækker ud når du vil og med den hastighed du finder passende til
>yderbanen ?
>--
Hvor har du det fra?
Jeg refererer hvad jeg ser fra mit ophøjede stade, hver eneste dag. Du
kan måske spore en mild forundring hos mig, over at det åbenbart ikke
falder dem i yderbanen ind, at situationen kan forekomme.
>--
>Skal vi nu ikke lige holde fast ved at det kun kan beskrives som fuldkommen
>tåbeligt og at du udviser 112% foragt for andres liv og førlighed hvis du
>trækker ud i yderbanen som netop beskrevet. Og at denne kørselsmåde er
>fuldstændig uacceptabel.
>--
Vi kan holde fast ved hvad der sker hver eneste dag, år ind og år ud.
På autobahns er der en væsentlig forskel på hastiheden i spor 1 og
spor 2. desuden bliver der overhovedet ikke spekuleret i sådan noget
som at holde en passende afstand.
Der er ikke rigtigt nogen der har lyst til at ligge lige bag en
lastbil med 90 km/t., og når så tålmodigheden er brugt op,
tja..........................!
Det handler ikke om hvad jeg mener, men om hvad jeg ser.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Jesper Hedegaard (29-08-2007)
| Kommentar Fra : Jesper Hedegaard |
Dato : 29-08-07 17:40 |
|
"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:bh7bd31cpvjnjiq3gu5hgf3pgg83dvll15@4ax.com...
> On Wed, 29 Aug 2007 18:18:33 +0200, "Jesper Hedegaard"
> <virker@ikke.uk> wrote:
>
>
>>Hej Folmer
>>
>>Om din deltagelse i gruppen er velkommen eller ej skal jeg lade stå for
>>din
>>regning
>
>>--
>
> Jeg skal tænke over det. Jeg kunne jo få lavet en
> opinionsundersøgelse.
>
>>--
>
>>Men hvis jeg forstår dig ret mener du i dit indlæg at det er fuldstændigt
>>OK
>>og endda ganske fornuftigt af man skal have ret til at trække ud i
>>yderbanen
>>på motorvejen og forvente at trafikken derude både forventer dig og kan
>>leve
>>med at du trækker ud når du vil og med den hastighed du finder passende
>>til
>>yderbanen ?
>
>>--
>
> Hvor har du det fra?
>
> Jeg refererer hvad jeg ser fra mit ophøjede stade, hver eneste dag. Du
> kan måske spore en mild forundring hos mig, over at det åbenbart ikke
> falder dem i yderbanen ind, at situationen kan forekomme.
>
>>--
>
>>Skal vi nu ikke lige holde fast ved at det kun kan beskrives som
>>fuldkommen
>>tåbeligt og at du udviser 112% foragt for andres liv og førlighed hvis du
>>trækker ud i yderbanen som netop beskrevet. Og at denne kørselsmåde er
>>fuldstændig uacceptabel.
>
>>--
>
> Vi kan holde fast ved hvad der sker hver eneste dag, år ind og år ud.
>
> På autobahns er der en væsentlig forskel på hastiheden i spor 1 og
> spor 2. desuden bliver der overhovedet ikke spekuleret i sådan noget
> som at holde en passende afstand.
>
> Der er ikke rigtigt nogen der har lyst til at ligge lige bag en
> lastbil med 90 km/t., og når så tålmodigheden er brugt op,
> tja..........................!
>
> Det handler ikke om hvad jeg mener, men om hvad jeg ser.
>
> --
>
> Venlig hilsen
> Folmer
Åh - din sidste sætning forklarer hvad jeg overså i dit 1. indlæg.
Så er jeg sgu mere rolig ved at have dig fri i trafikken
--
Jesper Hedegaard
Savage når vejret spiller
Suzuki Jimny når vejret spilder
| |
Leonard (29-08-2007)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 29-08-07 19:06 |
|
On Wed, 29 Aug 2007 18:18:33 +0200, Jesper Hedegaard wrote:
> Skal vi nu ikke lige holde fast ved at det kun kan beskrives som fuldkommen
> tåbeligt og at du udviser 112% foragt for andres liv og førlighed hvis du
> trækker ud i yderbanen som netop beskrevet. Og at denne kørselsmåde er
> fuldstændig uacceptabel.
Alle klager over at ingen trækker ind til højre.
Ingen trækker ind til højre fordi alle holder på deres ret og ikke
lukker dem ud igen.
Hvad kom først?
- hønen eller ægget?
--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/
| |
Klaus D. Mikkelsen (29-08-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 29-08-07 19:08 |
| | |
Folmer Rasmussen (29-08-2007)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 29-08-07 19:14 |
|
On Wed, 29 Aug 2007 20:08:27 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:
>Leonard skriver:
>>
>> Hvad kom først?
>> - hønen eller ægget?
>
>Det hedder _hvem_ kom først og det blev mig, fordi jeg kører inde i
>højre vognbane.....
>--
Du får sorte streger i panden når du lyver.
Vil du bilde mig ind, at når du kører på en tysk autobahn med fri
hastighed, så ligger du og fiser den af inde blandt lastbilerne?
HA.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Klaus D. Mikkelsen (29-08-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 29-08-07 19:19 |
|
Folmer Rasmussen skriver:
>
> Vil du bilde mig ind, at når du kører på en tysk autobahn med fri
> hastighed, så ligger du og fiser den af inde blandt lastbilerne?
Nej, men på den travle øjstjydske motorvej gør jeg. Undtagen når jeg
skal overhale en lastbil. Til gengæld kommer jeg forbi mange der snegler
sig afsted i ydersporet.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Folmer Rasmussen (29-08-2007)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 29-08-07 19:26 |
|
On Wed, 29 Aug 2007 20:18:39 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:
>Folmer Rasmussen skriver:
>>
>> Vil du bilde mig ind, at når du kører på en tysk autobahn med fri
>> hastighed, så ligger du og fiser den af inde blandt lastbilerne?
>
>Nej, men på den travle øjstjydske motorvej gør jeg. Undtagen når jeg
>skal overhale en lastbil. Til gengæld kommer jeg forbi mange der snegler
>sig afsted i ydersporet.
>--
Det giver jo ingen mening at sammenligne den østjyske med en tysk
autobahn, fordi det er hastighedsforskellen der gør det farligt.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Klaus D. Mikkelsen (29-08-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 29-08-07 19:29 |
|
Folmer Rasmussen skriver:
>
> Det giver jo ingen mening at sammenligne den østjyske med en tysk
> autobahn, fordi det er hastighedsforskellen der gør det farligt.
Don't blame me, det var Jesper der begyndte på de danske motorveje.....
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Folmer Rasmussen (29-08-2007)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 29-08-07 19:11 |
|
On Wed, 29 Aug 2007 20:05:34 +0200, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
wrote:
>On Wed, 29 Aug 2007 18:18:33 +0200, Jesper Hedegaard wrote:
>
>> Skal vi nu ikke lige holde fast ved at det kun kan beskrives som fuldkommen
>> tåbeligt og at du udviser 112% foragt for andres liv og førlighed hvis du
>> trækker ud i yderbanen som netop beskrevet. Og at denne kørselsmåde er
>> fuldstændig uacceptabel.
>
>Alle klager over at ingen trækker ind til højre.
>Ingen trækker ind til højre fordi alle holder på deres ret og ikke
>lukker dem ud igen.
>--
Her er det vel ikke så meget med at opholde sig i yderbanen?
Min pointe er, at det er livsfarligt med den store hastighedsforskel
der er. Desuden synes jeg at det er frygtindgydende med den meget
korte afstand der køres med ved disse hastigheder.
>--
>Hvad kom først?
>- hønen eller ægget?
>--
Er det et retorisk spørgsmål, eller véd du det?
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Leonard (29-08-2007)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 29-08-07 19:37 |
|
On Wed, 29 Aug 2007 20:11:29 +0200, Folmer Rasmussen wrote:
> Min pointe er, at det er livsfarligt med den store hastighedsforskel
> der er. Desuden synes jeg at det er frygtindgydende med den meget
> korte afstand der køres med ved disse hastigheder.
Du har ret, jeg anfægter den herskende holdning her i gruppen, som siger
at jeg skal blive inde i højre side indtil der er 20 km fri bag mig, for
hvis en eller anden har lyst til at køre 200 så må jeg ikke trække ud
foran ham.
--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/
| |
Folmer Rasmussen (29-08-2007)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 29-08-07 19:40 |
|
On Wed, 29 Aug 2007 20:36:44 +0200, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
wrote:
>On Wed, 29 Aug 2007 20:11:29 +0200, Folmer Rasmussen wrote:
>
>> Min pointe er, at det er livsfarligt med den store hastighedsforskel
>> der er. Desuden synes jeg at det er frygtindgydende med den meget
>> korte afstand der køres med ved disse hastigheder.
>
>Du har ret, jeg anfægter den herskende holdning her i gruppen, som siger
>at jeg skal blive inde i højre side indtil der er 20 km fri bag mig, for
>hvis en eller anden har lyst til at køre 200 så må jeg ikke trække ud
>foran ham.
>--
Det er desværre ofte sådan det forholder sig.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Mogens (29-08-2007)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 29-08-07 19:50 |
|
"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse
news:15se3anyxmuei$.1cflsdbnjt5i3.dlg@40tude.net...
> Du har ret, jeg anfægter den herskende holdning her i gruppen, som siger
> at jeg skal blive inde i højre side indtil der er 20 km fri bag mig, for
> hvis en eller anden har lyst til at køre 200 så må jeg ikke trække ud
> foran ham.
Overdrivelse fremmer forståelsen?
| |
Leonard (29-08-2007)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 29-08-07 20:26 |
|
On Wed, 29 Aug 2007 18:50:26 GMT, Mogens wrote:
> Overdrivelse fremmer forståelsen?
Ja.
Jeg forstår tilfulde de bilister, der ikke trækker ind. De har valgt en
for dem passende hastighed som er hurtigere end den der køres med i
indersporet, men oplever at når de trækker ind imellem lastbilerne, så
gives der ikke plads til at de kan komme udenom den næste lastbil i
rækken. Dem i yderrækken kører jo 5 km/t hurtigere og så har de bare at
blive inde til højre.
Så forstår jeg godt at de bliver ude i yderbanen, når de endeligt
slipper ud i den igen.
Kører jeg i den store bil lader jeg bare som om jeg er en dum håndværker
og blinker en halv gang samtidig med at jeg trækker ud, mine bagdøre
tager ikke skade af selv de kraftigste xenonlygter. I Lupoen bliver jeg
nødt til at blive ude i yderbanen, hvis jeg kan se en lastbil eller
noget andet langsomt i indersporet, hvis jeg ikke vil tvinges ned i
hastighed bag den.
--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/
| |
Mogens (29-08-2007)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 29-08-07 20:33 |
|
"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse
news:11jvuuro26il2$.1to2x063ee6tk$.dlg@40tude.net...
> Jeg forstår tilfulde de bilister, der ikke trækker ind. De har valgt en
> for dem passende hastighed som er hurtigere end den der køres med i
> indersporet, men oplever at når de trækker ind imellem lastbilerne, så
> gives der ikke plads til at de kan komme udenom den næste lastbil i
> rækken. Dem i yderrækken kører jo 5 km/t hurtigere og så har de bare at
> blive inde til højre.
> Så forstår jeg godt at de bliver ude i yderbanen, når de endeligt
> slipper ud i den igen.
> Kører jeg i den store bil lader jeg bare som om jeg er en dum håndværker
> og blinker en halv gang samtidig med at jeg trækker ud, mine bagdøre
> tager ikke skade af selv de kraftigste xenonlygter. I Lupoen bliver jeg
> nødt til at blive ude i yderbanen, hvis jeg kan se en lastbil eller
> noget andet langsomt i indersporet, hvis jeg ikke vil tvinges ned i
> hastighed bag den.
Jeg oplever ingenting af den slags - og jeg kører så meget
som muligt i højre spor. Også når ham foran bliver i venstre.
Man kan iøvrigt se, at det stresser dem gevaldigt - de søger
een i spejlene...
| |
Folmer Rasmussen (29-08-2007)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 29-08-07 20:38 |
|
On Wed, 29 Aug 2007 19:32:31 GMT, "Mogens" <no@reply.nu> wrote:
>"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse
>news:11jvuuro26il2$.1to2x063ee6tk$.dlg@40tude.net...
>
>> Jeg forstår tilfulde de bilister, der ikke trækker ind. De har valgt en
>> for dem passende hastighed som er hurtigere end den der køres med i
>> indersporet, men oplever at når de trækker ind imellem lastbilerne, så
>> gives der ikke plads til at de kan komme udenom den næste lastbil i
>> rækken. Dem i yderrækken kører jo 5 km/t hurtigere og så har de bare at
>> blive inde til højre.
>> Så forstår jeg godt at de bliver ude i yderbanen, når de endeligt
>> slipper ud i den igen.
>> Kører jeg i den store bil lader jeg bare som om jeg er en dum håndværker
>> og blinker en halv gang samtidig med at jeg trækker ud, mine bagdøre
>> tager ikke skade af selv de kraftigste xenonlygter. I Lupoen bliver jeg
>> nødt til at blive ude i yderbanen, hvis jeg kan se en lastbil eller
>> noget andet langsomt i indersporet, hvis jeg ikke vil tvinges ned i
>> hastighed bag den.
>
>Jeg oplever ingenting af den slags - og jeg kører så meget
>som muligt i højre spor. Også når ham foran bliver i venstre.
>Man kan iøvrigt se, at det stresser dem gevaldigt - de søger
>een i spejlene...
>--
Du skulle vel ikke have en teori om, hvad den stress-lignende adfærd
skyldes?
Ret beset er det jo "none of his business" hvad du laver inde i det
andet spor.
Han kunne jo evt. lure på om du holder så meget afstand, at han kan
smutte ind foran dig, hvis han mener det kan betale sig.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Mogens (29-08-2007)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 29-08-07 21:03 |
|
"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:bjibd3h667nqsk29mqaact96o7l76jrcst@4ax.com...
> Du skulle vel ikke have en teori om, hvad den stress-lignende adfærd
> skyldes?
> Ret beset er det jo "none of his business" hvad du laver inde i det
> andet spor.
> Han kunne jo evt. lure på om du holder så meget afstand, at han kan
> smutte ind foran dig, hvis han mener det kan betale sig.
Nej nej, dét har den slags piloter slet ingen sans for. De ligger jo
"derude", fordi de enten ikke tør skifte vejbane - eller fordi de er
bange for ikke at kunne komme ud igen.
Jeg kører i højre spor i dé situationer, fordi jeg kan se længere frem,
end når jeg ligger bag ham. Min oversigt og mulighed for reaktion
forbedres derved væsentligt...
| |
Leonard (29-08-2007)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 29-08-07 20:58 |
|
On Wed, 29 Aug 2007 19:32:31 GMT, Mogens wrote:
> Jeg oplever ingenting af den slags - og jeg kører så meget
> som muligt i højre spor. Også når ham foran bliver i venstre.
Hvis jeg ligger nr 2 i venstre spor og trækker ind i højre spor oplver
jeg i 9 af 10 tilfælde at nr. 3 lægger sig op på siden af mig, så jeg
ikke kan komme ud igen før han er kommet forbi mig.
Det gider jeg kun opleve en gang på en køretur.
--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/
| |
Finn Guldmann (01-09-2007)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 01-09-07 07:50 |
|
Leonard skrev:
> Kører jeg i den store bil lader jeg bare som om jeg er en dum håndværker
> og blinker en halv gang samtidig med at jeg trækker ud, mine bagdøre
> tager ikke skade af selv de kraftigste xenonlygter. I Lupoen bliver jeg
> nødt til at blive ude i yderbanen, hvis jeg kan se en lastbil eller
> noget andet langsomt i indersporet, hvis jeg ikke vil tvinges ned i
> hastighed bag den.
>
Jeg formoder at du har sådan et særligt skilt til når du vil parkere på
de der særlige p-pladser. Har du prøvet at anbringe det i bagruden og
set hvad indvirkning det har på dem, bag dig, der ikke kan komme hurtig
nok frem?
--
MVH Finn
Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?
| |
Leonard (01-09-2007)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 01-09-07 20:37 |
|
On Sat, 01 Sep 2007 08:49:39 +0200, Finn Guldmann wrote:
> Jeg formoder at du har sådan et særligt skilt til når du vil parkere på
> de der særlige p-pladser. Har du prøvet at anbringe det i bagruden og
> set hvad indvirkning det har på dem, bag dig, der ikke kan komme hurtig
> nok frem?
Næh, det har jeg ikke prøvet.
Tror nu heller ikke det gør en forskel.
--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/
| |
Finn Guldmann (01-09-2007)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 01-09-07 07:43 |
|
Jesper Hedegaard skrev:
> Der kommer du sgu i modvind herfra - havde jeg bare 1 krone pr. gang jeg
> har oplevet det herhjemme - trods at min hastighed hver gang har være langt
> under 200 - ja - nærmest helt nede på lovlig motorvejshastighed - så var jeg
> en holden mand i dag.
>
Stik mig 1 kr for hver gang en Legobil trækker for tæt ind foran min
lastbil og du ville være fattig i forhold til mig.
--
MVH Finn
Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?
| |
Mogens (01-09-2007)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 01-09-07 08:08 |
|
"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:fbb1lp$r4u$2@newsbin.cybercity.dk...
>> Der kommer du sgu i modvind herfra - havde jeg bare 1 krone pr. gang jeg
>> har oplevet det herhjemme - trods at min hastighed hver gang har være
>> langt under 200 - ja - nærmest helt nede på lovlig motorvejshastighed -
>> så var jeg en holden mand i dag.
> Stik mig 1 kr for hver gang en Legobil trækker for tæt ind foran min
> lastbil og du ville være fattig i forhold til mig.
The never ending story - som bikes "mod" bilister og omvendt.
Det sørgelige er, at der er sket en ændring i samfundet desangående.
No mercy er gældende idag - i Danmark...
> Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
> vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?
Fordi de ikke selv tror det...
| |
BJ (29-08-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 29-08-07 17:51 |
|
"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:1c4bd3pj3nh6vq848omhmn8haiifq4i9sm@4ax.com...
KLIP
> P.gr.a. mit job er jeg kun i stand til at deltage i debatten
> lejlighedsvis, hvilket der sikkert er mange der er glade for.
>
> Der er dog et par ting som kommer bag på mig, på trods af min
> forholdsvis store anciennitet i gruppen.
>
> Alle diskussionerne om overhalinger f.eks.
>
> Herre Jemini. Kom med mig en tur til Polen. Så skal I fandme se
> overhalinger.
>
> Ikke at forglemme Tyskland. De kan også det gylle.
>
> En tysk specialitet er den der med at skulle overhale alle de
> lastbiler man kan nå, inden et vejarbejde.
>
> Ved de fleste vejarbejder dernede, er 2. vognbane nemlig som regel kun
> 2 meter bred, og det synes BMW'erne, Audi'erne og Mercedes'erne altså
> er lige lidt nok.
>
> Derfor forbi lastbilerne, og så ind til højre og klaske bremserne i.
>
> Det er godt at man har luret dem.
>
> Så har jeg bemærket en anden diskussion om race på offentlig vej. Især
> hvis der kun er de hvide striber som afgrænsning. *LOL*
>
> Det er der flere som synes er noget forfærdeligt griseri. . Det kan
> kun skyldes at de pågældende skribenter aldrig har været i Tyskland,
> eller også har de fortrængt det.
>
> Det er (undskyld mit franske), fuldstændigt tåbeligt at komme
> galoperende med langt over 200 km/t. en meters penge fra inderste
> vognbane, hvor hastigheden som oftest er bestemt af lastbilerne.
> D.v.s. i omegnen af 90 km/t.
>
> Der skal ikke megen fantasi til at forestille sig, hvad der sker når
> en sagesløs bilist har flettet ind på autobahn mellem lastbilerne, og
> derefter forståeligt nok ønsker at holde et lidt højere tempo.
>
> Det udløser s'gu et chock både hos ham der trækker ud, og ham der
> kommer blæsende med over 200 km/t. Det er sidstnævnte jeg har mindst
> medlidenhed med.
>
> Under alle omstændigheder skal der ikke soves i timen, når man er ude
> i den pulveriserende trafik.
>
> Kan denne bemærkning bruges?:
>
> Kør for fanden som om at du i morgen skal bruge bilen til 3 ugers
> bilferie.
Oven på den smøre, må der vist brændes en anseelig mænge tobak..
mvh
Bjørn J.
| |
Folmer Rasmussen (29-08-2007)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 29-08-07 17:54 |
|
On Wed, 29 Aug 2007 18:51:03 +0200, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:
>> Kør for fanden som om at du i morgen skal bruge bilen til 3 ugers
>> bilferie.
>
>Oven på den smøre, må der vist brændes en anseelig mænge tobak..
>--
Det bliver der godt nok også.
Nerverne skal jo beroliges med noget. )
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
BJ (29-08-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 29-08-07 17:58 |
|
"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:029bd35h8rmsqhvcf1lc04snkvluupl8j9@4ax.com...
KLIP
>>Oven på den smøre, må der vist brændes en anseelig mænge tobak..
>
>>--
>
> Det bliver der godt nok også.
>
> Nerverne skal jo beroliges med noget. )
Nap en god gammel cognac og hertil en udsøgt havana...det dulmer..
mvh
Bjørn J.
| |
Folmer Rasmussen (29-08-2007)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 29-08-07 18:55 |
|
On Wed, 29 Aug 2007 18:57:44 +0200, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:
>
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:029bd35h8rmsqhvcf1lc04snkvluupl8j9@4ax.com...
>
>KLIP
>
>>>Oven på den smøre, må der vist brændes en anseelig mænge tobak..
>>
>>>--
>>
>> Det bliver der godt nok også.
>>
>> Nerverne skal jo beroliges med noget. )
>
>Nap en god gammel cognac og hertil en udsøgt havana...det dulmer..
>--
Habana'en er det jo svært med efter at de nye rygeregler er trådt i
kraft.
Cognac er udelukket, hvis det skal dulme når tingene sker.
Du kan godt selv se hvor svært det er, ikk'? )
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Torben Scheel (30-08-2007)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 30-08-07 07:59 |
|
Folmer Rasmussen wrote:
> Habana'en er det jo svært med efter at de nye rygeregler er trådt i
> kraft.
>
Pjat . Man må godt ryge på sit kontor, hvis man lufter ud inden
rengøringsdamen kommer. Hun er beskyttet af loven mod røgen, ikke
røglugten.
--
vh
Torben - der kan lide et røgfrit miljø - nu mangler vi bare at
dieselkasserne lever op til loven
| |
Christian B. Andrese~ (30-08-2007)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 30-08-07 08:37 |
|
On 29 Aug., 17:52, Folmer Rasmussen <fol...@rasmussen.mail.dk> wrote:
> P.gr.a. mit job er jeg kun i stand til at deltage i debatten
> lejlighedsvis, hvilket der sikkert er mange der er glade for.
>
> Der er dog et par ting som kommer bag på mig, på trods af min
> forholdsvis store anciennitet i gruppen.
>
> Alle diskussionerne om overhalinger f.eks.
>
> Herre Jemini. Kom med mig en tur til Polen. Så skal I fandme se
> overhalinger.
>
> Ikke at forglemme Tyskland. De kan også det gylle.
>
> En tysk specialitet er den der med at skulle overhale alle de
> lastbiler man kan nå, inden et vejarbejde.
>
> Ved de fleste vejarbejder dernede, er 2. vognbane nemlig som regel kun
> 2 meter bred, og det synes BMW'erne, Audi'erne og Mercedes'erne altså
> er lige lidt nok.
>
> Derfor forbi lastbilerne, og så ind til højre og klaske bremserne i.
>
> Det er godt at man har luret dem.
>
> Så har jeg bemærket en anden diskussion om race på offentlig vej. Især
> hvis der kun er de hvide striber som afgrænsning. *LOL*
>
> Det er der flere som synes er noget forfærdeligt griseri. . Det kan
> kun skyldes at de pågældende skribenter aldrig har været i Tyskland,
> eller også har de fortrængt det.
>
> Det er (undskyld mit franske), fuldstændigt tåbeligt at komme
> galoperende med langt over 200 km/t. en meters penge fra inderste
> vognbane, hvor hastigheden som oftest er bestemt af lastbilerne.
> D.v.s. i omegnen af 90 km/t.
>
> Der skal ikke megen fantasi til at forestille sig, hvad der sker når
> en sagesløs bilist har flettet ind på autobahn mellem lastbilerne, og
> derefter forståeligt nok ønsker at holde et lidt højere tempo.
>
> Det udløser s'gu et chock både hos ham der trækker ud, og ham der
> kommer blæsende med over 200 km/t. Det er sidstnævnte jeg har mindst
> medlidenhed med.
>
> Under alle omstændigheder skal der ikke soves i timen, når man er ude
> i den pulveriserende trafik.
>
> Kan denne bemærkning bruges?:
>
> Kør for fanden som om at du i morgen skal bruge bilen til 3 ugers
> bilferie.
Du har helt ret !!!
For en gang skyld er jeg 100% enig med dig (og det siger vist ikke så
lidt !!!!!)
--
Christian...... http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og
en fræser til at sætte bagefter traktoren.
Helst max. 50 km fra Randers.
| |
Anders Majland (30-08-2007)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 30-08-07 23:44 |
|
> Ved de fleste vejarbejder dernede, er 2. vognbane nemlig som regel kun
> 2 meter bred, og det synes BMW'erne, Audi'erne og Mercedes'erne altså
> er lige lidt nok.
ja og er der ikke bare pinde mod midten men typisk et solidt betonværn til
at beskytte arbejderne...
Jeg husker kun alt for tydeligt en tur for mere end 5år siden. Jeg var
fløjet til hannover og skulle så yderlige 150km sydpå i en lejet bil (polo).
Så klokken skidt aften ud i regnvejret med højre bane stoppet med lastbiler
med <70km/t så jeg lå i det venstre.... Jeg havde indimellem fornmelsen af
at stoppe højde sidespejl under lastbilerne, men der har da sikkert være
mindst 10-20cm - ihvertfald det meste af tiden på nær når sporene svingede
for så tog lastbilerne også gerne lidt over stregerne... Det er nok de mest
anstrengte km jeg har kørt i bil ....
| |
|
|