Benzin
Fra : Fam. Lindschouw

Dato : 09-07-01 20:10

Hvad for noget Benzin hælder man på CB500 four fra 76 ???

Kan den køre blyfri 95 ??

Ole

Fra : Jens Jessen

Dato : 10-07-01 05:38

"Fam. Lindschouw" <lindschouw@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad for noget Benzin hælder man på CB500 four fra 76 ???
>
> Kan den køre blyfri 95 ??
>
> Ole
>
> Det bliver du jø nødt til eftersom der snart ikke er andet på markedet.
Min Nimbus og min gamle Honda fra 1960 klarer sig fint på blyfri med en
lille smule Redex i tanken, som når det er tilsat sænker temperaturen
adskillige grader.

Jens Jessen.

Fra : Buck

Dato : 10-07-01 15:18

Min CB550F1 fra 1975 kommer fint frem med Blyfri 95 i maven...
Det samme gør en kammerats CB550K3 ´76

Men det er vel i sidste ende et spørgsmål om justering...

--
/Buck
CB550F1 ´75

Fra : Asger Steffensen

Dato : 10-07-01 22:48

"Buck" <buck@ehj.dk> wrote in message
> Min CB550F1 fra 1975 kommer fint frem med Blyfri 95 i maven...
> Det samme gør en kammerats CB550K3 ´76
>
> Men det er vel i sidste ende et spørgsmål om justering...

Ikke helt. Bly (eller blyerstatning) skal smøre ventiler og stempeltoppe, så
de ikke går til under varmeudviklingen ved forbrændingen. Derimod kan man
justere sig ud af et lavere oktan tal ved at stille tændingen et par grader
tidligere.
Jeg ved at alle Yamahaer fra 77 og frem er konstrueret til at køre med
blyfrit, men hvornår Hondaer kan ved jeg ikke. Men Honda var jo den gang ret
meget fremme i skoene, så mon ikke...

Asger
ZX-10

Fra : palle jarnbak

Dato : 11-07-01 00:46

"Fam. Lindschouw" wrote:

> Hvad for noget Benzin hælder man på CB500 four fra 76 ???
>
> Kan den køre blyfri 95 ??
>
> Ole

Nej den skal have rød 95 oktan, men den er jo også blyfri.
Hej Palle

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 11-07-01 01:00

> Nej den skal have rød 95 oktan, men den er jo også blyfri.
> Hej Palle

Hvorfor er den så rød, hvis det er det samme?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Asger Steffensen

Dato : 11-07-01 16:01

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message

> Hvorfor er den så rød, hvis det er det samme?

Der er ikke bly i rød benzin, men et eller andet kemikalie.

Asger
ZX-10

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 11-07-01 22:23

> Der er ikke bly i rød benzin, men et eller andet kemikalie.
>
> Asger
> ZX-10

Og det kemikalie gør det ud for bly? Så burde der vel stå: med
blyerstatning, men her i Esbjerg står der udtrykkeligt blyfri.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : palle jarnbak

Dato : 12-07-01 08:10

> Og det kemikalie gør det ud for bly? Så burde der vel stå: med
> blyerstatning, men her i Esbjerg står der udtrykkeligt blyfri.
> --

Det er jo også rigtigt når der er blyerstatning i,men normalt
vil man jo kun skrive blyfri på den grøne stander,da det kan give
misforståelser
så folk tror de ikke kan kører på den røde benzin på deres gamle cykler.

Hej Palle

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 12-07-01 01:06

palle jarnbak <jarnbak@worldonline.dk> skrev i en

> [...]
> misforståelser
> så folk tror de ikke kan kører på den røde benzin på deres gamle cykler.

Jamen så vil jeg da vente med at give BMW'en hjertemedicin indtil den røde
98 ikke kan fås mere.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen