Løse kalibre på passat.
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 28-08-07 17:17

Hej

Skal kalibrene på en passat 94 tdi'er ikke sidde fast? Mine kan gi sig
vandret et par mm.

Stef

Fra : Torben Madsen

Dato : 29-08-07 14:36

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Skal kalibrene på en passat 94 tdi'er ikke sidde fast? Mine kan gi sig
> vandret et par mm.
>
> Stef

I bilens køreretning skal der ikke være slør, men de skal til gengæld kunne
flytte sig ud og ind i forhold til skiven. Når det nu er en etstemplet
kaliber, så vil den jo kun trykke på den ene side af skiven, hvis ikke
kaliberen kunne flytte sig.

mvh
Torben Madsen

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 29-08-07 21:38

> [...]
> kunne flytte sig ud og ind i forhold til skiven. Når det nu er en
> etstemplet kaliber, så vil den jo kun trykke på den ene side af skiven,

Det med glide systemet er jeg med på det er i kørselsretningen, nye
kalibre/skiver/klodser er undervejs.

Stef

Fra : Martin Bak

Dato : 29-08-07 21:56

> Det med glide systemet er jeg med på det er i kørselsretningen, nye
> kalibre/skiver/klodser er undervejs.

Så nej. De skal sidde urokkeligt fast. Men det har du jo fået svar på. Er
det ved befæstigelsespunkterne, altså hvor kalibrene er skruet fast at de
kan flytte sig? Så skal du eller værkstedet ha´ fat i nøglen og spænde efter
i en fart.

Martin

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 30-08-07 17:14

> [...]
> det ved befæstigelsespunkterne, altså hvor kalibrene er skruet fast at de
> kan flytte sig? Så skal du eller værkstedet ha´ fat i nøglen og spænde

De er spændt og gir sig alligevel, så de nye kommer på imorgen!

Stef