> Hvad for noget gøgl?!?! "... ikke risikere at en bilist smutter med"? Nej,
> uha, mig er der sandelig ikke nogen der skal komme forbi. Eller?
Lige præcist - og jeg forstår dem til dels godt...
Det er typisk på motorvej og der er f*BEEEP*e mange der ikke kan finde ud
at at komme forbi i en fart - istedet spærrer de så en inde ... Det er
sjældent at jeg har så travlt at jeg vil risikere store bøder eller klip og
kommer der en bagfra, der virker som om han har mere travlt forsøger jeg da
at finde et hul til højre. Men det er skide irriterende når den "travle" så
ikke evner at få gryden i krog igen og komme forbi inden jeg indhenter den
næste lastbil eller hvad der nu spære min bane. På mc har jeg ofte
kraftoverskuddet til at bare at acc. op og trække ud foran igen, men bilens
vægt/effekt forhold gør det mere speget.
Men på flersporede veje ville det da være rart hvis folk trak ind så man
kunne komme forbi når man selv ved at man nemt kan nå forbi og dem ud igen
uden at de skal ændre hastighed. Men der er så nogle af dem der bare ligger
og spærrer når jeg kommer i bil der vælger lige at rykke en halv vognbane
når jeg kommer på mc... Som i morges er det en lidt farlig manøvre og jeg
overhaler først når jeg er sikker på at det ikke bare er slingren... Men der
kan jeg altså også fejlvurdere. Nu har jeg kørt der i 5år og ved at man får
solen lige i hovedet på bakketoppen men et kan da godt overraske en der
kommer der for første gang mens solen står op ...
Men det er ikke kun på motorvej. Der er stadig en del landevej hvor der er
dobbeltoptrukket i midten men ikke skiltet med overhaling forbudt. Der sker
det også at en langsomtkørende trækker "pænt ind" så jeg kan overhale
indenfor striberne. Det er specielt i sommermånederne og ældre par på
udflugt jeg møder sådan
Btw så har tyskerne faste regler for hvad passende sideafstand er - det er
en meter. Imho en god tommerlfingerregel. Er der ikke plads til en meter i
sideaftand er der ikke plads...