Andet multimedie
bentjuul 3670
digital mærke billeder
Fra : Søren Jørgensen

Dato : 09-07-01 20:17

Hejsa

Er der nogen måde man kan digitalt mærke billeder?

MVH
Søren

Fra : Thomas

Dato : 09-07-01 20:24

> Er der nogen måde man kan digitalt mærke billeder?

Photoshop har noget sådan indbygget i programmet, jeg har dog aldrig brugt
det, så jeg ved ikke om det virker eller om det er godt eller dårligt.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 09-07-01 20:31

Picture Publisher har også længe haft det indbygget, men jeg ved heller ikke
hvordan det virker.

Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Søren Jørgensen

Dato : 09-07-01 21:02

Hvis nu billederne var "mærket" med et af disse programmer ville man da
kunne læse det i programmet?

MVH
Søren

Fra : Madsen

Dato : 09-07-01 21:06

"Søren Jørgensen" <sgraff@popme.dk> skrev:

> Hvis nu billederne var "mærket" med et af disse programmer ville man da
> kunne læse det i programmet?

Hvis du tænker på Photoshop, så ja.
Photoshop bruger noget der hedder Digimarc.
Du kan læse om det her:
<http://www.digimarc.com/>

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : Søren Jørgensen

Dato : 09-07-01 22:57

mange tak

MVH
Søren

Fra : emj

Dato : 09-07-01 23:12

Madsen skrev i <9id2r6$ln$1@egon.worldonline.dk>:

><http://www.digimarc.com/>

Det kunne vi da også blive enige om, der jeg
Hilsen emj

Fra : Madsen

Dato : 09-07-01 23:36

"emj" <emj@mail1.stofanet.dk> skrev:

> Det kunne vi da også blive enige om, der jeg

Okay. Det er vi så også enige om :D

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : emj

Dato : 09-07-01 21:42

Søren Jørgensen skrev i
<xqn27.1637$6x5.173459@news000.worldonline.dk>:

>Er der nogen måde man kan digitalt mærke billeder?
Ja
I PSP kan man bruge "Digimarc".
DVS få registreret sit billede med mærke og nummer hos Digimarc. I
titelbjælken vil der da opstå et copyrightmærke.
Hvis folk henter et registreret billede ind i enten Photoshop eller
PSP vil de kunne se registreringen
se evt på
http://www.digimarc.com/

De første 99 billeder er gratis at registrere.
Hilsen emj