/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Ferie med løn
Fra : Aage Jæger


Dato : 28-08-07 15:41

Hej

Hvordan skal følgende fra en funktionæransættelseskontrakt tolkes:
"Fra tiltrædelsen er den ansatte berettiget til ferie med løn i
overensstemmelse med ferielovens regler."

A tolker "fra tiltrædelsen" således, at medarbejderen også i det første år
af ansættelsen får udbetalt løn under afholdt ferie, selvom der ikke er
optjent ferie.

B tolker "i overensstemmelse med ferielovens regler" således, at det først
er fra år to, når der er opsparet ferie, at der udbetales løn under ferie.

Hvem har ret?

- Aage



 
 
Bertel Lund Hansen (28-08-2007)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 28-08-07 18:02

Aage Jæger skrev:

> Hvordan skal følgende fra en funktionæransættelseskontrakt tolkes:
> "Fra tiltrædelsen er den ansatte berettiget til ferie med løn i
> overensstemmelse med ferielovens regler."

Sådan at ferieloven følges.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Aage Jæger (28-08-2007)
Kommentar
Fra : Aage Jæger


Dato : 28-08-07 18:14

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:4hcmjxkp54ha$.7rxtr31p034z$.dlg@40tude.net...

> Sådan at ferieloven følges.

Så du er enig med B?



Jan Eliasen (28-08-2007)
Kommentar
Fra : Jan Eliasen


Dato : 28-08-07 20:18

On Tue, 28 Aug 2007 19:13:47 +0200, "Aage Jæger"
<aage@ingenspam.invalid> wrote:

>> Sådan at ferieloven følges.
>
>Så du er enig med B?
Ja (Bertel, nu svarer jeg lige på dine vegne... farligt, farligt .

Og jeg er også enig med B

--
eliasen, representing himself and not the company he works for.

Private blog: http://blog.eliasen.dk

Private email: jan@eliasen.dk

Peter Lykkegaard (28-08-2007)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 28-08-07 20:57

Jan Eliasen wrote:
>
> Og jeg er også enig med B

A har ret i at han ret til at holde ferie selvom der endu ikke er optjent
ferie
Pengene må han få fra tidligere arbejdsgiver (feriekonto) eller som
feriedagpenge

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!



Jan Eliasen (29-08-2007)
Kommentar
Fra : Jan Eliasen


Dato : 29-08-07 09:22

On Tue, 28 Aug 2007 21:57:05 +0200, "Peter Lykkegaard"
<plykkegaard@gmail.com> wrote:

>> Og jeg er også enig med B
>A har ret i at han ret til at holde ferie selvom der endu ikke er optjent
>ferie
Det er ikke det A siger. A siger:
-- BEGYND
A tolker "fra tiltrædelsen" således, at medarbejderen også i det
første år
af ansættelsen får udbetalt løn under afholdt ferie, selvom der ikke
er optjent ferie.
-- SLUT

altså at der udbetales løn under afholdt ferie - ikke at man får
feriepenge fra tidligere arbejdsgivere.

--
eliasen, representing himself and not the company he works for.

Private blog: http://blog.eliasen.dk

Private email: jan@eliasen.dk

Peter Lykkegaard (29-08-2007)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 29-08-07 19:50

Jan Eliasen wrote:
>
> altså at der udbetales løn under afholdt ferie - ikke at man får
> feriepenge fra tidligere arbejdsgivere.

Jeg omtaler retten til at holde ferie ikke hvor pengene kommer fra

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!



Jan Eliasen (03-09-2007)
Kommentar
Fra : Jan Eliasen


Dato : 03-09-07 20:03

On Wed, 29 Aug 2007 20:49:48 +0200, "Peter Lykkegaard"
<plykkegaard@gmail.com> wrote:

>> altså at der udbetales løn under afholdt ferie - ikke at man får
>> feriepenge fra tidligere arbejdsgivere.
>
>Jeg omtaler retten til at holde ferie ikke hvor pengene kommer fra
Ja, men det gjorde ham der stillede spørgsmålet ikke.

--
eliasen, representing himself and not the company he works for.

Private blog: http://blog.eliasen.dk

Private email: jan@eliasen.dk

Peter Lykkegaard (03-09-2007)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 03-09-07 21:17

Jan Eliasen wrote:

> Ja, men det gjorde ham der stillede spørgsmålet ikke.

B's svar kan udledes til at der ikke er opsparet ferie første år - dvs ingen
ferie
(Hvis man ikke kender ferieloven)

Hvilket naturligvis ikke er rigtigt - man har ret til ferie uanset om man
har optjent feriepenge :)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!



Jan Eliasen (09-09-2007)
Kommentar
Fra : Jan Eliasen


Dato : 09-09-07 12:38

On Mon, 3 Sep 2007 22:17:06 +0200, "Peter Lykkegaard"
<plykkegaard@gmail.com> wrote:

>> Ja, men det gjorde ham der stillede spørgsmålet ikke.
>B's svar kan udledes til at der ikke er opsparet ferie første år - dvs ingen
>ferie (Hvis man ikke kender ferieloven)
Ikke enig.

--
eliasen, representing himself and not the company he works for.

Private blog: http://blog.eliasen.dk

Private email: jan@eliasen.dk

Bertel Lund Hansen (28-08-2007)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 28-08-07 21:09

Aage Jæger skrev:

>> Sådan at ferieloven følges.

> Så du er enig med B?

Ja. Der er ingen anden måde at tolke sætningen på.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste