International advokatbistand
Fra : Peter Malling

Dato : 28-08-07 11:38

Hvordan får et firma, der driver det samme website i lokale versioner
i adskillige europæiske lande, på den smarteste måde advokatbistand,
som kender de forskellige landes lovgivninger? På den ene side skal
f.eks. betingelserne for anvendelse af websitet i de forskellige lande
være i overenstemmelse med firmaets politik, men derudover kan der
være små variationer ift. de forskellige landes lokale lovgivninger,
og de skal naturligvis også være i overenstemmelse med den lokale
lovgivning.

Kan man finde ét advokatkontor, som kender lovgivningen i alle
europæiske lande, og så kan stå inde for at indholdet af sådanne
lovmæssige tekster på sitet er i overensstemmelse med den til ehver
tid gældende lovgivning for de enkelte lande (og lave de nødvendige
modifikationer af de enkelte versioner), eller bliver man nødt til at
finde en advokat i hvert land? Tanken er, at der dels skal findes en
international master, som så vidt muligt dækker alle lande. Selvom
hvert lands betingelser etc. skal findes både i en engelsk og i en
lokal version (for at vi også kan følge med i, hvad der sker), må
advokatkontoret også nødvendigvis have de sproglige kompetencer, som
er nødvendige. Det er måske relativt let for de store sprog, men hvis
man begynder at tale tjekkisk, hollandsk etc., er den eneste løsning
måske at finde en advokat i hvert land? Det ville bare være rart, om
man havde det samlet i det samme hus, som man kunne have som
sparringpartner i forhold til alle landene.

Måske ville et stort selskab med afdelinger i alle landene være
løsningen - men det bliver måske væsentligt dyrere?

Hvad skal man gøre?

Fra : per christoffersen

Dato : 28-08-07 11:48

"Peter Malling" <malling@asia.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad skal man gøre?

Jeg vil foreslå at finde et advokatkontor, som vil stå inde for validiteten
af indholdet i alle lande.
Om de gør det ved at samarbejde med deres egne søsterkontorer i andre lande
eller ved at hyre seperate kontorer i andre lande, eller ved at de selv
inhouse har kompetencerne, er jo egentlig dig ligemeget.

Alle mulige andre modeller er også mulige, men jeg ville overlade det til en
leverandør.

/Per

Fra : Peter Malling

Dato : 28-08-07 12:32

On Aug 28, 12:48 pm, "per christoffersen" <p...@NIXcomonto.dk> wrote:

> Jeg vil foreslå at finde et advokatkontor, som vil stå inde for validiteten
> af indholdet i alle lande.

Er der nogen, som kunne anbefale et godt advokatkontor, som kan det?

Peter.

Fra : Codexx

Dato : 29-08-07 03:02

Peter Malling wrote:

> Er der nogen, som kunne anbefale et godt advokatkontor, som kan det?

Alle de større erhvervsrettede kontorer bør kunne håndtere sådan en opgave,
f.eks. har Kromann-Reumert egne kontorer i London og Bruxelles.

/Bacher