Hvornår er man prof. pokerspiller?
Fra : Ukendt

Dato : 25-08-07 17:13

Hej NG

Jeg sad lige og læste lidt om poker gevinster på nettet, og så vidt jeg kan
se skal man IKKE betale skat af gevinsterne hvis spillestedet er inden for
EU + man ikke er prof. spiller..

Hvornår en man så en prof spiller? hvis man har et deltidsjob og spiller
poker ved siden af, er man så proff spiller? eller er det hvis poker
indkomsten overskrider job indkomsten?

Er der nogle der kender definitionen?

Mvh
Morten

Fra : SG

Dato : 25-08-07 19:39

"Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i

> [...]
> spiller poker ved siden af, er man så proff spiller? eller er det hvis
> poker indkomsten overskrider job indkomsten?

Når man tjener penge på sit arbejde/foretagende er man professionel. Det er
definitionen. Den er så ofte set gradbøjet á la "halvprofessionel".

-SG

Fra : Rea721

Dato : 25-08-07 21:12

"SG" <ssamsonice-fjerndette@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:Xns9997D1E6EC511SG@62.243.74.162

> Når man tjener penge på sit arbejde/foretagende er man
> professionel.

Bullsh*t

> Det er definitionen.

Hvor pokker har du "fundet" dèn definition???

Hvis jeg er Pladesmed 37½ tim pr uge.. tar et foto og sælger det til BT for
500,-......så er jeg prof fotograf???

Kom lige med en definition der er dækkende..evt fra Told & skat...som må
være dem der i første omgang skal bokses med.

--
Rea721 AKA Leon Andrea. Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende
skal overholde hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min

Fra : SG

Dato : 26-08-07 11:42

"Rea721" <skod3@721.dk> skrev i

> "SG" <ssamsonice-fjerndette@hotmail.com> skrev i en
> meddelelse news:Xns9997D1E6EC511SG@62.243.74.162

> Bullsh*t

Ja, undskyld jeg tillod mig at forsøge at hjælpe andre...

> Hvor pokker har du "fundet" dèn definition???

På Wikipedia.

Nudansk ordbog beskriver det således:
"det at drive noget som erhverv, især sport"

Og erhverv er defineret ved "det arbejde man tjener sine penge ved"

Så alt i alt ligger Nudansk Ordbog temmelig tæt op af definitionen i
Wikipedia.

> Hvis jeg er Pladesmed 37½ tim pr uge.. tar et foto og sælger det til
> BT for 500,-......så er jeg prof fotograf???

Ifølge definitionen ja. Eller rettere... hvis det er et stykke tid siden,
du fik penge for billedet og ikke har lavet flere, så "var" du en
professionel fotograf.

De fleste lægger formentlig lidt mere i ordet professionel fotograf -
nemlig at man formår at få en fast indkomst af sit arbejde, men det har
altså intet med definitionen på ordet at gøre.

> Kom lige med en definition der er dækkende..evt fra Told & skat...som
> må være dem der i første omgang skal bokses med.

Definitionen er dækkene...Om Skat evt. har nogle regler for, hvornår man
skal betale skatter og afgifter af det man tjener, ændrer jo ikke på
definitionen af ordet "professionel".

Men når du nu så gerne vil hjælpe, kunne du så ikke evt. prøve at
undersøge noget? Fx Skats regler på området?

-SG

Fra : N_B_DK

Dato : 26-08-07 13:38

"SG" <ssamsonice-fjerndette@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> "det at drive noget som erhverv, især sport"
>
> Og erhverv er defineret ved "det arbejde man tjener sine penge ved"

At man har det som biindtægt gør det ikke til et erhverv.

> [...]
>
> Ifølge definitionen ja. Eller rettere... hvis det er et stykke tid
> siden, du fik penge for billedet og ikke har lavet flere, så "var" du

Nej han var ikke, han var(er) amatør fotograf der har solgt et enkelt
billede.

At et miniput fodboldhold vinder en penge præmie gør dem heller ikke til
professionelle.

> De fleste lægger formentlig lidt mere i ordet professionel fotograf -
> nemlig at man formår at få en fast indkomst af sit arbejde, men det
> har altså intet med definitionen på ordet at gøre.

Jo det har det, og du skrev det selv: "det arbejde man tjener sine penge
ved" at man en gang har solgt en vare eller service gør det ikke til at man
tjener sine penge på den måde.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Rea721

Dato : 26-08-07 16:04

"SG" <ssamsonice-fjerndette@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:Xns999881175719CSG@62.243.74.162

> Ja, undskyld jeg tillod mig at forsøge at hjælpe andre...

Okay, det var ikke helt fair at jeg skrev Bullsh*t...... Der er jo lidt om
det du skrev...det er blot ikke en dækkende definition, og jeg tvivler om
der overhovedet findes en definition på feks. professionel pokerspiller
(PP). Der er for mig ingen tvivl om at man er PP hvis man har det som
erhverv som det eneste erhverv (hovederhverv) men om man er PP hvis det
dækker ½delen af ens indtægt eller blot 20.000 om året er jeg ikke helt så
sikker på.

> Nudansk ordbog beskriver det således:
> "det at drive noget som erhverv, især sport"

> Og erhverv er defineret ved "det arbejde man tjener sine
> penge ved"

Er man så ikke PP hvis man taber hele tiden???

> Så alt i alt ligger Nudansk Ordbog temmelig tæt op af
> definitionen i Wikipedia.

Nej, det syntes jeg egentlig ikke. Som sagt har jeg aldrig set en definition
på en PP, men det må ha betydning om man har det som erhverv og ikke om man
tjener en bestemt sum penge.

> Ifølge definitionen ja.

Den holder heller ikke.... det er for det første ikke mit arbejde/ erhverv
og for det andet er ordet professionelt knyttet til kvaliteten af arbejdet
og ikke om jeg kan tjene 500,-kr om året på et enkelt foto.

> Eller rettere... hvis det er et
> stykke tid siden, du fik penge for billedet og ikke har
> lavet flere, så "var" du en professionel fotograf.

Nej, den holder heller ikke.

> De fleste lægger formentlig lidt mere i ordet
> professionel fotograf - nemlig at man formår at få en
> fast indkomst af sit arbejde, men det har altså intet med
> definitionen på ordet at gøre.

Fast indtægt kan ikke ha noget med PP at gøre, det kan jo svinge helt vildt
hvis man er heldig / uheldig nok.

> Definitionen er dækkene...

Nej.

> Om Skat evt. har nogle regler
> for, hvornår man skal betale skatter og afgifter af det
> man tjener, ændrer jo ikke på definitionen af ordet
> "professionel".

Jo, for din definition er ikke dækkende...... at du tilfældigvis vinder
1000,- på et pokkerspil gør jo ikke dig til PP??

> Men når du nu så gerne vil hjælpe, kunne du så ikke evt.
> prøve at undersøge noget? Fx Skats regler på området?

Thomas har fundet noget....men jeg kan ikke selv finde nogen steder på
nettet hvor der er en officiel definition på PP....Jeg tror at det er en
vurdering der vil blive foretaget i en evt retssag hvor pokerspilleren skal
slås mod feks Told og Skat om afgifter og skat..... og jeg kender ikke til
fortilfælde.

Fra : PerX ...

Dato : 19-09-07 01:01

In article <Xns999881175719CSG@62.243.74.162>, ssamsonice-
fjerndette@hotmail.com says...
> "Rea721" <skod3@721.dk> skrev i

> Ja, undskyld jeg tillod mig at forsøge at hjælpe andre...

At find på et eller andet med love kan medføre man hjælper folk i
spjældet

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 26-08-07 14:18

"Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvornår en man så en prof spiller? hvis man har et deltidsjob og spiller
> poker ved siden af, er man så proff spiller? eller er det hvis poker

Dette er ikke en definition på det du spørger om, men en afgørelse fra SKAT
omkring beskatning af gevinst fra netpoker fra 2006 - hvorvidt den holder i
dag ved jeg ikke, men det var det eneste konkrete jeg kunne finde. Det
sikreste er at spørge dem der forvalter din skat.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=401569&vId=0&search=poker

--
MVH Thomas
Mangler du inspiration til en fed gave?