Kurators udgifter ved konkursbehandling
Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 24-08-07 19:59

Efter at have fulgt AlfaView-sagen lidt fra sidelinien er jeg blevet
noget forundret over de omkostninger som kurator skulle have haft i
forbindelse med behandlingen af konkursboet.

Advokathonoraret beløber sig tilsyneladende til over 500.000,- (som
skægt nok er det beløb der er tilbage i konkursboet). Hvordan kan der
nogensinde blive tale om så store udgifter ved behandlingen af et
konkursbo?

http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=32349

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Poul Christensen

Dato : 24-08-07 20:19

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in

> [...]
> skægt nok er det beløb der er tilbage i konkursboet). Hvordan kan der
> nogensinde blive tale om så store udgifter ved behandlingen af et

I kap 8 i betænkning 1484 om hurtigere behandling af konkursboer er der en
gennemgang af størrelsen af salærstørrelsen. Har ikke selv nærlæst det.

mvh poul christensen

Fra : Martin M. Pedersen

Dato : 24-08-07 23:08

Morten Bjergstrøm wrote:
> [...]
> skægt nok er det beløb der er tilbage i konkursboet). Hvordan kan der
> nogensinde blive tale om så store udgifter ved behandlingen af et

Advokaterne, der tog sig af Bøje Nielsens konkursbo, fik millioner om
året i flere år.

/Martin