Bjarne Knudsen wrote:
> Vi har desværre måttet sige farvel til en medarbejder af forskellige
> årsager...
>
> Det gik rimelig hurtigt, pga. stort rod i regnskabet. Derfor skulle
> personen ud hurtigst muligt.
>
> Vi fritstillede personen, men med 3 måneders løn. (Hvilket måske ikke
> havde været nødvendigt - altså lønnen).
> I perioden op til fyringen havde medarbejderen en del overarbejde,
> som hun nu vil have udbetalt.
> Kan vi som arbejdsgiver sige at overarbejdstimerne skal afspadseres i
> opsigelsesperioden eller har hun ret til at få det udbetalt.
Se
http://www.kommunikationogsprog.dk/?id=180 eller
http://www.magisterbladet.dk/sw1596.asp
> Kan man i øvrigt kræve erstatning af en regnskabsmedarbejder der har
> lavet så meget rod at det medfører en efterfølgende revisorregning på
> mere end 100.000 kr.?
Det kræver klarlægning af de nærmere omstændigheder, men der skal mere til
end "almindelig uduelighed" hos medarbejderen.
/Bacher