Irriterende larm...
Fra : Towli

Dato : 23-08-07 12:18

Hej

Jeg bor lige overfor et Føtex varehus, hvilket er rart når "man lige står og
mangler", men fra kl ca. 2 om natten og 2-3 timer frem er det ofte ret
forfærdeligt, for da kommer der alle mulige lastbiler med varer til deres
bagindgang (som jeg også har frit udsyn til).
Der er ikke larmende, sådan decibelagtigt, men der er en meget irriterende
lavfrekvent/ konstant underliggende støj (nærmest en slags hylende/brummende
tone) fra lastbilerne og deres udsugnmingsanlæg.
Det er til at blive skør af.
Kan jeg stille noget som helst op sådan rent juridisk, når det nu ikke er
"rigtig larm" (F.eks. bede om hjælp til lydisolering af mit
soveværelsesvindue)?

Mange tak for et synspunkt

/T

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-08-07 15:31

"Towli" <towli@oldboyz.dk> wrote in

> Kan jeg stille noget som helst op sådan rent juridisk, når det nu ikke
> er "rigtig larm" (F.eks. bede om hjælp til lydisolering af mit
> soveværelsesvindue)?

Du har næppe noget juridisk krav overfor Føtex. Men du kan da altid prøve
at kontakte Føtex for at høre om der kan findes en løsning - men du skal
nok ikke regne med det.

Fra : Jesper Lund

Dato : 23-08-07 15:36

Towli wrote:

> Mange tak for et synspunkt

Har du undersøgt om Føtex overholder Miljøbeskyttelsesloven?
http://www.mst.dk/St%C3%B8j/St%C3%B8jgr%C3%A6nser/03060000.htm

Fra : Towli

Dato : 23-08-07 17:15

Tak for jeres indputs.

Jeg fandt også det her,
http://www.roskildekom.dk/gammel_byraad_udvalg/teknik/2001/TMU_AabenSager/02ma_stoejsag.htm#

....hvor det ser ud som om Roskilde Kommune pålægger Superbrugsen ikke at få
leveret varer om natten...Kan de det?

/T

Fra : Jesper Lund

Dato : 23-08-07 17:35

Towli wrote:

> ...hvor det ser ud som om Roskilde Kommune pålægger Superbrugsen
> ikke at få leveret varer om natten...Kan de det?

Der skal være en hjemmel i miljøbeskyttelsesloven, men de skriver netop
i dit link, at lastbiler ikke kan overholde støjgrænserne om natten (i
praksis), og så er det vel naturligt at nedlægge et sådant forbud. NB:
det er kun en indstilling til udvalget.

Så hvis det ikke lige er den Føtex på Vesterbrogade, hvor jeg handler og
gerne vil have friske varer, kan du overveje at tage sagen op med den
tekniske forvaltning i din kommune...