Avenuen... rip off?
Fra : Martin Bak

Dato : 29-08-07 20:25

Tjah, hvorfor skulle det ikke kunne ske for Hr. Larsen?
Jeg synes at der er påfaldende sammenfald mellem "Avenuen" og den gamle
slager "aldrig mer´ skal jeg se dig".
Er der nogen der ved om det muligvis er bevidst? De første 8 takter er
næsten identiske.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Michael

Dato : 30-08-07 19:12

> [...]
> slager "aldrig mer´ skal jeg se dig".
> Er der nogen der ved om det muligvis er bevidst? De første 8 takter er

Der er unægteligt noget sammenfald mellem verset i "Avenuen" og omkvædet i
"Du gav bare löftan", som den svenske originalversion af Lars Stryg-sangen
(der vist lå på dansktoppen i over et år) hedder, men mon det ikke er
tilfældigt? Måske den lune gavflab også har hørt "Aldrig mere..." så meget
den gang, at han ubevidst har ladet sig inspirere.

/Michael

Fra : Robert Eriksen

Dato : 03-09-07 08:54

Martin Bak wrote:
> [...]
> slager "aldrig mer´ skal jeg se dig".
> Er der nogen der ved om det muligvis er bevidst? De første 8 takter er

Man kan vel ikke blive ved at være lige original.

Sømand Ombord har unægtelig også en del ligheder med What If God Was One
Of Us og du-du-dudu'en i starten af Familien Skal i Skoven minder imho
også en del om starten af Metallicas Blackened.

Heldigvis er det snart jul igen. Så kan han gribe fat i nogle gamle
travere og kaldet det endnu en glemmebog ;)

Fra : -= JF =-

Dato : 03-09-07 22:43

Robert Eriksen skrev:

> Heldigvis er det snart jul igen. Så kan han gribe fat i nogle gamle
> travere og kaldet det endnu en glemmebog ;)

Kort efter at han havde udgivet den sidste glemmebog, hed det sig at der
snart kom en glemmebog for børn.

--
Mvh. John