Dagens år - opfølgning
Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 29-08-07 11:20

"Dagens år-stafetten" gik tilsyneladende i stå. Sikkert
fordi der ikke var ret mange årstal tilbage. Men vi fik
jo slet ikke afsluttet "rockens historie" (1950'erne),
og der var måske også et par løse ender i de andre år.

Til året *1983* vil jeg lige føje et enkelt sangnummer fra
Monty Python-filmen "The Meaning Of Life": "Every Sperm
Is Sacred":
http://video.google.com/videoplay?docid=6001337998781677599

Til "rockens historie" i 1950'erne (nogle af dem er
allerede nævnt før, under andre årstal), vil jeg lige føje:

1954-04-12: Bill Haley: "Rock Around The Clock":
http://www.youtube.com/watch?v=cY9niMeOwlg

1954-09-04: Elvis Presley: "That's All Right, Mama":
http://www.youtube.com/watch?v=yFZLXVZkkbg

1954-09-14: Little Richard: "Tutti Frutti":
http://www.youtube.com/watch?v=6ayNdjFyk1c

Er der andre af jer, som er "brændt inde med noget"
til denne meget givende sommerleg "Dagens år"?

--
Herluf :·)

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 29-08-07 19:28

Herluf Holdt, 3140 skrev:

> "Dagens år-stafetten" gik tilsyneladende i stå.

> Er der andre af jer, som er "brændt inde med noget"
> til denne meget givende sommerleg "Dagens år"?

Hvis vi kalder det en sommerleg, er det egentlig også meget passende,
at den er gået i stå cirka nu.

Jeg fulgte ikke med hele vejen, men det var nogle gode tråde og en god
indgang til nettets bugnende hylder af gode og mindre gode musik- og
filmklip.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Holst

Dato : 29-08-07 21:10

Peter Brandt Nielsen wrote:

> Hvis vi kalder det en sommerleg, er det egentlig også meget passende,
> at den er gået i stå cirka nu.

Vi har efterhånden også fået dækket de fleste år i det sidste halve
århundrede.

> Jeg fulgte ikke med hele vejen, men det var nogle gode tråde og en god
> indgang til nettets bugnende hylder af gode og mindre gode musik- og
> filmklip.

Heller ikke jeg. Jeg må indrømme, at mit kendskab til og min interesse
for musik fra 70'erne og navnlig tidligere ikke er voldsom stor. Ikke at
jeg har noget imod den, for jeg kan såmænd holde ud at lytte til det
meste. Men der er ingen tvivl om, at det er det sidste af 70'erne,
80'erne og 90'erne, som jeg har fundet mest interessant.

Men der har helt sikkert være mange gode minder bragt frem, og jeg har
bestemt også fået lyttet til noget musik, jeg ikke rigtig kendt
tidligere, også musik fra før 70'erne

Fra : Peter Westh

Dato : 29-08-07 22:54

> Er der andre af jer, som er "brændt inde med noget"
> til denne meget givende sommerleg "Dagens år"?

Ja, jeg fortryder at jeg ikke fik postet nogle noget mere med bandet
"Swans" - jeg henviste til deres album "White light from the mouth of
infinity" fra 1991, men der er en del mere seværdigt på Youtube:

"Cop" fra albummet af sammen navn, der kom i 1985:
http://www.youtube.com/watch?v=m-Q2WKp48vs (med en sær fanvideo)

"A screw", en EP fra 1986 http://www.youtube.com/watch?v=_QRSSuEpI50 (Og en
glimrende og fremsynet video)

"New mind" fra albummet "Children of God fra 1987:
http://www.youtube.com/watch?v=aQPSGvkm14k (lettere latterlig video, men
dengang var den sikkert ret sej)

En liveversion af Beatiful Child fra samme album
http://www.youtube.com/watch?v=EayNRh_PkBc

"Love of life" fra albummet af samme navn, 1992:
http://www.youtube.com/watch?v=4EfxK0s-eFA

Og tilsidst et eksempel på hvordan for "sangeren" Michael Gira lyder i 2007:
http://www.youtube.com/watch?v=ULzmkhqTvKw. Albummet hedder "We are him",
bandet "Angels of light", og pladen er virkelig værd at tjekke ud, også hvis
man ikke kunne holde noget af ovenstående ud.

/P