Fjerne tape efter gulvtæppe?
Fra : Morten

Dato : 29-08-07 16:16

Hej

Jeg har et gulvtæppe i min stue jeg gerne vil have fjernet, og der er
trægulv under. Jeg har prøvet at løfte lidt i kanten af tæppet, og kan se at
der er brugt dobbeltklæbende tape, som får gummi-laget på undersiden af
tæppet til at gå med af (og sidde tilbage på trægulvet) når man tager det
af.

Kan jeg få denne tape af med en spartel eller lignende bagefter, uden at der
kommer mærker efter det i trægulvet?

/Morten

Fra : Rick

Dato : 29-08-07 16:57

"Morten" <FJERN_post@simonsen.mail.dk> wrote in message
> Kan jeg få denne tape af med en spartel eller lignende bagefter, uden at
> der kommer mærker efter det i trægulvet?

Jeg har stået over for samme problematik som dig.
Jeg prøvede alt mulig med sprit og andre opløsningsmidler. Jeg kunne ikke
engang få det af med en spartel. Jeg må ærligt indrømme, at jeg fik aldrig
spurgt en fagmand, om det var muligt, at få det af, men umiddelbart fandt
jeg det ret umulligt. Jeg gav mig derpå selv valget om at få nyt tæppe på
eller få gulvet slebet ned.

- rick -

Fra : Max

Dato : 29-08-07 19:08

Hej Morten

> Kan jeg få denne tape af med en spartel eller lignende bagefter, uden
> at der kommer mærker efter det i trægulvet?

Hvis du er heldig, ja så kan du trække det af når det er
varmet godt om med en hårtørrer.

--
Mvh Max