Prisen på slamsugnung ?
Fra : Jørn

Dato : 29-08-07 09:51

Hej,,er der nogen der kender en pris på en slamsugning ?
Jørn

Fra : Max

Dato : 29-08-07 10:18

Hej Jørn

> Hej,,er der nogen der kender en pris på en slamsugning ?

Det vil være en god ide at beskrive opgaven lidt mere og
fortælle lidt om hvor det foregår geografisk.

--
Mvh Max

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-08-07 11:00

On 29 Aug., 11:17, "Max" <max_j...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Hej Jørn

> Det vil være en god ide at beskrive opgaven lidt mere og
> fortælle lidt om hvor det foregår geografisk.

Det er nok rigtigt.
Jeg har på fornemmelsen at der er meget stor forskel på det om der er
tale om Nørrebro eller Vestjylland
Både forskel i timepriser, indberettet moms og lign.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-08-07 11:01

On 29 Aug., 10:51, "Jørn" <jornhans...@gmail.com> wrote:
> Hej,,er der nogen der kender en pris på en slamsugning ?

Vi har en lørdag formiddag fået tømt en sektiktank for 400 kr, om det
var sort eller ej kan jeg ikke huske, men det var det nu nok
Den lokale maskinstation er meget flink.

Fra : Leonard

Dato : 29-08-07 11:54

On Wed, 29 Aug 2007 10:00:50 -0000, Christian B. Andresen wrote:

> Vi har en lørdag formiddag fået tømt en sektiktank for 400 kr, om det
> var sort eller ej kan jeg ikke huske, men det var det nu nok

Bare fordi du ikke har fået en kvittering er det ikke ensbetydende med,
at det ikke er indført i et regnskab. Der er mange kunder, der forventer
at det er sort og så er det nemmeste at lade som om, at det er det. Men
derfor kan det godt blive hvidt igen.

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-07 18:33

> [...]

>var sort eller ej kan jeg ikke huske, men det var det nu nok
>Den lokale maskinstation er meget flink.

Vi gav ca. 7-800 kr. ( hvidt ) for tømning af septiktank, da vi boede ved
Hadsund.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : jones_net

Dato : 29-08-07 11:58

"Jørn" <jornhansen2@gmail.com> wrote in message
> Hej,,er der nogen der kender en pris på en slamsugning ?
> Jørn

Hvis det er en spuling af et kloakrør som er delvist stoppet, så koster det
600,- i 8881 Thorsø (og det er med regning, selvom det er i Jylland!)

/J

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 29-08-07 14:01

"jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis det er en spuling af et kloakrør som er delvist stoppet, så koster
> det 600,- i 8881 Thorsø (og det er med regning, selvom det er i Jylland!)

Menes at have givet 800,- for en spuling af helt stoppet system i Korsør.

-Leon

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 29-08-07 17:58

----------
> Hvis det er en spuling af et kloakrør som er delvist stoppet, så koster
> det 600,- i 8881 Thorsø (og det er med regning, selvom det er i Jylland!)
> /J
----------
Ak - ak, i Slagelse en lille tudse (hvidt arbejde) . . . ;-(
F. Svingsen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 29-08-07 21:06

Flemming Svendsen wrote:

> Ak - ak, i Slagelse en lille tudse (hvidt arbejde) . . . ;-(

Argh

500 hvidt i Fredericia (Gudsø Maskinstation)
1000 for weekend udkald

Men det er nu ved at være nogle år siden
7-9-13 - der har ikke været problemer siden vi fik lavet kloakken på
forsikringen (skjult rørskade)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-08-07 14:32

On 29 Aug., 12:54, Leonard <piper...@gmail.invalid> wrote:

> [...]
> at det ikke er indført i et regnskab. Der er mange kunder, der forventer
> at det er sort og så er det nemmeste at lade som om, at det er det. Men

Det ved jeg godt, men så afregnes der oftest med et girokort og ikke i
kontanter

Fra : Leonard

Dato : 29-08-07 15:06

On Wed, 29 Aug 2007 06:32:22 -0700, Christian B. Andresen wrote:

> Det ved jeg godt, men så afregnes der oftest med et girokort og ikke i
> kontanter

De fleste af mine kunder afregner i kontanter på stedet. Mange af dem
har den opfattelse at de har sparet penge (momsen) ved at afregne på
stedet og det er jo fint nok. Når jeg kommer hjem skriver jeg en faktura
ud og indfører det i regnskabet.

--
Leonard
Minigraver: http://leonard.dk/micrograver/

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-08-07 14:35

On 29 Aug., 15:01, "Leon Hulstroem" <LeonSPA...@hulstroem.com> wrote:

> Menes at have givet 800,- for en spuling af helt stoppet system i Korsør.

Lyder realistisk, så hvis det skyldes vandsparetoiletter, så kan man
altså skylle 20 m3 @ 40 kr ud for det samme som en spulings koster.
20 m3 er jo 20.000 liter, hvor mange skyl er det ?

Fra : Leonard

Dato : 29-08-07 15:08

On Wed, 29 Aug 2007 06:34:31 -0700, Christian B. Andresen wrote:

> 20 m3 er jo 20.000 liter, hvor mange skyl er det ?

Et gammelt ikke-vandspare WC skyller 10-15 liter ud, så der er til
1500-2000 skyl.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-08-07 08:50

On 29 Aug., 19:33, "Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> wrote:

> Vi gav ca. 7-800 kr. ( hvidt ) for tømning af septiktank, da vi boede ved
> Hadsund.

En lørdag formiddag ?

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-07 11:20

> Vi gav ca. 7-800 kr. ( hvidt ) for tømning af septiktank, da vi boede ved
> Hadsund.

>En lørdag formiddag ?

Nej, en hverdag. Har vist kun haft slamsugeren ude en lørdag en gang og det
kostede svjh. omkring 1000 kr., så det er da ikke fordi, at det var så meget
dyrere.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-08-07 08:51

On 29 Aug., 16:07, Leonard <piper...@gmail.invalid> wrote:

> Et gammelt ikke-vandspare WC skyller 10-15 liter ud, så der er til
> 1500-2000 skyl.

Og et sparetoilet skyller vel med 6 liter, så man kan næsten ikke
spare 1 gang slamsuger pr. år.

Fra : Leonard

Dato : 30-08-07 09:12

On Thu, 30 Aug 2007 00:51:23 -0700, Christian B. Andresen wrote:

> Og et sparetoilet skyller vel med 6 liter, så man kan næsten ikke
> spare 1 gang slamsuger pr. år.

Næh, men hvis det er nødvendigt med en slamsuger, så bruges spareskyllet
forkert eller afløbet er lagt / dimensioneret forkert til et
spareskyllewc.

Af hensyn til de fremtidige vandreserver er der stadig god grund til at
spare på vandet, det er ikke alt der kan gøres op i penge.

Fra : plykkegaard@gmail.co~

Dato : 30-08-07 16:30

Leonard wrote:

> Næh, men hvis det er nødvendigt med en slamsuger, så bruges spareskyllet
> forkert eller afløbet er lagt / dimensioneret forkert til et
> spareskyllewc.

Ok

dvs man river huset ned etablerer ny kloakering der understøtter
spareskyl
Efterfølgende kan man så bygge et nyt hus

> Af hensyn til de fremtidige vandreserver er der stadig god grund til at
> spare på vandet, det er ikke alt der kan gøres op i penge.

Hvad med at spare på resourcerne sådan helt generelt?

- Peter

Fra : Leonard

Dato : 30-08-07 16:37

On Thu, 30 Aug 2007 08:30:27 -0700, plykkegaard@gmail.com wrote:

> Ok
>
> dvs man river huset ned etablerer ny kloakering der understøtter
> spareskyl
> Efterfølgende kan man så bygge et nyt hus

Næh, enten lærer man døtrene i huset at spare på papiret og at bruge det
store skyl, når der er andet end væske, der skal skylles ud eller man
aftaler en ordning med regelmæssig spuling af rørene med den lokale
slamsuger.

Alternativt kan kloak i mange tilfælde ændres uden at rive huset ned.

> Hvad med at spare på resourcerne sådan helt generelt?

Der er sandsynligvis mest sparet ved at bruge spareskyllewc og
slamsuger. En årlig spuling af rørene bruger mindre vand end at bruge et
gammeldags wc.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-08-07 20:44

Leonard wrote:

> Alternativt kan kloak i mange tilfælde ændres uden at rive huset ned.

Kloakledningerne er ført under huset da det blev bygget sidst i 40'erne
Hvis der ikke er brud/sammenfald så forsikringen betaler så koster det
spidsen af en jetjager at lægge om/reparere

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Bino

Dato : 31-08-07 17:08

> Der er sandsynligvis mest sparet ved at bruge spareskyllewc og
> slamsuger. En årlig spuling af rørene bruger mindre vand end at bruge et
> [...]

Desvære så ødelægger spulingen rørene , måske var det en mulighed at lægge
en strømpeforing i ledningen .

Men man kommer ikke udenom at ledningen skal laves, det er bare et spørgsmål
om tid.

Brian