Alarm til hus - hvem er billigst på månedl~
Fra : CAH

Dato : 28-08-07 19:22

Hej

Er der nogen som har set nogen sammenligninger af pris for alarm
systemer, hvem koster mindst i mådnelige afgifter. Har tænk og test
eller nogen andre testet de forskellige udbydere af alarmsystemer?

Hvad betaler du hos dit selskab, og hvad er dine personlige
erfaringer?

Mange hilsner
Cah
www.winches.dk

Fra : Mureren

Dato : 28-08-07 19:49

Hej

[...]

Jeg har et system herfra som jeg er godt tilfreds med:
http://www.absalarm.dk/webcare.asp?ID=Stc546-Itm

Bemærk at deres priser er for et _købt_ anlæg, modsat mange andre steder
hvor man lejer anlægget.
Du kan så selv vælge om du vil kobles op til deres alarmcentral, eller kun
have anlægget til at ringe op til forudbestemte numre, og om der skal bruges
gsm-modul eller ej.

Mvh.
Mureren

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 29-08-07 10:52

CAH skrev:
> [...]
> eller nogen andre testet de forskellige udbydere af alarmsystemer?
>
> Hvad betaler du hos dit selskab, og hvad er dine personlige

Hej

Vi har et system fra tidl Falck Securitas, nu G4S. Vi betalte 1000 kr
for installation af nøgleboks, kontrolpanel, 3 rumfølere, dørføler,
nøgletags og fjernbetjening. Derudover 995 kr for GSM modul (TDC) så
systemet kan kommunikere med omverdenen.

Den månedlige afgift afhænger hos G4S af hvilken pakke du vælger. Du kan
vælge en "skrabet" pakke hvor enhver service fra Falck betales efter
regning (alarmkørsel, service på udstyr, mv), en mellempakke hvor
almindelig service og alarmkørsel er dækket og en luksuspakke hvor
fejlalarmer intet koster ( praktisk i familier med små børn) og hvor der
er nøgledækning, så du kan kontakte alarmselskabet hvis du smækker dig ude.

Priserne kan ses på deres hjemmeside. Af deres hjemmeside fremgår priser
fra 199 til over 400 kr pr måned. Vi betaler i omegnen af 285 kr i
måneden, og endvidere er vores indboforsikring blevet 25% billigere
efter installering af alarmsystemet.

Vi valgte G4S fordi de er kendte. Vi ved godt et alarmselskab ikke
kommer ud og fanger en potentiel tyv. Men hvis der har været indbrud og
man er bortrejst, så sikrer de huset (får afspærret evt smadrede vinduer
mv) og man bliver orienteret på forhånd så man ved hvad man kommer hjem
til.Den service alene betaler vi gerne for. Vi har prøvet at komme hjem
til et værre rod ovenpå et indbrud og der var det overraskelsen mere end
andet som vi blev påvirket af. Jeg ville derfor aldrig vælge et system
uden opkobling til central hvor der bliver sendt en vagt ud for at
tjekke huset.

Jesper

Fra : Carsten

Dato : 31-08-07 08:20

"Jesper Mehlsen" <jespermehlsenFJERNDETTE@gmail.com> skrev i en meddelelse
> måneden, og endvidere er vores indboforsikring blevet 25% billigere efter
> installering af alarmsystemet.

Vær opmærksom på at hvis man har fået nedsat sin indboforsikring grundet
alarm så SKAL alarmen også være sat til for at de dækker ved indbrud. Hvis
det konstateres (efter indbrud) at alarmen ikke har været slået til, så er
der vistnok ingen (eller i hvert fald nedsat) dækning.

Carsten

Fra : CAH

Dato : 30-08-07 08:31

On Aug 29, 11:51 am, Jesper Mehlsen
<jespermehlsenFJERNDE...@gmail.com> wrote:

> [...]
> andet som vi blev påvirket af. Jeg ville derfor aldrig vælge et system
> uden opkobling til central hvor der bliver sendt en vagt ud for at

Hej Jesper

Jeg har ikke forstand på alt det her, kan tyven slå alarmen til
alarmcentralen fra ved at klippe ledning til telefon?

Mange hilsner
Mads

Fra : Per Thomsen

Dato : 30-08-07 09:20

Hvis den er monteret rigtigt, går alarmen på centralen.

Per

Fra : Hauge

Dato : 30-08-07 09:43

CAH wrote:
> Jeg har ikke forstand på alt det her, kan tyven slå alarmen til
> alarmcentralen fra ved at klippe ledning til telefon?

Ikke hvis man bruger GSM-modul (mobiltelefon-modul) til alarmen.

Mvh Hauge

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 30-08-07 13:41

> [...]
>
> Jeg har ikke forstand på alt det her, kan tyven slå alarmen til
> alarmcentralen fra ved at klippe ledning til telefon?

Hej Mads

Der er ingen ledning. GSM sender mv sidder inde i selve alarmens
kontrolsystem. Skåret ud i pap: den virker som en mobiltelefon.

Der er også batteri på denne, så i tilfælde at strømsvigt fortsætter
alarmen med at virke. Efter noget tid på batteri kommer Falck automatisk
ud og tjekker.

Hilsen Jesper

Fra : CAH

Dato : 30-08-07 13:29

> Ikke hvis man bruger GSM-modul (mobiltelefon-modul) til alarmen.
>
> Mvh Hauge

Meget smart, kan tyven vide at man har et GSM modul, så man slipper
for at han smadre ens almindelige telefon forbindelse.

Tak til alle der har skrevet, er der andre der har nogen priser på
alarm systemer, så høre jeg gerne fra dem.

Fra : CAH

Dato : 31-08-07 10:23

> [...]
> det konstateres (efter indbrud) at alarmen ikke har været slået til, så er
> der vistnok ingen (eller i hvert fald nedsat) dækning.

Det var også beskeden fra vores forsikringsselskab, de gav et afslag,
men så skulle alarmen være sat til for at de ville dække .

Fra : Per Thomsen

Dato : 31-08-07 13:23

>Det var også beskeden fra vores forsikringsselskab, de gav et afslag,
>men så skulle alarmen være sat til for at de ville dække .

Ja, selvfølgelig. En sikkerhedssele virker også kun (efter hensigten) hvis
man benytter den.

Per

Fra : Carsten

Dato : 01-09-07 19:20

"Per Thomsen" <PerThomsenNews@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, selvfølgelig. En sikkerhedssele virker også kun (efter hensigten) hvis
> man benytter den.
> Per

Hmmm Per, den er meget god, men sætter du f.eks. alarmen til hvis du kommer
tidligt hjem fra arb. og lige kan nå en lille times skraber (i soveværelset)
inden kone og børn kommer væltende ? tror du at en tyv kan nå at løbe med
dit 42" fladskærms-tv indenfor samme time ?

Carsten

Fra : Is

Dato : 01-09-07 20:37

"Carsten" <carsten@noexists.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> inden kone og børn kommer væltende ? tror du at en tyv kan nå at
løbe med
> dit 42" fladskærms-tv indenfor samme time ?

Ja !

10 min efter jeg var kørt på arbejde en morgen kl 05:30 ringede det på
døren. Min kone troede at det var en fejl ved den trådlåse dørklokke
(den har før ringet uden der var nogen) og foretog sig derfor ikke
noget.

Men 10 minuter senere pudslede ved vinduet ved siden af soveværelset ,
det var to fyre, hvor den ene af dem var igang med at pille listerne
af vinduet.

Da de så at der stadig var nogen i huset forsvandt de uden noget
udbytte.

Så derfor overvejer jeg selv noget overvågning nu.

Det bliver sikkert noget kameraovervågning med indbygget bevægelses
sensor.
Ikke fordi jeg har noget af værdi, men for at føle en lidt større
trykhed

mvh Is

Fra : Carsten

Dato : 02-09-07 09:35

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse3@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sensor.
> Ikke fordi jeg har noget af værdi, men for at føle en lidt større

I så fald, så sørg for at købe en som gemmer den optagede sekvens direkte på
internet (ftp). Hvis den logger til noget du har i hjemmet (pc, HD recorder
eller simpel vhs) så kan du være sikker på at de tager den enhed med sig
også. Der findes masser af netværkskameraer (trådløse) som kan gemme
billederne direkte til en ftp server.

Carsten

Fra : Is

Dato : 02-09-07 16:25

> [...]
sig
> også. Der findes masser af netværkskameraer (trådløse) som kan gemme

Har du link til noget specielt angående dette.

Jeg havde nu kig på en HD optager, som så skulle placeres væk fra det
andet "udstyr".

Erik Isager

Fra : Carsten

Dato : 03-09-07 07:26

> Har du link til noget specielt angående dette.

Jeg har ikke et selv, så jeg har ingen personlige erfaringer, men i det
rimelige prisleje så er det næsten kun D-Link som har noget der kan bruges.
Søg på "d-link dcs". Der er mange modelnumre at vælge imellem - jo højere
nummer jo højere pris.

> Jeg havde nu kig på en HD optager, som så skulle placeres væk fra det
> andet "udstyr".

Ja, men den finder de squ nok også

Carsten

Fra : Per Thomsen

Dato : 04-09-07 13:42

> [...]
> soveværelset) inden kone og børn kommer væltende ? tror du at en tyv kan
> nå at løbe med dit 42" fladskærms-tv indenfor samme time ?

Jeg har meget svært ved at tro, at forsikringen ikke dækker hvis man er
hjemme og ikke har slået alarmen til.
Men hvis det er sandt, trækker jeg min middelmådige analogi tilbage :)

Per