AIFF til .swf ??
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 09-07-01 19:26

Kan LiveMotion lave en AIFF om til en Flash fil ? Hvis ikke hvad kan så
?

--
Cordiali saluti Jesper
mailto:jesper@gylling.net

Fra : Ben Knudsen

Dato : 09-07-01 19:44

jesper@gylling.net,Ny-Internet writes:
>Kan LiveMotion lave en AIFF om til en Flash fil ? Hvis ikke hvad kan så

Øhhh.. Flash? Men jeg vil nu tro, at Livemotion også kan.

Mvh Ben

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 09-07-01 21:12

Ben Knudsen <ben@net.dialog.dk> wrote:

> Øhhh.. Flash? Men jeg vil nu tro, at Livemotion også kan.
>
> Mvh Ben

Hej Ben

Ikke helt forstået. Jeg har en AIFF-fil, som jeg gerne vil implementere
på et website, så derfor skal jeg bruge et format, som kan loade mens
man surfer på sitet og hvis man så pludselig vil have musik går den i
gang med at spille.

Jeg har eksperimenteret lidt med en mp3 fil og det kører ikke
ordentligt.
--
Cordiali saluti Jesper
mailto:jesper@gylling.net

Fra : tom dissing

Dato : 09-07-01 23:26

Jeg mener at quicktime streamer fra version 5.0
Altså loader mens t fint billede viser at den gør det.. Er filen stor..+ 5MB
... Hører jeg - som regel - lyden før jeg har downloadet den. ( typisk MP3
filer )
Tom

Fra : Ben Knudsen

Dato : 09-07-01 21:51

> [...]
>på et website, så derfor skal jeg bruge et format, som kan loade mens
>man surfer på sitet og hvis man så pludselig vil have musik går den i

Jammen, jeg mente det ganske alvorligt. Programmet Macromedia Flash skaber
flash (.swf)-filer, som ganske rigtigt kan det, du efterlyser. Livemotion
er Adobes tilsvarende program.
Begge formater giver mulighed for at integrere lyd - og her er det pga.
størrelsen smartest at bruge mp3.

Du kan også embedde en lydfil i wav-format direkte i din html, men det
giver ikke samme mulighed for kontrol. Til gengæld er brugeren ikke
afhængig af et flash-plugin.

>Jeg har eksperimenteret lidt med en mp3 fil og det kører ikke
>ordentligt.

Hvad gjorde du?

Mvh Ben

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 09-07-01 22:17

> [...]

> er Adobes tilsvarende program.
> Begge formater giver mulighed for at integrere lyd - og her er det pga.

Det ved jeg godt og jeg har allerede en mp3 fil, der lyder godt og
fylder lidt ), men jeg kan ikke få det til at virke ordentligt.

> Du kan også embedde en lydfil i wav-format direkte i din html, men det
> giver ikke samme mulighed for kontrol. Til gengæld er brugeren ikke
> afhængig af et flash-plugin.

> Hvad gjorde du?

Jeg prøvet at linke til min mp3 fil, men så kommer der et QuickTime
ikon, når jeg beder den om at afspille mp3 filen.

Jeg vil gerne have den til at hente mp3 filen og cache den, så den
starter med det samme når jeg beder om det (klikker på et højttaler
ikon). Det må ikke forstyrre websitet generelt, når man surfer på det.

Det site det skal køre på har en del billeder og de fleste, der besøger
sitet har en adsl linie.

--
Cordiali saluti Jesper
mailto:jesper@gylling.net

Fra : Martin Edlich

Dato : 09-07-01 22:26

In article <1ewawg8.iprr9t1jx245mN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Jeg prøvet at linke til min mp3 fil, men så kommer der et QuickTime
> ikon, når jeg beder den om at afspille mp3 filen.

Er serveren sat op så den ved hvad en mp3-fil er?

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Ben Knudsen

Dato : 09-07-01 22:31

jesper@gylling.net,Ny-Internet writes:
>Det ved jeg godt og jeg har allerede en mp3 fil, der lyder godt og
>fylder lidt ), men jeg kan ikke få det til at virke ordentligt.

Næh, men du har altså ikke integreret den i en flash-fil, men kaldt den
direkte fra siden?
Hvis ja, så er det der, det går galt. Du skal have den integreret i en
flash-fil.

>Jeg prøvet at linke til min mp3 fil, men så kommer der et QuickTime
>ikon, når jeg beder den om at afspille mp3 filen.

Det er ikke så sært.

>Jeg vil gerne have den til at hente mp3 filen og cache den, så den
>starter med det samme når jeg beder om det (klikker på et højttaler
>ikon). Det må ikke forstyrre websitet generelt, når man surfer på det.

Igen. Du skal lave en flash-fil. Det er en kunst i sig selv, men hvis du
har enten Macromedia Flash eller Livemotion, kan du finde en del eksempler
på nettet eller vælge den langsomme vej via manualen. Typisk laver du en
lille kasse i en foruddefineret størrelse, som passer til din webside. I
kassen anbringer du play- og stopknap og programmerer dem til at at tænde
og slukke musikken. Det er faktisk ikke så svært.

Ellers tror jeg der er en dk.edb.internet.webdesign.flash eller
lignende... det er faktisk det rigtige sted at spørge.

Mvh Ben

Fra : Sascha

Dato : 10-07-01 22:00

Hvorfor!!!

Hvorfor dog vækge at lave en flash film.
Quicktime 5 kan hvis Serveren har installeret en Quicktime server streame.
Windows media kan streame som standard.
Det vil da være lettere at lave et script der kan dele din lyd op til Mac og
Windows. Det kan laves ret simpelt i css eller et javascript.

Hvis du virkelig ønsker at lave din lyd i flash vil jeg råde dig til at lave
det i Macromdia Flash. LiveMotion er et godt program, men kan ikke scripte
ordentligt, så det er lidt af en blindgyde at begynde med det.

Flash
Du skal starte i Frame 1 med at importere din lyd - lyden skal sættet til at
streame. I frame 2 skal du vælge den samme lyd, og sætte lyden til start. du
skal i frame 3 stoppe filmen.

Det er en meget gammeldags måde at gøre det på, og der findes mange måder
der er bedre at gøre det på i Flash 4 og 5, men denne måde burde også virke
i LiveMotion

mvh
Sascha David amdi Petersen