onmouseover
Fra : JensC

Dato : 29-08-07 11:28

Hej Ng

Jeg vil gerne lave en side med noget tekst og en billedholder eller hvad man
kalder sådan en. I teksten vil der være bestemte ord, hvor der skal laves en
funktion, så når man kører musen over, kommer et billede i billedholderen.
Dette billede bliver stående indtil man kører over et nyt ord.

Hvordan kan man lave det?

Hilsen
Jens

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 30-08-07 14:09

Laves som et ganske almindeligt rollover. Det indledende billede skal
bare være ensfarvet i samme farve som sidens baggrund. Det kan
eventuelt også være transparent.
Scriptet er nemt at sætte op med Behaviors.

Fra : JensC

Dato : 31-08-07 08:46

Hej Jens

Tak for svaret.

Hvor finder jeg Behaviors? Er det et script, som jeg retter til eller?

Hilsen
Jens

Fra : Wilstrup

Dato : 31-08-07 15:05

Behavoirs er det samme som "opførsel" på dansk -og det hedder
det også i FP 2O03.
Findes under "Formater" i menu-linjen.

AHW

Fra : JensC

Dato : 31-08-07 16:22

Hej Wilstrup

Tak for svaret. Så ved jeg hvordan jeg skal sætte det ind, nu er det bare
hvordan jeg laver selve scriptet, men det er måske en anden gruppe, eller
findes der et sted med script eksempler?

Hilsen
Jens

Fra : Wilstrup

Dato : 02-09-07 09:56

Jamen, jeg svarede blot på hvor du kunne finde "opførsel" -
hvis det er musen, du vil have til at reagere, når du fører
den over et billede eller en tekst, skal du benytte dig af
DHTML -mulighederne i FP 2003.

Har du ikke ikonerne oppe, så gør følgende:

På menulinjen: Vis -værktøjslinjer-dhtml-effekter.

Når denne boks er placeret på din menulinje eller et andet
sted, vælger du simpelthen den effekt du vil have;

fx onmouseover:

Skriv fx "test" på siden - marker ordet. Aktiver
dhtml-effektboksen - der står "på- <Vælg handling>" - klik på
denne fx "Når musen flyttes henover" vælg derpå
"Anvend" -<Vælg en effekt> og vælg "Formatering" -og den nye
boks kommer frem, hvor du så har valget mellem "skrifttype" og
"vælg en kant"

Eller find et billede og indsæt det - vælg atter "når musen
flyttes hen over" - anvend "Byt om på billede" - <Vælg et
billede> og vælg det billede du vil bytte ud med et andet. Gem
det hele og se resultater ved "eksempelknappen".