error!
Fra : Margit Olsen

Dato : 25-08-07 09:00

I forbindelse med mit indlæg den 24/7 om mine problemer med Win family, er
jeg lidt ked af hvis jeg helt skal nedlægge programmet, selv om jeg har det
hele på en cd.

Men jeg kan fortælle, at der yderligere står: exception ERangeError in
module Winf60.exe at oooB68A2. Range check error.
Er der nogen der er blevet klogere på det og måske hjælpe mig?

Mvh Margit

Fra : Arne Feldborg

Dato : 25-08-07 23:39

"Margit Olsen" <margitolsen@mail-telia.dk> skrev Sat, 25 Aug 2007
09:59:39 +0200

>Men jeg kan fortælle, at der yderligere står: exception ERangeError in
>module Winf60.exe at oooB68A2. Range check error.

Det er en fejlmelding der er velkendt i Winfam. Desværre er der flere
forskellige ting der kan udløse den, og derfor findes der heller ikke
nogen universalløsning på at undgå det.

Grundlæggende handler det om, at et datafelt er blevet længere end
programmet forudsætter at det skulle være. Det kan være sket ved import
af en gedcomfil, men det kan også skyldes en intern fejl i selve
programmet (det sidste er desværre nok det mest sansynlige).

Det bedste bud må være, at tage din datafil "filnavn.ge6" og prøve at
køre den hos en bekendt der har Winfam. Hvis dette lykkes, så skal du
slette hele din nuværende installation af Winfam og geninstalere den.

Men det er absolut ingen garanti for at det vil lykkes. Problemet kan
nemlig også skyldes en konflikt mellem Winfam og lige netop dit system
og her især din printerdriver.

Winfam *er* et gammelt program. Det er faktisk skrevet til Windows 3.11,
som ingen længere husker hvordan så ud.

Og uanset alle løfter, så er der ikke noget, der tyder på at en
opdatering er lige om hjørnet. Så det næstbedste råd må være: Smid det
på porten og få et andet og bedre program instaleret. Jo før - jo bedre.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/