Medal of Honor Airborne demo - grafikkort ~
Fra : Kim

Dato : 25-08-07 20:28

Den vil ikke starte op, siger at mit grafikkort ikke er supported :(

Readme siger:
Video: DirectX 9.0c, NVIDIA GeForce 6600 GT, ATI Radeon
X1300 Pro, or better with Shader 3.0 support for Windows XP or
Vista (Note: NVIDIA 6800XT, 6800LE, 7100GS, 7200GS, 7200LE,
7300GS, 7300GT cards not supported). NOTE: NVIDIA SLI and ATI Crossfire
modes are not supported in Medal of Honor Airborne Demo.

Jeg kører med et Sapphire ATI Radeon 9500 Pro 128MB og har
aldrig haft problemer med andre spil

Kan jeg så virklig ikke spille denne demo eller hvad skal der til for
at jeg kan spille den ?

Mvh Kim
Win Xp Pro Sp 1+2
ASUS P4P800 SE
Intel® Pentium® 4 Processor Clock Speed 2.8 GHz
CPU Cooler Zalman Model: CNPS 7700
2* 512 MB PC3200 DDR RAM Kingston Dual-Channel DDR400
Strømforsyning NorthQ NQ4001EX 400WATT
Sapphire ATI Radeon 9500 Pro 128MB
Harddisk 1 * 40 + 1 * 80 Seagate Barracuda IV 7200 rpm
Harddisk 1 stk Sata2 SAMSUNG HD160JJ 160 GB
Creative SoundBlaster Audigy Player,
Kabinet ATX Antec PlusView 1000AMG SOHO File Server
Kabinet-blæsere 2* Papst 80mm 8412N2GLE 12dB
Højttalere Logitech X-230
Monitor 19" ViewSonic E92F+SB

Tak på forhånd.

Fra : Bjarne K.

Dato : 25-08-07 21:25

"Kim" <no@way.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> aldrig haft problemer med andre spil
>
> Kan jeg så virklig ikke spille denne demo eller hvad skal der til for

Ikke for at lyde hovskisnovski, men du gir jo selv svaret i ovenstående.
Eller rettere jeg tror at det er fordi, at dit grafikkort ikke er
supporteret af spillet.

Der er engang imellem folk, der fifler lidt med spil, for at ændre de krav
der skal til, for at køre et spil (mener jeg har hørt det gjort ved BF2, der
ikke supporterede <= gforce4 tror jeg det var), men det virkede vist ikke
alt for godt. Søg eventuelt selv om dette findes.

Der er nok ikke andet for at du må have muldvarpen op.

Bjarne K.

Fra : Mads

Dato : 26-08-07 00:15

On Sat, 25 Aug 2007 21:28:20 +0200, "Kim" <no@way.dk> wrote:

> [...]
>aldrig haft problemer med andre spil
>
>Kan jeg så virklig ikke spille denne demo eller hvad skal der til for

Radeon 9500 har ikke Shader 3 support.
Det er jo også adskillige år ældre end det Radeon X1300 Pro
der nævnes i ReadMe filen.

Det er vist på tide at opgradere

Jeg kan forøvrigt nævne at MOH Airborne kører fint på et
Nvidia 7800 GTX, så du behøver altså heller ikke købe
det allernyeste og dyreste.

mvh Mads

Fra : Kim

Dato : 26-08-07 06:27

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev
> [...]
>
> Jeg kan forøvrigt nævne at MOH Airborne kører fint på et
> Nvidia 7800 GTX, så du behøver altså heller ikke købe

Hvilket grafikkort er det billigeste der kan køre det ?

Og kan det sidde på mit ASUS P4P800 SE ?

Mvh Kim

Fra : Kim

Dato : 26-08-07 06:37

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev
> Det er vist på tide at opgradere

Det skaj selvfølgelig være til en AGP port, som
jo er på mit Asus bundkort

For hvis det skal være til PCI ( express ) skal
man jo til at købe et nyt bundkort, så måske ny
CPU og Ram, gaaaaab det blive jo så pisse dyrt...

Mvh Kim

Fra : Kim

Dato : 26-08-07 06:58

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev
> Det er vist på tide at opgradere

Gaaaab nogle priser, og så er det kun til PCI...skod.

ATI ALL-IN-WONDER X1800 XL Model: X1800 XL
Port type: PCI Express x16
2.944 kr.

NVidia GeForce 7800 GTX / PCI Express x16 / 430 MHz / 256 MB GDDR3 SDRAM
(1.2 GHz) / VGA / DVI
3.390 kr.

Det er fanme for dårlig at man skal til at købe en næsten ny pc,
med bundkort, CPU, ram og grafikkort løber det hurtigt op til
flere tusinde kroner bare for at spille et spil.

Fra : Per Nielsen

Dato : 26-08-07 07:56

Kim wrote:
> [...]
> med bundkort, CPU, ram og grafikkort løber det hurtigt op til
> flere tusinde kroner bare for at spille et spil.

Jeg overvejer også en sidste opgradering af gfx-kort til AGP. Ati Radeon
X1950 Pro skulle være det hurtigste til AGP, og det fås til omkring 1.200,-.

http://tinyurl.com/3dg2f5

Nogen der evt. ved om der skulle være hurtigere AGP-kort på vej?

Fra : Kim

Dato : 26-08-07 07:59

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.dk> skrev
> Jeg overvejer også en sidste opgradering af gfx-kort til AGP. Ati Radeon
> X1950 Pro skulle være det hurtigste til AGP, og det fås til omkring
> 1.200,-.

Ved du om det kan trække MoHa Airborne ?

/Kim

Fra : Per Nielsen

Dato : 26-08-07 08:17

Kim wrote:
> Ved du om det kan trække MoHa Airborne ?

Jeg tror det. Hvis man kigger hos Tomshardware, er det f.eks. ca. dobbelt så
hurtigt i Battlefield 2142 som mit nuværende GeForce 6800GT. Det giver da en
god indikation

http://www23.tomshardware.com/graphics.html

Fra : Veset

Dato : 26-08-07 17:39

On Sun, 26 Aug 2007 08:58:53 +0200, "Kim" <no@way.dk> wrote:

>"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.dk> skrev
>
>Ved du om det kan trække MoHa Airborne ?

Har ovenstående kort, og det kører ganske glimrende

--
Veset

Fra : Hagar

Dato : 26-08-07 08:01

> [...]
> med bundkort, CPU, ram og grafikkort løber det hurtigt op til
> flere tusinde kroner bare for at spille et spil.

Hvis du nu lige klapper hesten, og venter til den fulde udgave kommer, så er
der mulighed for at du kan komme til at køre det, en demo plejer at kræve
mere end det endelige.
Jeg kan heller ikke køre demoen med mir x800xt så jeg venter også på den
endelige udgave og ser så hvad de sker.

Hagar

Fra : Bruno

Dato : 26-08-07 12:39

Kim wrote:

> Det er fanme for dårlig at man skal til at købe en næsten ny pc,
> med bundkort, CPU, ram og grafikkort løber det hurtigt op til
> flere tusinde kroner bare for at spille et spil.

Nej - det som er for dårligt er at spillene ikke udnytter ny hardware
ordentlig fordi folk er så langsomme til at opgradere!

Tag en tudekiks og få så opgraderet din PC

Mvh
Bruno

Fra : Kim

Dato : 26-08-07 16:44

"Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev
> Nej - det som er for dårligt er at spillene ikke udnytter ny hardware
> ordentlig fordi folk er så langsomme til at opgradere!

Vi kan ikke alle være født med en guldske i munden
og have røven fyldt med penge....

Nogle af os priotere trods alt pengene til vores børn
frem for at bruge dem på nyt hardware hver ½ år.

> Tag en tudekiks og få så opgraderet din PC

Har ikke råd.

Måske du kunne betale de 5-10.000 kr for mig
som det rige svin du åbenbart er ?

Fra : Mads

Dato : 26-08-07 18:05

On Sun, 26 Aug 2007 17:43:54 +0200, "Kim" <no@way.dk> wrote:

>Måske du kunne betale de 5-10.000 kr for mig
>som det rige svin du åbenbart er ?

Sikke da en pæn kommentar. Man fortryder sgu at man
forsøgte et hjælpe dig.

Fra : Brian K

Dato : 27-08-07 02:53

> Nogle af os priotere trods alt pengene til vores børn
> frem for at bruge dem på nyt hardware hver ½ år.

Hej

Med et ASUS P4P800 SE - så er der vist gået langt over 1/2 år - hvor
gammelt er det bundkort - 5 - 7år gammelt?

Idag kan en ganske ok Gamer pc fås for omkring 4000 kr - kik hos
www.topdata.dk.

Køber du på klods hos feks elgianten - så snakker man en tusse mere men
tilgængæld om 150 - 200 kr pr mdr.

At købe de nye spil - til den PC du har - er som at putte en skoda motor i
et Ferrai karroseri (eller omvendt) - it just dont mix.....

Og den Demo - ser forfærdlig MEGET bedre ud når alle settings i stillet står
på HIGH ! (jeg har selv lige installeret den igår - Fuuuuuck....... den
grafik er ALT for hård!!)

Og bare for at gøre dig liiiiiiiidt misundelig....... så ser min PC sådan
her ud:

ASUS P5N-E SLI Bundkort
2GB KINGSTON RAM
CPU Intel E6600
250HD
GF8800GTS m/ 640GB RAM

Og naturligvis 1 stk 22" widescreen skærm - opdateringshastighed 2 ms.

Og den sparker røv

/brian

Fra : Brian K

Dato : 27-08-07 02:58

"Brian K" <spam@noway.dk> skrev i en meddelelse
> GF8800GTS m/ 640GB RAM

Fuck... det var mange ram - der skulle naturligvis stå 640 mb

Fra : Martin Hughes

Dato : 27-08-07 10:47

LOL

Længe siden jeg har moret mig så meget ved at læse en tråd.
sidst var med gratis rumspil, men det var nu også lant ude.

Jeg forsøger også lige engang at hjælpe den kære fattigrøv Kim
find dig et AGP kort der understøtter Shader 3. Køb det evt. brugt
af en at de rigesvin der opgradere hvert gang der kommer nyt.

Det sidste og største AGP kort fra NVIDIA er 6800ultra. De kommer
ikke med nyere kraftigere AGP kort.
Jeg er ikke tilhænger af ATI Kort og deres driveres, så jeg ved ikke lige
hvad der rør sig der, men mon ikke også man skulle kunne finde et AGP
kort der som understøtter Shader 3.

Mvh Martin

Fra : Per Nielsen

Dato : 27-08-07 12:38

Martin Hughes wrote:
> [...]
> lige hvad der rør sig der, men mon ikke også man skulle kunne finde
> et AGP kort der som understøtter Shader 3.

Og vi andre forsøger at hjælpe Martin...
Skal det være AGP kort fra Nvidia ville jeg snuppe et 7950GT...

http://tinyurl.com/23a8al

http://tinyurl.com/ywavcx

Fra : Martin Hughes

Dato : 27-08-07 13:37

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.dk> wrote in message

> Og vi andre forsøger at hjælpe Martin...

Mit indlæg er også en hjælp, bare et af de mere sakastiske, Er træt af at
folk rakker sådan ned på hinnanden.
Faktiske er det da lige før man ikke gider hjælpe længere. Ligesom det var
udslaget her og grund til min kommentar.

Synes bestemt heller ikke den kommentar til MADS var på sin rette plads!!!

> Skal det være AGP kort fra Nvidia ville jeg snuppe et 7950GT...
>
> http://tinyurl.com/23a8al
>
> http://tinyurl.com/ywavcx

Der kan man bare se. Jeg som mente at 6 serien af Nvidia var de sidste AGP
kort. My mistake, men når det er
sagt så synes jeg stadig at det er en hjælp hvad jeg har skrevet med at
prøv, at købe brugt! Selv hvis Kim valgte,
at opgradere sidt bunkort til et nyt der understøtter PCI express og hvor
han kan bruge sin ram og evt. processor!
vil han kunne spare største delen af penge ved at købe brugt grafikkort og
der er nok af dem rundt omkring.

Grafikkort er dyre hvis man sammnligner med de andre hardware ting, CPU,
RAM, PROCESSOR!

Mvh Martin

Fra : Lars Jensen

Dato : 27-08-07 22:02

Brian K skrev:
> "Kim" <no@way.dk> skrev i en meddelelse

> Og bare for at gøre dig liiiiiiiidt misundelig....... så ser min PC sådan
> [...]

Pffft... skrammelmaskine... :)

ASUS P5N-E SLI Bundkort
2 Gbyte GeIL DDR II 533@800Mhz
CPU Inten E6700 2,66@3,0Ghz
1 x 120Gbyte Raptor 10.000 RPM
2 x 250 Gbyte Seagate
GF8800GTX 768Mbyte

> Og naturligvis 1 stk 22" widescreen skærm - opdateringshastighed 2 ms.

Samme her :)

> Og den sparker røv

Jeps - selv om jeg ikke har prøvet Airborne endnu - det skal lige prøves
på min Xbox 360 først :)

> /brian

Lars B

Fra : Brian K

Dato : 28-08-07 16:49

"Lars Jensen" <lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

> Pffft... skrammelmaskine... :)

Ja - jeg ved det godt - skifter straks maskinen ud

> ASUS P5N-E SLI Bundkort
> 2 Gbyte GeIL DDR II 533@800Mhz
> CPU Inten E6700 2,66@3,0Ghz
> 1 x 120Gbyte Raptor 10.000 RPM
> 2 x 250 Gbyte Seagate
> GF8800GTX 768Mbyte

Yuuuummmmmm

> Samme her :)

Den styrer for vildt den skærm (samsung)

> Jeps - selv om jeg ikke har prøvet Airborne endnu - det skal lige prøves
> på min Xbox 360 først :)

Jeg bliver vildt svimmel af at spille det -specielt hvis man trykker shift
ned og løber hurtigt - seriøst..... jeg bliver vildt svimmel..... så jeg
spiller ikke det spil mere

/brian

Fra : Bruno

Dato : 27-08-07 12:46

Kim wrote:
> [...]
> og have røven fyldt med penge....
>
> Nogle af os priotere trods alt pengene til vores børn
> frem for at bruge dem på nyt hardware hver ½ år.

Ah, så du har penge og har blot prioriteret anderledes. Så behøver vi jo
netop ikke havde ondt af dig. Nu skal du så bare gå skridtet videre og
købe spil fra tilbudskasserne, der finde nu noget din PC kan trække og
spare penge til glæde for dine børn.

> Har ikke råd.

Det behøver altså ikke være så dyrt. Der findes motherboards der kan
bruges med din CPU og ram, så du kan nøjes med at skifte motherboard og
så pludselig havde adgang til PCI kort hvor udvalget er stort.

> Måske du kunne betale de 5-10.000 kr for mig
> som det rige svin du åbenbart er ?

LOL - hvis du kendte prisen på mit seneste legetøj så døede du af
misundelse

Helt ærligt, hvis du nu lige trådte et skridt tilbage fra din personlige
tragedie. Så bemærk dels min smiley i det jeg skrev før og så samtidig
overvejer tanken om, at spil kunne værre endnu flottere hvis ikke de
skulle kunne køre på så bredt et spektrum af hardware kan du vel godt se
pointen.

Mvh
Bruno

Fra : Martin Hughes

Dato : 27-08-07 13:46

EVT. noget alla dette her er vel ok!
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=51361279

Kan se på dine specs. at det du sådan ellers køber er kvali og. Da du købte
din maskine sparede du sikkert
ikke på pengene. Desværre går det jo hurtigt, tingene forældes og mister
kolosal værdi!

Held og lykke med at finde den passende opgradering, så du i ro of mag igen
kan sætte dig og spille de sidste nye
spil, og som den kære PER NIELSEN skiver husk vi forsøger at hjælpe, så
RESPEKT for hinnaden også for folks
forskellige måder at udtrykke sig på!

CHEERS

Martin

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 02-09-07 13:31

> [...]
> 7300GS, 7300GT cards not supported). NOTE: NVIDIA SLI and ATI Crossfire
> modes are not supported in Medal of Honor Airborne Demo.

ReadMe siger osse, at du skal hente den nyeste driver til dit grafikkort.
Jeg startede spillet uden at gøre det, eller rettere: Det ville ikke starte.
Hentede derefter nyeste driver til mit Radeon 1300.
Nu kører det, men ikke optimalt.

Er det virkelig nødvendigt, at det er Pro udgaven?

Andre specs:

WinXP proff.
AMD Athlon 64x2 dual Core 3800+
2.0 GhZ
2 GB ram

--
Venligst
Poul F. Andersen

OBS: Ved direkte henvendelse skal du fjerne ukrudtet fra min emailadresse...