Erfaring med køreskole
Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 09-07-01 18:52

Er der nogen der vil dele deres erfaringer med Frederiksberg Trafikskole,
Tip-Top Trafik og evt. andre af de prisrimelige køreskoler i København,
Brøndby, Frederiksberg området?
Min kæreste på 22 år har haft bilkørekort i snart 4 år, og skal nu til at
have det "rigtige" kort.
Men efter 4-6 timers surfen rundt er jeg ikke blevet ret meget klogere,
andet end at det ikke må koste meget mere end 8000 Kr. og at de skal have
maskiner der er større end GN250.
Det skal ikke nødvendigvis overståes på 3 uger, men skal gerne kunne betales
hen af vejen (det er dog ikke et krav).
Nogle anbefalinger?

Henrik
GSX750F (som jeg jo nok ikke får lov at have i fred meget længere)

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 09-07-01 21:19

Hej Henrik,

Jeg har taget mit pap hos Tip-Top Trafik på Hostrupvej og min kørelærer var
Jacoob Rasmussen. Jeg kom af med omkring 8500 for mit kort og er ganske
tilfreds med såvel undervisning som prisen. Det kommer jo lidt an på hvor
mange ekstra timer man vil have samt om man beslutter sig for at leje
videobånd og købe teoribog. Vi kørte på ganske udmærkede Yamaha XJ600N
maskiner.

Kan kun anbefale Tip-Top.

Hilsner,

Tony

Fra : Anders Vinther

Dato : 10-07-01 12:50

Jeg er ved at tage MC kørekort hos MC Skolen i Gentofte.

Pakkepris incl. alle lovpligtige timer (teori+køretimer) ca. kr. 7.200 med
10% forudbetalingsrabat fratrukket. Jeg regner ikke med at skulle have
ekstra timer.

Du kan også betale løbende hvis du foretrækker det.

Undervisningen er OK (såvidt jeg kan vurdere), men det har taget længere tid
at få kortet end jeg kunne ønske mig. Det skyldes (såvidt jeg kan vurdere)
ventetider på teoriprøve, køreprøve osv. hos politiet.

Jeg startede (vistnok) i slutningen af maj, bestod teori i slutningen af
juni og regner med at tage køreprøven i slutningen af juli.

Når du en gang har betalt for teoriundervisning kan du blive ved med at
komme så mange gange som du har lyst - dvs. ta'r du senere et andet
kørekort, fx. bil, erhverv el.lign., så skal du ikke betale for teori igen.

Se www.mcskolen.dk for beliggenhed osv.

Mvh.

Anders

Fra : Anders Vinther

Dato : 10-07-01 12:54

Jeg glemte at nævne at teoriundervisningen er fælles for bil og mc!

Jeg er ikke klar over hvormeget det egentlig betyder...

Anders

Fra : Rohleder

Dato : 10-07-01 14:09

Uhmm tja som udgangspunkt, men vi fik lige et par særskilte timer
(MC-holdet) men din teori kan man tage med.
De ekstra timer var omkring placering og sårn

Hilsen Rune

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 11-07-01 09:52

Hej alle,

Det er ikke rigtigt at teoriundervisningen er fælles for bil og mc. Jeg er
ikke klar over hvem der har fortalt dig det, men det er ikke korrekt. Det
var bla. det som der blevet lavet om på for nogle år siden. Jeg har for en
sikkerheds skyld lige forhørt mig hos Tip-Top som skrev "...hvis du vil
starte med at tage korekort til bil SKAL du starte forfra. Det vil sige
forfra med teori og korsel.".

Der er altså således ikke penge at spare selvom man allerede har kørekort
til bil og har taget det 2 forinden år.

Hilsner,
Tony

Fra : Anders Vinther

Dato : 11-07-01 10:17

Hvad jeg mente med at teorien hos MCSkolen er den samme, var at der bliver
kørt fællesundervisning for MC og bil i samme lokale. Dvs. ingen specifik
undervisning for MC. Hvor stort et problem det er skal jeg ikke kunne
udbrede mig om, men se svar fra Rohleder...

Jeg er klar over at der er tale om to forskellige prøver, men at de i det
store hele minder MEGET om hinanden. En af forskellene er
parkeringsreglerne...

Og, jo, der ER penge at spare, idet du ikke kommer til at betale for
teoriundervisningen anden gang (hos MC/BIL skolen), og det er uanset hvor
lang tid siden det er du tog det første kort. Det betyder selvfølgelig ikke
at du ikke skal tage den, og det betyder heller ikke at du ikke skal betale
for teori-prøve nr. 2 (altså selve prøven hos politiet). Så medmindre
Tip-Top ikke tager betaling for deres teori-undervisning kan du altså spare
penge anden gang...

Men du har helt ret i at du SKAL tage to teori-prøver selvom du fx. ta'r
bil-pap og MC-pap på samme tid...

Jeg har ikke noget specielt forhold til MC/Bil-skolen, men jeg mener det er
vigtigt at få fakta på plads...

Jeg har ingen erfaringer med Tip-Top og skal derfor ikke sammenligne...

Mvh.

Anders

Fra : themaze

Dato : 11-07-01 22:58

Hej alle! Den 11-7 skrev Tony Lorentzen:

> [...]
> forfra med teori og korsel.".
>
> Der er altså således ikke penge at spare selvom man allerede har kørekort

jamen det er da vist fra mc til bil?

Såvidt jeg har forstået (og jeg er ved at tage pappet nu) siger loven at der
kan spares 5 MC-timer på vej såfremt man har taget bilkørekort inden for de
2 sidste år.

De andre timer er lovpligtige - også teorien! (kørelærer og elev skal skrive
under på at eleven har modtaget dem, ligesom med bane- og vejkørselstimerne)

Hvad MC teori angår, går jeg sammen med et bil-hold, men kommer udover det
til at tage nogle timers MC-specifik teori.

alt for nu

fra imko
(ved at fordøje sine første vejkørselstimer... yum yum 8)

Fra : Anders Vinther

Dato : 11-07-01 10:16

Iøvrigt kan jeg tilføje at MCSkolen bruger Honda CB500 til stort kørekørt.

Det burde ikke være et problem med maskiner uanset køreskole, da det vistnok
er et lovkrav at i al fald prøven aflægges på en stor mc hvis du tager stort
kørekort, men jeg skal ikke gøre mig klog på andre køreskolers praksis...

Mvh.

Anders

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 10-07-01 16:26

Tony Lorentzen <tony@lorentzenNOSPAM.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9id3j2$2ksu$1@news.cybercity.dk...
> Hej Henrik,
>
> Jeg har taget mit pap hos Tip-Top Trafik på Hostrupvej og min kørelærer
var
> Jacoob Rasmussen.

Er Lars der ikke mere. Ham havde jeg da jeg fik kortet i 98.

Jesper
cx500
vfr750 RC36

Fra : Allan Wisborg

Dato : 10-07-01 16:52

Nej han er nu andet sted i byen. Vist nok AZET.

Malene Wisborg
SZR 660
MC-Tomgang