Hvor købes film i København?
Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-07 18:46

Hvor køber man egentlig film på DVD i København, hvis det ikke skal være
Hollywood-film og de sidste tyske succeser som Der Untergang?

Ja, hvor kan man købe Bergmanns film, tyske film som Die Brücke og
serier som Heimat?

Jeg ser det ikke i Fona på Strøget, hvor de dog trods alt har en
afdeling til klassisk musik, herunder opera på DVD.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-08-07 19:00

"Per Rønne" wrote:
> [...]
>
> Jeg ser det ikke i Fona på Strøget, hvor de dog trods alt har en
> afdeling til klassisk musik, herunder opera på DVD.

Der er bl.a. denne når man googler på "DVD butikker København" :

http://www.videonetto.dk/

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-07 19:26

Tove Krieger <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

> Der er bl.a. denne når man googler på "DVD butikker København" :
>
> http://www.videonetto.dk/

Die Brücke havde de nu ikke. Men Heimat:

<http://www.videonetto.dk/?51O49XO4934XO4935323431X352>

Men engelske undertekster eller eftersynkronisering?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 27-08-07 21:02

"Per Rønne" skrev:

> <http://www.videonetto.dk/?51O49XO4934XO4935323431X352>
>
> Men engelske undertekster eller eftersynkronisering?

Undertekster, ifølge f.eks. amazon.co.uk.

Ud over de nævnte butikker er der TP Musik, som har en række butikker
i hele byen - størst på Roskildevej, men læs eventuelt
butiksbeskrivelserne på hjemmesiden. Ligesom hos flere andre butikker
kan du søge efter titler på hjemmesiden, og du kan altid ringe for at
forhøre dig yderligere.
http://www.tpmusik.dk/

Den brugtbutik, Axel nævner, er Accord. Der ligger også en Accord på
Nørrebrogade.
http://www.accord.dk/

Axel Music kan også være nyttig.
http://www.axelmusic.dk

Det rigtig gode udvalg kan være svært at finde, antagelig fordi en
stor del det danske dvd-salg sker på nettet hos danske og udenlandske
forretninger.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 27-08-07 21:09

Peter Brandt Nielsen skrev:

> Det rigtig gode udvalg kan være svært at finde, antagelig fordi en
> stor del det danske dvd-salg sker på nettet hos danske og
> udenlandske forretninger.

Jeg glemte lige Cinematekets film- og boghandel, som har mange
kvalitetsfilm, for eksempel Bergman.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 27-08-07 19:44

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
>
> Jeg ser det ikke i Fona på Strøget, hvor de dog trods alt har en
> afdeling til klassisk musik, herunder opera på DVD.

Der er noget der hedder Laser Disken - ligger så hudt jeg visker i enten
Studiestræde eller Sankt Peders Stræde - ikke så langt fra Vester
Voldgade. Der ligger osse en stor butik der sælger brugt i Vestergade,
ligeledes ikke så langt fra VV gade.

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 27-08-07 19:54

On Mon, 27 Aug 2007 19:45:52 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>
>Jeg ser det ikke i Fona på Strøget, hvor de dog trods alt har en
>afdeling til klassisk musik, herunder opera på DVD.

Laserdisken
Sankt Peders Stræde 49
1453 København K

De har muligvis ikke det du søger på lager, men de ved tilsyneladende
hvad det er:
Die Brücke
http://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=112843809023147
Heimat
http://www.laserdisken.dk/html/search.dna?DO=sog&sogfelt=Heimat&x=38&y=24

sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : Morten Wartou

Dato : 27-08-07 21:44

"Per Rønne" wrote:
> [...]
>
> Jeg ser det ikke i Fona på Strøget, hvor de dog trods alt har en
> afdeling til klassisk musik, herunder opera på DVD.

Fona på strøget har en hel hylde fyldt med Bergmann for tiden... Gå op ad
første halvdel af trappen til 1. etage, og du bør se dem - med mindre de har
fjernet dem indenfor de sidste dage.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-07 23:05

Morten Wartou <morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk> wrote:

> Fona på strøget har en hel hylde fyldt med Bergmann for tiden... Gå op ad
> første halvdel af trappen til 1. etage, og du bør se dem - med mindre de har
> fjernet dem indenfor de sidste dage.

Jeg kigger efter næste gang jeg kommer - lige netop der så jeg ikke
efter sidst [men fik så købt The Beggar's Opera af Gay og Pepush, en
parodi på Händels operaer].
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk