Hvor er siden "128 måder at smide modellen~
Fra : Bongo

Dato : 26-08-07 22:30

Hej NG

Jeg kan ikke finde siden med "128 måder at smide modellen på" som Armand
introducerede, kan nogen hjælpe ?

Vh Bongo

Fra : duff

Dato : 26-08-07 22:39

Bongo skrev:
> Hej NG
>
> Jeg kan ikke finde siden med "128 måder at smide modellen på" som Armand
> introducerede, kan nogen hjælpe ?
>

> Vh Bongo

http://www.dfmc.dk/tilte.asp

google er din ven :)

Fra : Studo

Dato : 26-08-07 22:48

duff wrote:

> http://www.dfmc.dk/tilte.asp

> google er din ven :)
Fedt at se den er lagt op. Men den mangler en opdatering. Listen er blevet
noget længere. (ikke dermed sagt at den skal opdateres ofte)

Fra : Armand

Dato : 10-09-07 00:17

"Studo" <"rekvalm"@googlemail.com skrev i en meddelelse

> Fedt at se den er lagt op. Men den mangler en opdatering. Listen er blevet
> noget længere. (ikke dermed sagt at den skal opdateres ofte)

Jeg er kommet op på 146, men dét er incl. den række af selvoplevede der
figurerer sidst på "tilte".

De efterfølgende tilkomne er:
134: "Fejlvurdering af svømmerhusets rumfang i en iøvrigt gennemtænkt
hensigt":
Skulle have flyttet en større off-roader fra et vinterhi til et andet - 300m
fra det nye sted lukker jeg for benzinen, så den er nemmere at starte næste
gang den skal frem og overraskende kort efter sætter maskinen ud pga.
benzinmangel - Det vinter-flade fordæk medfører at den kraftigt
motorbremsende off-roader går i sving og jeg ender med at styrte.

135: Smed CXen på en tankstation, fordi jeg stak højrebenet ud et sted der
skrånede væk fra fortovet (afart af #1!).

136: Efter 150 km i frostvejr stikker jeg benet ud, da jeg skal standse i et
kryds, men benet er helt følelsesløst og knækker sammen, hvorefter jeg
ligger
og roder rundt på et vejbump med en væltet offroader fyldt med bagage.

137: Jeg skulle køre motorcyklen ud af "garagen" og tog maskinen af
centerstøtten for at trække den
ud gennem døren som jeg plejer. Men idet jeg skal træde ned ved siden af
motorcyklen for at kunne trække
den gennem døren (der er kun lige plads til at man kan stå ved siden af den
når den går gennem døren) så
træder jeg forkert og mister balancen. Motorcyklen tilter væk fra mig og
støtter så op af dørkanten, ganske
blidt og fjerlet - Da jeg får den i ud solen ser jeg at den alligevel har
fået en bule i tanken der hvor den støttede mod karmen!

138: Smed modellen nede i gården da jeg skulle trække ind, men så stod en
dum trædecykel i vejen.
Stiller MC'en på sidestøtten, og går hen for at fjerne trædecyklen - Ud af
øjenkrogen ser jeg noget bevæge sig: jo den er god nok - MC'en er på vej
frem over sidestøtten da det skråner lidt - CRASH.

139: Triller lidt rundt ved vestkysten iført hjelm og hansker (shorts og
tshirts) og ser et hjulspor opad af bagsiden til toppen af en stor bunker.
Der er sikkert en god udsigt deroppefra tænker jeg, og det så ikke farlig
stejlt ud at køre sådan op på skrå af skåningen. Jeg nåede næsten til toppen
af bunkeren inden forhjulet (gadedæk) skrider 1/2 meter og få bid igen mod
en tue. Problemet er bare inertien i cyklen der så kommer op i lodret - og
lidt over hvor så mit højre ben er 1/2meter for kort til at nå jorden
hvorfor
situationen endte med at jeg lavede et stillestående slowmotion tilt,
efterlader mc'en på bakken og ruller selv en 10meter ned af skåningen!
Dér var jeg glad for at tanken var næsten tom - sådan en xtz750 er fandens
tung at løfte op på ret køl når den ligger på en skråning med hjulene
øverst,
og man ikke har løst til at trække den rundt liggende for ikke at ridse
lakken mere !

140: Skulle ind på terrassen, hvor mc'en parkerer; men der er ikke plads til
sidetaskerne når jeg kører ind. Der var ikke så meget vægt i tasken, og de
skulle jo bare lige vippes ned på jorden - Så jeg bøjede mig, siddende på
cyklen, ned for at låse hængslet op hvorunder cyklen læner sig til modsatte
side, og eftersom jeg sidder overskrævs, og bøjet ned til modsatte side, kan
jeg ikke give modvægt da CX'eren lagde sig stille og roligt ned på siden!

141: Med fuld taskeornat, top- og sidetasker, skal jeg til at stige på, og
har af en eller anden grund allerede slået sidestøtten op. Svinger
højrebenet
over og bliver hængende med tåspidsen på højre sidetaske - allerede der er
slaget tabt: Vægten er på den forkerte side og venstrebenet bliver løftet
fri
af asfalten, så jeg må lide den tort at blive smidt over på den anden side
af
modellen da den lægger sig ned, samtidigt med at jeg prøver at beskytte dens
ædlere dele med knæerne - hvad gør man ikke!?
Kun sidetasker og højre greb ridset, billigt sluppet. Selvfølelsen led mere.

142: Havde lige hente min første mc og efter at have åbnet døren til
gårdhaven
hopper jeg op på mc og slår sidestøtten op, men skrider samtiidig i gruset
med
den anden fod - Så bliver der stille, meget stille, efter en masse prusten
og
banden, slipper jeg med at sende kåbe og 1 spejl til maleren, som kikker
lidt og
siger: "det er skulige før jeg stadig har farven i sprøjten" - ja, den kom
lige
fra maleren!

143: Skubbede en topboks på plads med det resultat at jeg skubber cyklen
lidt
fremad / til højre, så det automatiske sidestøtteben klapper op.
SÅ blev sidestøttebenet osse ændret!

144: Beslutte sig for man godt kan nå den næste benzintank og rent faktisk
også gør det, tager en uvending for at komme ordentligt ind til
tankanlægget og midt i den uvending løbe tør så motoren hoster én gang
og cyklen bare stopper og lægger sig træt ned på siden !

145: Havde fået lov til at låne en kammerats SCO:
Han advarede mig mod at gashåndtaget havde det med at sætte sig fast for
fuld spjæld.
Fint nok - ingen fejl på dén ting, og afsted på græsset på den nærliggende
ringriderplads for fuld skrue bogstavelig talt...
Hov, hvad er det - jeg kan ikke ta gassen af...panik, panik... og blokker
forbremsen på det dugvåde græs!

146: (Fra pressen) ... havde lånt stedfaderens motorbåd, som han ville sejle
rundt om Fyn i.
Motorbåden havde en gummibåd på slæb og han mente, at den lille gummibåd
passende kunne bruges som mc-trailer.
Operationen gik dog gruelig galt, da den 34-årige kørte motorcyklen direkte
fra broen og ombord i gummibåden.
Det var mere, end båden kunne klare, og den sank under vægten af
motorcyklen, der endte på havbunden under tre meter vand!

Fra : Bongo

Dato : 10-09-07 08:13

> [...]
> Det var mere, end båden kunne klare, og den sank under vægten af
> motorcyklen, der endte på havbunden under tre meter vand!

LOOOOOOOL

Fra : Bongo

Dato : 26-08-07 22:57

> google er din ven :)

Ikke idag, der komme kun bare røve op og de er ikke min smag. :-/ Se selv
hvad der skete da jeg søgte på go aften danmark. OK jeg glemte et mellemrum,
men det bliver man straffet for:
http://www.google.com/search?hl=da&rls=com.microsoft%3Aen-US&q=goaften&lr=

Tak for hjælpen

Fra : HC

Dato : 27-08-07 12:15

duff wrote:

> http://www.dfmc.dk/tilte.asp

Urrrk, jeg lavede en halv 5'er i Thailand, da jeg skulle stille en Honda
Steed fra mig :D

--
Keep the rubber side down and the shiny side up!
Honda CB1300 ABS 2005

Fra : Martin Sørensen

Dato : 27-08-07 17:15

> Urrrk, jeg lavede en halv 5'er i Thailand, da jeg skulle stille en
> Honda Steed fra mig :D

Jeg laver en 5'er flere gange hver eneste dag, dog uden at tilte.
Men det er fordi jeg altid bruger centerfoden frem for sidestøtten.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Bongo

Dato : 27-08-07 19:17

> Jeg laver en 5'er flere gange hver eneste dag, dog uden at tilte.

OK jeg gír op, hvad er en (½) 5'er ?

Fra : HC

Dato : 27-08-07 22:10

Bongo wrote:

> OK jeg gír op, hvad er en (½) 5'er ?

"5: Stå af uden at have slået sidestøttebenet ud."

En halv er når man redder den inden den rammer jorden ;)