Little Wing?
Fra : Peter G.

Dato : 09-07-01 17:43

Et af musikhistoriens store kærlighedsnumre er jo Jimi Hendrix's Little
Wing. Og jeg sidder her og undrer mig over hvilke (live/cover/et
cetera)-versioner af dette dejlige nummer vi alle bedst kan lide (og kender
til).

Personligt har jeg altid elsket Jimi's egen studie-version og Skid Row's
version (fordi det var den først gang jeg hørte nummeret). En anden kær
version er Toots Thielemans version på "In from The Storm".

Hvad med jer?

--
M.v.h. / Kind regards, Peter
"You Are The Only One I'll Miss,

Fra : Martin

Dato : 09-07-01 19:53

Sanne Salomonsen's unplugged version er nu en herlig ting...

- Martin

Fra : Hanne

Dato : 10-07-01 09:35

Martin <knopfisk@[FJERN]vip.cybercity.dk> skrev i en
> Sanne Salomonsen's unplugged version er nu en herlig ting...

Øhhhh du mener vel fra In a New York minute.

Hanne

Fra : Martin

Dato : 10-07-01 09:52

Jeps... Men det vil jeg da osse kalde unplugged....

- Martin

Fra : Malene

Dato : 13-07-01 07:06

> Sanne Salomonsen's unplugged version er nu en herlig ting...
>
> - Martin

Strengt taget er den ikke *helt* unplugged - der er en elektrisk guitar på:)

Forresten har Corrs lavet en udgave både me dog uden strøm som er mægtig fine.

Malene

Fra : Peter G.

Dato : 14-07-01 08:24

"Malene" <malenehald@mail.com> wrote in message

> Strengt taget er den ikke *helt* unplugged - der er en elektrisk guitar
på:)

Hvad nu hvis den ikke var tilsluttet en forstærker?

> Forresten har Corrs lavet en udgave både me dog uden strøm som er mægtig
fine.

Forresten vil jeg gerne sige tak for de mange svar. Det gav mig lidt at
tygge på.

--
M.v.h. / Kind regards, Peter
"Barely Living, But I'm Living Large"

Fra : Thomas Larsen

Dato : 09-07-01 19:54

"Peter G." <PeterPedal73@FJERNDETTEHotmail.com> wrote in message

> Et af musikhistoriens store kærlighedsnumre er jo Jimi Hendrix's Little
> Wing. Og jeg sidder her og undrer mig over hvilke (live/cover/et
> SNIP en hel masse

Personligt synes jeg (udover Hendrix egen version fra Axis albummet) at
Stevie Ray Vaughans version fra The Sky Is Crying er fantastisk. SRV har
indspillet den i en del versioner, men jeg kan få gåsehud af denne version.
Man kan høre forstærkerne brumme lidt i baggrunden og SRV og Double Trouble
der i den grad har feeling med mens de spiller Vauw..

Thomas

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 09-07-01 20:04

Således skrev "Thomas Larsen" <thlddh@post5.tele.dk> i
dk.kultur.musik Mon, 9 Jul 2001 20:53:57 +0200:

>Personligt synes jeg (udover Hendrix egen version fra Axis albummet) at
>Stevie Ray Vaughans version fra The Sky Is Crying er fantastisk.

Life by the drop, fra samme album, er også oppe og ringe på
"gåsehud-o-meteret".

Knud
--
Utinam logica falsa tuam philosophiam totam suffodiant!

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 09-07-01 20:00

Således skrev "Peter G." <PeterPedal73@FJERNDETTEHotmail.com> i
dk.kultur.musik Mon, 9 Jul 2001 18:42:41 +0200:

> [...]
>Wing. Og jeg sidder her og undrer mig over hvilke (live/cover/et
>cetera)-versioner af dette dejlige nummer vi alle bedst kan lide (og kender

Stevie Ray Vaughans er næsten bedre (smag og behag, jeg ved det
godt..)

Knud
--
Nemo enim fere saltat sobrius, nisi forte insanit.

Fra : Lasse Bjørn Jensen

Dato : 09-07-01 20:07

"Peter G." <PeterPedal73@FJERNDETTEHotmail.com> wrote:
> Et af musikhistoriens store kærlighedsnumre er jo Jimi Hendrix's Little
> Wing.

Kærlighedsnummer ja...HVIS man altså kan være forelsket i euforiserende stoffer,
hvilket han jo nok også var ;)

--
mvh.
Lasse Bjørn Jensen

Fra : Carsten Moeller

Dato : 09-07-01 21:59

Ja SRV er helt klart min favorit...
Hendrix kan godt være lidt et larme hoved.....
CArsten

Fra : Rasmus Birck

Dato : 12-07-01 15:39

> Kærlighedsnummer ja...HVIS man altså kan være forelsket i euforiserende
stoffer,
> hvilket han jo nok også var ;)

> --
> mvh.
> Lasse Bjørn Jensen
> http://www.nstuff.dk
> - Det fedeste CoverRock

Hvem af dem.? :-] Så vidt jeg ved har både Hendrix og SRV været "ude på sjov
og ballade" hvad dét angår. Men det gør bestem ikke nummeret dårligere synes
jeg. Jeg kan faktisk bedst lide SRV's føromtalte version.

--
razz.
---

Fra : Hans Pedersen

Dato : 09-07-01 22:20

On Mon, 9 Jul 2001 18:42:41 +0200, "Peter G."
> [...]

>Wing. Og jeg sidder her og undrer mig over hvilke (live/cover/et
>cetera)-versioner af dette dejlige nummer vi alle bedst kan lide (og kender

Jeg er helt vild med Stings version fra Nothing Like the Sun / Nada
Como el Sol. Især sopransaxsoloen er fantastisk, og spiller han jo
fedt bas, ham Sting.

Sanne Solonumsens version, som en anden har fremhævet, synes jeg er
keeedelig, men smag og behag...

--
Hans Pedersen
ICQ# 9178476

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 09-07-01 22:37

> [...]
> Wing. Og jeg sidder her og undrer mig over hvilke (live/cover/et
> cetera)-versioner af dette dejlige nummer vi alle bedst kan lide (og

Jeg sidder lige og lytter til en version af den, der hedder Little Ivey. Jeg
har den på en Spotlight CD, men jeg kan ikke finde ud af hvor indspilningen
er fra. Det er Jimi Hendrix selv der spiller den, og det er live. Han
spiller sammen med Redding og Mitchell. Og det er live. Nogen der ved hvor
den er fra? Jeg tror Spotlight CD'en er en slags opsamling.

Ellers synes jeg at både Stevie Ray Vaughan's og Sting's versioner er fede.

Morten

--
Morten Bock Sørensen
http://www.mortenbock.dk

Fra : Lauridsen

Dato : 09-07-01 23:03

> [...]
> version (fordi det var den først gang jeg hørte nummeret). En anden kær
> version er Toots Thielemans version på "In from The Storm".

Jeg har flere favoritter.
The Corrs fra albummet Talk on corners
SRV mener jeg næsten er bedre en Hendrix.....
Og naturligvis Sting. Mariposa libre...

Mvh.
Lars

Fra : Samson

Dato : 10-07-01 03:14

Hej.

Jeg nyder i høj grad The Corrs version af sangen på deres Unplugged CD/DVD.
Andrea Corr synger bare så godt og guitarsoloen er også dejlig!!!.

Mvh
Samson.

Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 10-07-01 06:26

> [...]
> M.v.h. / Kind regards, Peter
> "You Are The Only One I'll Miss,
> You Are The Only Answer In A Time Like This"

*********
Queensryche har vist også spillet den, i hvert fald live...

MVH Claus Ellegaard Skytte

Fra : Dabbu

Dato : 10-07-01 09:19

Peter G. <PeterPedal73@FJERNDETTEHotmail.com> skrev i en

> [...]
> version (fordi det var den først gang jeg hørte nummeret). En anden kær
> version er Toots Thielemans version på "In from The Storm".

Hendrix egen er uovertruffen, men også Metallica's Kirk Hammet giver den
guitarvinger live !

Mvh
Dabbu

Fra : Martin

Dato : 10-07-01 15:33

> [...]
> Wing. Og jeg sidder her og undrer mig over hvilke (live/cover/et
> cetera)-versioner af dette dejlige nummer vi alle bedst kan lide (og

Jeg har en version med Steve Lukather fra Toto (på video og mp3, ikke den
samme). Men den version er lidt mere rocket end Jimis egen. Og nu er Steve
jo heller ikke en helt dårlig guitarist!

/Martin

Fra : Han Solo

Dato : 11-07-01 16:34

On Tue, 10 Jul 2001 16:32:58 +0200, "Martin" <helbo@webhiker.dk>
wrote:

>Jeg har en version med Steve Lukather fra Toto (p} video og mp3, ikke den
>samme). Men den version er lidt mere rocket end Jimis egen. Og nu er Steve
>jo heller ikke en helt d}rlig guitarist!
>
>/Martin

Stevie Ray Vaughan's er suver{n !
Sting her lavet en. The Coors har ogs} indspillet (b}de studie og
akustisk). Metallica har ogs} spillet noget af den ved koncerter.

Anders

Fra : Søren Thuesen

Dato : 11-07-01 13:52

"Peter G." wrote:

> [...]
> Wing. Og jeg sidder her og undrer mig over hvilke (live/cover/et
> cetera)-versioner af dette dejlige nummer vi alle bedst kan lide (og kender

Ingen tvivl. Stings er suveræn!

--
Søren

Fra : Kirsten Jespersen og~

Dato : 11-07-01 22:30

Derek and The Dominos har også lavet en ganske fortrinlig version på "Layla
and Other Assorted Lovesongs"

Kim