save i bordplade kirsebær
Fra : Lave

Dato : 28-08-07 09:54

Hej gruppe

Hvis jeg skal undgå at min bordplade flosser når jeg saver, hvad skal jeg
være opmærksom på - skal jeg anvende en bestemt savtype - klinge

Hilsen
Lave

Fra : Max

Dato : 28-08-07 10:12

Hej Lave

> Hvis jeg skal undgå at min bordplade flosser når jeg saver, hvad skal
> jeg være opmærksom på - skal jeg anvende en bestemt savtype - klinge

En skarp klinge og prøv at save fra bagsiden.

--
Mvh Max

Fra : JesperB

Dato : 28-08-07 13:19

On Aug 28, 10:54 am, "Lave" <lav...@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> Hvis jeg skal undgå at min bordplade flosser når jeg saver, hvad skal jeg
> være opmærksom på - skal jeg anvende en bestemt savtype - klinge

Bosch 101 er en meget fintandet klinge, der næsten ikke flosser.
Desuden kan du sætte pakketape på begge sider af pladen. Så bliver det
vist ikke bedre.

Mvh.

Jesper

Fra : tofran@gmail.com

Dato : 28-08-07 14:11

On 28 Aug., 10:54, "Lave" <lav...@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> Hvis jeg skal undgå at min bordplade flosser når jeg saver, hvad skal jeg
> være opmærksom på - skal jeg anvende en bestemt savtype - klinge

Man kunne prøve at spænde trælister på den side hvor bordpladen
flosser, så man saver gennem bordpladen og listen. Listen vil holde på
bordpladen, så den ikke flosser, men listen vil flosse da den nu er
den yderste flade.

/Tom

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 28-08-07 18:46

"Lave" <lave_5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis jeg skal undgå at min bordplade flosser når jeg saver, hvad skal jeg
> være opmærksom på - skal jeg anvende en bestemt savtype - klinge

Du kan også få en stiksavs klinge med omvendte tænder. Så kan du save fra
oversiden, hvis du hellere vil det. Men er det til en vask? Eller til en
samling? Så er det en rundsav fra bagsiden. Evt. kombineret med brættet som
en anden skrev.

/Mads K