Spisebord
Fra : nasip

Dato : 27-08-07 17:53

Jeg har fået et dejligt stort aflagt mødebord i bøg. Det har en rigtig
god størrelse og flere indlægsplader, så det kan ikke være bedre. Men
- bordpladen er dækket af en slags sort vinyl eller hvad det nu er,
sådan noget som er typisk for den type mødeborde, og det suger ligesom
alt lys til sig. Er der nogen, der ved, hvad man (jeg) kan gøre for at
skifte dette øverste lag? Det er ikke nok at male det, da det hurtigt
vil blive grimt.

Fra : JENS ANDERSEN

Dato : 27-08-07 20:29

"nasip" <zipcodes@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
[...]

hm at skifte det er nok et støre arbejde hvis det er den slags vinyl jeg
tænker på, men måske en olie behandling kunne hjælpe hvis overfladen er
meget mat.

Jens

Fra : nasip

Dato : 30-08-07 17:52

On 27 Aug., 21:29, "JENS ANDERSEN" <gladfjernlort...@mail.dk> wrote:
> [...]
>
> hm at skifte det er nok et støre arbejde hvis det er den slags vinyl jeg
> tænker på, men måske en olie behandling kunne hjælpe hvis overfladen er

Problemet er at bordpladen er kulsort og dermed sluger meget lys. Det
gør simpelthen rummet mere mørkt. Så en oliebehandling kan ikke klare
problemet.