Blanding af mørtel.
Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 27-08-07 16:55

Hej.

Jeg skal have repareret lidt murværk, og har i den forbindelse været ude
og købe noget

Bakkemørtel 6.6

står der på posen.

Hvad skal jeg blande i det, for at få en mørtel til ganske almindelige
fuger ved murstene?? Det skal gerne kunne bruges både ind- og udvendig.
Jeg skal have sat en dør i et eksisterende hul til et vindue, og har
skåret ned indvendig, men der var nogle sten der gik løse, så de skal jo
lige mures fast før jeg kan komme videre med projektet. Jeg skal
selvfølgelig også have skåret hullet i den udvendige mur, men jeg vil
ikke gøre det, før jeg har noget mørtel klar, hvis der nu skulle gå et
par sten løse der også.

Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-07 18:44

Jesper Jacobsen wrote:
> [...]
> udvendige mur, men jeg vil ikke gøre det, før jeg har noget mørtel
> klar, hvis der nu skulle gå et par sten løse der også.

Hvis du ikke ved hvad du skal blande i din mørtel, burde du måske overveje,
om du overhovedet bør begynde at reparerer murværk.

--
Michael

Brugt pige- og drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/boernetoej
25% rabat på tøjbestillinger over kr. 300.-

Fra : B. Jensen

Dato : 27-08-07 19:04

"Trekroner" <xx> skrev i en meddelelse

> Hvis du ikke ved hvad du skal blande i din mørtel, burde du måske
> overveje, om du overhovedet bør begynde at reparerer murværk.

Dejligt med sådanne kommentarer i en gruppe hvor vi forsøger at hjælpe
hinanden...

Birger

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 27-08-07 19:09

B. Jensen skrev:
> "Trekroner" <xx> skrev i en meddelelse

> Dejligt med sådanne kommentarer i en gruppe hvor vi forsøger at hjælpe
> hinanden...
>
> Birger

Syntes også han er meget "hjælpsom".
Eller sagt på den måde som han åbenbart mener --

Kan du ikke ingredienserne til noget du ikke plejer at lave, så få en
anden til det.

Det lærer man da virkelig meget af --- NOT.

Jesper.

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 27-08-07 19:06

Trekroner skrev:

> Hvis du ikke ved hvad du skal blande i din mørtel, burde du måske overveje,
> om du overhovedet bør begynde at reparerer murværk.

Jeg overvejer ikke et eneste sekund om jeg kan eller ikke kan. Var jeg
det mindste i tvivl om mine evner, så ville jeg sætte en murer til at
lave det. Nu er mørtel altså ikke bare mørtel, så derfor ville jeg gerne
vide det fra en der bruger sådan noget til daglig, og så også ved noget
om det.

Men hvis du vil se på tingene på den måde at man bør holde sig fra det
man ikke ved noget om, så er der jo ingen der kommer videre. Man lærer
vel hele livet, og det her er lidt lærdom for mig - altså hvad man
blander, for at få det rigtige materiale at arbejde med.

Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-07 19:22

Jesper Jacobsen wrote:
> [...]
> vel hele livet, og det her er lidt lærdom for mig - altså hvad man
> blander, for at få det rigtige materiale at arbejde med.

Godt så - beklager.

Søgte lidt og prøv at se her:

http://www.husk-det-hele.dk/default.asp

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 28-08-07 20:27

> [...]
> hele livet, og det her er lidt lærdom for mig - altså hvad man blander,
> for at få det rigtige materiale at arbejde med.

Hvor herre til hest, der er nok nogle der har en murer i familien, penge nok
eller tid til at vente i årevis på en murer får tid til at komme forbi!

Stef

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 29-08-07 20:36

Stefan Jacobsen skrev:

> Hvor herre til hest, der er nok nogle der har en murer i familien, penge nok
> eller tid til at vente i årevis på en murer får tid til at komme forbi!
>
> Stef

Hmm -- ved ikke lige helt hvordan jeg skal tolke det du skrev Stef. Kan
ikke lige se, om du er ironisk.

Hvor om alting er, så har jeg en murer i familien, og har fået et par
råd af ham, efter jeg havde oprettet tråden herinde. Det problem jeg så
har med det familimedlem er, at han bor 250 km. væk, og har for meget at
lave, så han kommer ikke sådan lige forbi.

Jesper

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 06-09-07 21:11

> Hmm -- ved ikke lige helt hvordan jeg skal tolke det du skrev Stef. Kan
> ikke lige se, om du er ironisk.

Kommentaren var egentligt til Birger

Stef

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 27-08-07 20:48

Gå tilbage med den og byt til en KC 50/50 750 bakke tørmørtil der skal kun
tilføres
vand, den du har købt skal blandes med cement og vand .

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 28-08-07 20:29

"Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@host.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gøre det, før jeg har noget mørtel klar, hvis der nu skulle gå et par sten

Bland det med Basis Cement 1 til 7 (1 del cement og 7 dele mørtel) og så
vand til det er en jævn masse ala tyk dej, bliver det for tynd lader du det
stå ½ times tid eller putter mere mørtel/cement i. Så vander du stenene
inden du går igang, da det lyder som et indendør projekt kan du evt. bruge
en vandsprøjte eller lign. Så tager du din murske/fugeske og smatter løs
indtil til du er færdig og vær forberedt på det er halvsvært at få styr på,
men prøv dig frem!
Ellers er der masser af info at finde på google

Stef

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 29-08-07 20:40

Stefan Jacobsen skrev:
> [...]
> men prøv dig frem!
> Ellers er der masser af info at finde på google

Det er et indendørs projekt (ind til videre i hvert fald), og jeg ved
det er svært at lige gøre som en faglært, så jeg er fuldt indtillet på
at lære lidt. Muren jeg skal lappe lidt sammen igen, skal alligevel
dækkes af en pladevæg, så det gør ikke så meget om det er pænt, men jeg
får nok lidt øvelse, så jeg ved, bare en lille smule mere om, hvad det
er jeg har gang i.

Jesper

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 06-09-07 21:09

> [...]
> pladevæg, så det gør ikke så meget om det er pænt, men jeg får nok lidt
> øvelse, så jeg ved, bare en lille smule mere om, hvad det er jeg har gang

Ellers kommer du bare forbi, her er masser af GDS murearbejde at gå igang
med

Stef