Svampe - gul furehat
Fra : Optimus Prime

Dato : 27-08-07 07:35

Jeg har i en uges tid beundret en del svampe gro i min potteplante og
har identificeret dem til at være en såkaldt gul furehat...

Pæne ser de jo ud; men nu er jeg kommet til at tænke på om sådan nogle
er usunde for indeklimaet mon?

Jeg har nemlig planten (og svampene) stående i soveværelset og har
gennem de sidste 2 uger har problemer med tør hoste - særligt ved
sengetid og umiddelbart efter jeg har sovet.
Det er ikke noget jeg normalt døjer med og det er kommet stort set
samtidig med svampene. Nu er den midlertidigt forvist til opgangen for
at se om det hjælper på hosten; men vil være interessant at høre om min
teori er helt i skoven eller der kunne være noget om snakken?