Hvilken slagboremaskine og borestander?
Fra : Steen Suder

Dato : 26-08-07 19:12

Jeg mangler en god boremaskine og "borestanderfunktionalitet".
Det er til "lettere", alm. boreopgaver i huset: vægge, møbler etc. samt i
værkstedet: hobbyarbejde i træ og metal. Borestanderen for præcisionens
skyld.

Jeg har kig på en Metabo i mellemstørrelsen (4-700W) samt en Metabo
borestander. Ganske vist er de ikke udprægede billige (navnligt ikke
borestanderen), men har et godt ry (eller hvad?).

Jeg er som sådan ikke interesseret i hverken B & D, blå/grøn Bosch etc., men
kun noget jeg kan være sikker på, kan holde i mange år og være en
fornøjelse at bruge.

Er der andre løsningsmodeller, der er bedre og som jeg bør være opmærksom
på?
Andre mærker, sættilbud etc.?

--
Steen Suder

Fra : Max

Dato : 26-08-07 19:52

Hej Steen

> Er der andre løsningsmodeller, der er bedre og som jeg bør være
> opmærksom på?

Køb en søjleboremaskine istedet for borestanderen, en borehammer
til 200 kr. fra Harald Nyborg til det grove og så en god håndbore-
maskine til at slæbe med rundt.

--
Mvh Max

Fra : Steen Suder

Dato : 26-08-07 22:00

Max wrote:

> Hej Steen

> Køb en søjleboremaskine istedet for borestanderen, en borehammer
> til 200 kr. fra Harald Nyborg til det grove og så en god håndbore-
> maskine til at slæbe med rundt.

Det var også en tanke, men en søjleboremaskine/bænkboremaskine (som jeg tror
er rigeligt) i den ønskede kvalitet er "halv-pebret".

Harald Nyborg-udgaven er selvfølgelig ikke så dyr, men er den brugbar? Det
er min opfattelse, at der er langt mellem de brugbare ting hos Harald
Nyborg, i hvert fald i værktøjsafdelingen.

--
Steen Suder

Fra : Martin Bak

Dato : 26-08-07 23:38

"Steen Suder" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er min opfattelse, at der er langt mellem de brugbare ting hos Harald
> Nyborg, i hvert fald i værktøjsafdelingen.

Slagboremakine er kun for dem der vil lave en masse lyd! Køb en borhammer og
en nedgearet boremaskine. Så kan du alt indenfor boring! Hvis du derudover
har en søjlebormaskine, (som du sikkert aldrig vil komme til at bruge) så
kan du vist ikke ønske dig mere.

Martin

Fra : Max

Dato : 27-08-07 06:02

Hej Steen

> Harald Nyborg-udgaven er selvfølgelig ikke så dyr, men er den
> brugbar? Det er min opfattelse, at der er langt mellem de brugbare
> ting hos Harald Nyborg, i hvert fald i værktøjsafdelingen.

Man kan da til tider finde en brugt til rimelige penge, men jeg
har da en Harald Nyborg udgave som gennem en del år har
udført det arbejde jeg har sat den til uden den har brokket sig.

--
Mvh Max

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-08-07 12:59

On 26 Aug., 23:00, Steen Suder <sfs_news_s...@suder.dk> wrote:

> [...]
> er min opfattelse, at der er langt mellem de brugbare ting hos Harald
> Nyborg, i hvert fald i værktøjsafdelingen.

Deres billige borhamre er faktisk forbavsende gode. Nu bor vi i
murstenshus, men før det boede vi i rækkehus med betonindervægge og
den kunne lave 10 mm huller som var det i smør, mens en alm. stor
Bosch slagboremaskine intet kunne andet end at larme.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og