Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Forskel på MMC, MMC+ og MMC mobile
Fra : Optimus Prime

Dato : 27-08-07 08:31

Som overskriften siger, hvad er forskellen på de MMC flashkort?

Jeg skal bruge kortet i et Canon IXUS i Zoom og vil lige være sikker på
jeg får det rigtige kort - og vil gerne betale mere for et +kort, hvis
fx det er hurtigere og det kan udnyttes i mit kamera
Endelig, er store kort langsommere end små - altså skal jeg hellere købe
2 på 1GB end 1 på 2GB, eller er det ikke noget man kan mærke ved
almindelig brug?
Jeg skal snart til Thailand og vil være helt sikkert på jeg ikke løber
tør for hukommelse (til kameraet) midt i den smukke natur

Er der iøvrigt nogen som har erfaring med http://www.compware.dk/?

Det er klart den billigste forhandler på edb-priser (af de flashkort jeg
skal bruge) og selvom deres hjemmeside er rædselsfuld kunne det jo godt
være de udmærkede at handle med

Fra : Niels Andersen

Dato : 02-09-07 12:47

http://en.wikipedia.org/wiki/MultiMediaCard#MMCplus_and_MMCmobile

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Optimus Prime

Dato : 04-09-07 11:06

Niels Andersen skrev:
> http://en.wikipedia.org/wiki/MultiMediaCard#MMCplus_and_MMCmobile

Super link, tak for det...

Jeg opdagede at MMC og SD kort er kompatible, så jeg vil i stedet kaste
mit blik på et SD kort, da de både er billigere og hurtigere...

Spørgsmålet er så om jeg skal kigge efter et standard SD kort eller en
af de hurtigere varianter (x50 x100) eller om mit kamera ikke kan
udnytte det alligevel - går ud fra kameraet bliver flaskehalsen.

Det er et Canon IXUS i Zoom?