Århus bugten
Fra : SH-Music - Søren Hed~

Dato : 28-08-07 07:26

Hejsa...

Har dytkket en del fra Marselisborg Havn og Moesgaard Strand, og vil gerne
prøve nye områder omkring bugten.

Er der nogen der har et godt forslag. Havde tænkt på Natomolen, men har
fået at vide, at vandet er meget grumset i øjeblikket.

Er det generelt i hele bugten...??

Alle forslag tages imod med kyshånd...

Mvh.
Søren Hedegaard

Fra : laurits_vibjerg@hotm~

Dato : 28-08-07 08:43

> Havde tænkt på Natomolen, men har
> fået at vide, at vandet er meget grumset i øjeblikket.

Var ved Natomolen i weekenden og der var sigten nu helt fin.

Fra : el_serpiente

Dato : 28-08-07 09:04

Kaløvig, et rigtigt godt dykkersted selv om der ikke er dybt.

Kør ud til kaløvig lystbådhavn og kør bagom havnen der er et slæbested
og en lille græsplæne ved siden af til bilen og omklædning.
Slæbestedet befinder sig i et lille å udløb. Hop i ved slæbestedet og
svøm ud af åen når åen stopper er det bedst at dreje til venstre hen
mod kraftværket (dvs. væk fra lystbådhavnen). Under dykket kan man
komme hen til udløbet fra kraftværket hvor strømmen kan være meget
kraftig hvis man holder sig til bunden er det ikke et problem, udløbet
er også en den dybere (ca8-10m). Der har i lang tid været en stime sej
lige ved udløbet; den stensætning der er hen mod lystbådhavnen. For
mig tager det mellem 40-60 min at tage et dyk hen til udløbet fra
kraftværket og tilbage. Hold dig tæt på stensætningen da det er der
hvor der er mest liv.

Når I er færdige så er der en haveslange med vand til at skylle
udstyret lige ved bommen over slæbestedet.

Jeg kan virkelig anbefale stedet til natdyk.

Så er der jo Nato molen, sletterhage og en del steder omkring havnen
specielt på ydersiden af den nye mole syntes jeg at der er godt (Nås
nemmest med båd). Pas dog på strøm hvis du tager ud til sletterhage
den kan være MEGET kraftig der er ikke meget at se på men der er dybt
40+.

Så er der jo fyret lidt nord for Grenå, flot kalk bund.

Fra : Kirsten Jensen

Dato : 28-08-07 15:50

Hej

Der er fint ved Sletterhage Fyr og ved Sangstrup Klint. Sand/stenbund med
krabber, småfisk
o.lign.

Der er også fint ved Fornæs Fyr, men der er ikke særlig dybt. Tangskov med
store sten.

Natomolen er også OK - der har været god sigt de gange jeg har været

/Kirsten

Fra : Kaasing

Dato : 29-08-07 13:47

Et andet sted, der godt nok heller ikke er dybt, ca 5 mtr, er stationsgade.
Der er meget flot på stenrevet om natten, og masser af liv. Var der i
fredags, og da havde vi 10 mtr sigt og 19 grader varmt vand.